• MCT79

Plus igen efter mf/ma

FruW skrev 2012-01-16 17:21:45 följande:
    Fin du är!!
    Hjärta  Såhär kommer du också se ut snart... absolut senast vid denna tiden nästa år....
    Väntar tvillingar! 33+6 idag!
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2012-01-16 22:24:28 följande:
    Jag bara sitter och gråter ikväll, är det verkligen så mycket känsligt på tv ikväll? Nu senast till Jerringpriset... herregud jag har väl aldrig brytt mig om hästsport?!
    Hahah kunde inte låta bli att skratta lite! Hästsport är en fin sport, klart det är värt en tår. ;)

Sovit som en kratta i natt... inte pga smärtan utan helt sjuuuuka drömmar... kommer inte ihåg hälften men jag har vaknat genomsvettig flera gånger. Inget graviditetsrelaterat heller tror jag...

Snart iväg på UL sen antar jag det får bli projekt bädda rent i sängen...
    Väntar tvillingar! 34+0 idag!
  • MCT79

Tul gick bra... men det tog tid och gjorde ont när hon skulle mäta pojken... han ligger ju mer eller mindre under mina revben så hon hade svårt att få bra bilder på honom och fick trycka som tusan med ul-proben... *aj*

TV 1 2271 gram (-4,6%)
    TV2 2029 gram (-14,7%)

Så han har hämtat igen sig lite. Om nu måtten stämmer. Hon var inte helt nöjd.
    Skönt iaf, känner mig lugnare.. :)

• MCT79
    FruW skrev 2012-01-17 11:09:49 följande:
    Skönt MCT, eller kanske inte skönt då, men bra att han vuxit till sig! Inga andra nyheter?
    Nope... ettan låg med huvudet ner idag igen, så det lutar åt vaginalt! =)
  • MCT79
    Liberté skrev 2012-01-17 11:11:54 följande:
    usch gör så jäkla ont när dom pressar och trycker med proben! Gör man alltid TUL på tvillingar eller hur kom man fram till att man skulle göra det på dig?
    Ja fläckvis vill man döda den som gör ultraljudet..

Jag tror man gör TUL på alla tvillinggravida från v 28. Var fjärde vecka om det är tvåäggs och varannan vecka om det är enäggs tror jag.
    Nu fick vi göra ett extra för att tvilling 2 halkade efter förra gången. Men till idag hade han hämtat ikapp lite. Nästa blir om 2 veckor igen.
    "om du fortfarande är gravid då!" som barnmorskan på Ultragyn sa! haha!
  • MCT79
    Liberté skrev 2012-01-17 11:37:22 följande:
    Ah ok! Förresten- är ni nöjda med bakmaskinen? Funderar starkt på att önska mig en sådan
    Supernöjd! Programmerade den igår kväll så 06,30 i morse fanns det nybakat fullkornsbröd! Tungan ute
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-17 12:26:27 följande:
    Dunderkula fram men rumpa och lår försvinner! Underligt fenomen det där. ;) fick ett par brallor av min syrra i höstas. Då var de egentligen för små i rumpa och lår. Och nu halkar de ner ett par våningar av motsatt orsak. :)

Testade skärp idag. Byxorna satt kvar! Men fick ju kramp i benen så funkade inte ändå. Haha
    ja det problemet har ju inte jag.... grattis! ;)
    plutten02 skrev 2012-01-17 13:25:23 följande:
    Vad har du för bakmaskin?
    Denna fick jag! www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/matlagning/bakmaskin/skantic-bm-100/140624.3405/ finns ju huuuur många olika som helst....
    SoMa72 skrev 2012-01-17 13:37:25 följande:
    Hehe, uj... En synd för gudar kan jag tänka
    Att det är... fast du VET vad du stoppar i brödet, så du vet ju vad du äter... det är bra!
    Liberté skrev 2012-01-17 13:44:32 följande:
    Mums! Ska absolut önska mig en sådan
    Gört! =)
  • MCT79

Fantastiskt vilken energinivå man har nuförtiden.
    Sov kasst visserligen men ändå.... åkt bil med sambon till ultraljudet, gjort ultraljudet, åkt bil hem och nu har jag sovit middag 1,5 timme med ett par uppvaknanden...

trött?  ja!

• MCT79
    SoMa72 skrev 2012-01-17 14:45:02 följande:
    Hmm, jag vill oxå ha en sån... Tycker du att receptboken är krånglig? Läste några recensioner och då klagade folk på just den.
    Krånglig vet jag inte.. men jag är ju himla smart också...................................  Cool

Alltså receptboken är ett häfte med text, inga bilder eller något sånt. Alla ingredienser anges i vikt, vilket kan tyckas vara lite störigt.
    Du kan ju räkna om vilket brödrecept du vill. Bara man inte överskrider mängden vätska som är i grundreceptet... då gissar jag att det kan jäsa över bunken och då blir det mycket att diska sen....

En normaldeg här verkar vara på knappt 4 dl vätska.
    Sen kan du välja mellan ett stort eller ett mindre bröd.
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2012-01-17 14:56:33 följande:
    Men dåså, då är det ju inga problem för mig heller! Tungan uteCool 
    Tack!
    Menar det! Plättlätt! ;)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma