• MCT79

Plus igen efter mf/ma

plutten02 skrev 2012-01-19 11:57:12 följande:
    13.45 idag ska jag till läkaren.
    Håller tummarna för att du får hjälp Plutten!
    Väntar tvillingar! 34+2 idag!
  • MCT79

Jag känner mig rejält slut! Behöver sova när jag gjort minsta grej...haha!

Men snart så...

• MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-19 15:07:10 följande:
    du kanske ska ringa och boka in en läkartid för att diskutera igångsättning? Så du får ett slutdatum! :)
    Ja... ska nog göra det faktiskt... jag blir ju inte starkare precis...
  • MCT79
    plutten02 skrev 2012-01-19 19:01:10 följande:
    ja jag tror inte det är något konstigt. Men det måste finnas något som hjälper. Det är inge kul att gå med migrän dag in och dag ut. Ja så känns denna förbaskade huvudvärken
    Jag tänkte på det du skrev tidigare.. om att du dricker 5-6 lite vatten per dag. Jag hade om jag var du, provat minska ner den till 2-3 liter några dagar, salta lite extra på maten.
    Om du dricker 2-3 liter +äter normalt så får du mer än väl i dig den vätska du behöver om det inte är så att du tränar något som gör att du förlorar enorma mängder vätska.
    Låga saltvärden ger inte helt ovanligt huvudvärk och illamående. Dricker du såpass mycket är risken stor att du sköljer ut salter och mineraler som kroppen behöver.
    Värt att prova?
    Väntar tvillingar! 34+3 idag!
  • MCT79
    JoWiAn skrev 2012-01-20 09:12:54 följande:
    Mct: stackare!!! Prata med dom så du vet hur länge du ska hålla ut..,

Plutten: låter jobbigt! Hoppas de kan hjälpa dig på nåt sätt.
    Jag har fått en tid nästa fredag.. den 27:e... ny läkare som vi inte träffat förut... vi får väl se.
    Lite roligt är att det var henne jag försökte få tid hos i samband med att vi jagade missfallsutredning. Hon har forskat mycket på upprepade missfall och ska vara väldigt bra på det...  ironi. =)
  • MCT79
    telgebo skrev 2012-01-20 12:14:32 följande:
    MCT: Jag var helt slut efter minsta lilla grej när jag var gravid så det är helt normalt. Bara att vila och lyssna på kroppen.

Ego: Har så ont i magen idag, känns som mensvärk som kommer och går..vet i fan vad det är, känner inte riktigt igen det och dessutom brukar jag aldrig ha mensvärk heller. Ända gångerna jag haft det har varit då jag haft spiral och så vid MA:t och samt vid graviditet. Vet inte vad jag ska tro. Väntar mens idag men ingen mens än och jag kan inte tänka mig att jag är gravid heller. Kan mensen var helt till och från ibörjan fast man inte haft det så efter tidigare graviditeter?
    När jag har fött mina andra barn och mensen kommit igång efter det så har mensen varit regelbunden, nu är det iofs en annan pappa denna gång kan sånt verkligen spela roll hur det liksom blir med hormonerna och mens och det efteråt?
    Jo tröttheten är en sak. Smärtorna, svimningarna och kräkningarna en annan. Jag har en njure som stasas, fått citodon... men kan ändå inte sova mer än 30-45 minuter i sträck,  60 bra nätter! Sen måste jag upp och stå på alla fyra en stund..
    Fortfarande "normala" komplikationer.. men med två i magen och tidigare utmattningsreaktion så tänker jag inte chansa och hoppas att jag orkar.
    Förlossningen är ett kapitel, tiden efter ett annat. Att jag kör mig själv totalt i botten nu kommer ju inte gynna någon... varken mig, bebisar eller min sambo.

Jag räknar inte med igångsättning så mkt tidigare än at jag räknas som fullgången... men jag tror (kanske?) vetskapen om ett datum gör det lite lättare att uthärda. Kanske. Eller inte.... jag måste prova nått bara.
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-20 13:21:35 följande:
    Mct: jag tror att du kan räkna ner, förbereda dig och ställa in dig på vad som komma skall på ett helt annat sätt om du har ett datum fastställt. Och sen kan de ju komma tidigare på egen vilja iaf. Men du får ett slutdatum.
    Jo lite så tänker jag... i teorin... =)

BM ringde nyss... jag fick ju en tid nästa fredag hos en läkare.. men hon ändrade den till tisdag istället till den läkaren vi har träffat tidigare. Dels är hans specialitet duplexgraviditeter och dels är tydligen den andra läkaren "något motvillig" till att sätta datum...
    Så...det blir ju bra.. :)

En rolig detalj sambon fick veta av en slump för ett par dar sen är att den läkaren och en kollega till A är bästa polare...  tom A´s kollega sa "han är speciell...."  lite aspberger... går inte att skojja med honom, ger sällan ögonkontakt... men jäkligt kunnig tydligen.
    67 år gammal.. så han har passerat pension... när A frågade sin kollega varför inte läkaren gått i pension sa han "han tycker för mycket om pengar!" haha!
    Min gissning är att han också brinner för vad han gör... det märks...=)
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-20 13:33:33 följande:
    Åh vad skönt att få en tidigare tid! Och till en som brinner för sitt jobb!

Här var det brottningsmatch inatt. :) wilda som protesterade i famnen. När hon lugnade ner sig hade insidan vaknat och bråkade. Wilda blev irriterad av buffarna och så var det igång igen. Kl 2 fick hon en flaska för att komma till ro och ner i sin säng. Då blev det lugnt på båda sidorna. :)
    Härligt att de löser av varann! ;)
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-20 13:44:12 följande:
    Mm jag var jättepigg och glad! Daniel hade lagt sig i soffan och sov som aldrig förr. Syskonkärlek redan innan båda är på utsidan!
    Lovande! ;)  Då vet du vad som väntar!
  • MCT79
    FruW skrev 2012-01-20 14:35:34 följande:
    Hörrni, har ni kollat era inboxar? Byt signatur!!

Kram
    Mmm såg det där... tror jag avvaktar.. den mail jag har til FL använder jag inte längre. Har bytt lösenord både här på FL och på den mailen så länge..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma