telgebo skrev 2012-01-20 12:14:32 följande:
MCT: Jag var helt slut efter minsta lilla grej när jag var gravid så det är helt normalt. Bara att vila och lyssna på kroppen.
Ego: Har så ont i magen idag, känns som mensvärk som kommer och går..vet i fan vad det är, känner inte riktigt igen det och dessutom brukar jag aldrig ha mensvärk heller. Ända gångerna jag haft det har varit då jag haft spiral och så vid MA:t och samt vid graviditet. Vet inte vad jag ska tro. Väntar mens idag men ingen mens än och jag kan inte tänka mig att jag är gravid heller. Kan mensen var helt till och från ibörjan fast man inte haft det så efter tidigare graviditeter?
När jag har fött mina andra barn och mensen kommit igång efter det så har mensen varit regelbunden, nu är det iofs en annan pappa denna gång kan sånt verkligen spela roll hur det liksom blir med hormonerna och mens och det efteråt?
Jo tröttheten är en sak. Smärtorna, svimningarna och kräkningarna en annan. Jag har en njure som stasas, fått citodon... men kan ändå inte sova mer än 30-45 minuter i sträck, 60 bra nätter! Sen måste jag upp och stå på alla fyra en stund..
Fortfarande "normala" komplikationer.. men med två i magen och tidigare utmattningsreaktion så tänker jag inte chansa och hoppas att jag orkar.
Förlossningen är ett kapitel, tiden efter ett annat. Att jag kör mig själv totalt i botten nu kommer ju inte gynna någon... varken mig, bebisar eller min sambo.
Jag räknar inte med igångsättning så mkt tidigare än at jag räknas som fullgången... men jag tror (kanske?) vetskapen om ett datum gör det lite lättare att uthärda. Kanske. Eller inte.... jag måste prova nått bara.