• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2012-01-20 20:42:54 följande:
    Och så var febern här! Sa till Daniel att jag hoppas att tempen kunde hålla sig under 38 eftersom w krånglar på nätterna. Den lyssnade inte på mig! Daniel sa bara "jag kan inte hjälpa till för jag tar piller och sen sover jag!". Han är magsjuk men bara risig mage i övrigt sig själv!
    bussigt...
    Väntar tvillingar! 34+3 idag!
  • MCT79
    telgebo skrev 2012-01-20 21:18:25 följande:
    Jag är inte rädd för sjukdomar då jag faktiskt litar på honom och han vet om min oro för graviditet också. Vi har fortfarande kontakt den mannen och jag.

Allvarligt så vet jag inte vad jag ska göra om det nu skulle vara så att jag är gravid, men samtidigt så känns det så osannolikt att det skulle kunna bli ett barn 1 vecka kvar till mens.

Jag vet faktiskt inte riktigt anledningen till att de omhändertog min dotter från mig för hela utredningen är byggt på en persons uttalande, en person som för övrigt såg ner på mig redan från första början och hade synpunkter på allt och inget och dömnde mig på en gång bara för att min amning inte kommit igång 5 dagar efter att Alice föddes och hade jädra sjuka åsikter om det. Den personen påstår en massa som aldrig har hänt, han jobbade dessutom bara ett fåtal gånger under tiden jag bodde där och soc har bara pratat med honom och går blint på hans uppgifter och när jag frågar soc om de inte ska prata med BVC och neo så förstår inte ens soc vad det ska vara bra för. Jag blir så ledsen när de misstror mig och inte lyssnar på mig utan bara blint litar på en person som inte gillar mig ens. Jag har aldrig gjort det som står i PM: et från hemmet där jag och Alice bodde i 10 dagar som att jag skulle ha lämnat henne utan uppsikt, jag hade ju henne hos mig 24 timmar om dygnet tom hos mig när jag sov mm mm.
    Fast du sa ju tidigare att även barnmorskan på BB hade uttryckt oro? Innan ni kom till det där hemmet?
  • MCT79
    Liberté skrev 2012-01-20 21:39:43 följande:
    Barn omderhändertas inte utan anledning..... Det dyker altid upp något fall i media där socialen tydligt gjort en missbedömning av situationen- men även där är det omöjligt för oss lekmän att göar en korrekt bedömning eftersom man ofta hör en sida av saken. Däremot så träffar jag ofta (FÖR ofta) barn i mitt yrke som jag önskar fått mer hjälp av de sociala myndigheterna, man talar ofta om att föräldrar har rätt till sina barn, barn har rätt till föräldrar. Men barns rätt till utveckling, barns rätt till självkänsla och barns rätt att vara i ett ansvarsfullt hem- det är mer sällan på tapeten. Eftersom jag handskas och arbetar med att hjälpa dessa barn så skulle jag önska att systemet såg annorlunda ut, att man vågade agera långt innan..... och att man presenterar kontakt med myndigheter som en hjälp- inte stjälp..... Ja...detta var lite dravvel, men sitter just nu uppe i fall där man tvekar på att "gå vidare" och det är ganska komplext, men oavsett hur komplext det är så bär man barnets öde med sig i sitt hjärta resten av livet.

Hur mår du förresten? Något mer gott från bakmaskinen kanske? Jag är såååå sugen på en sådan!! Man kunde göra paj också.....?   
    Det ramlar ut gott bröd.... i morse ett franskbröd... i förrgår ett fullkornsbröd.. (blev lite tungt dock..)
    Sambon ska sno ihop ett morotsbröd över natten som ska ges bort till en äkta brödoman i morgon. ;)

Ja det finns nått recept på äppelsmulpaj men jag vet inte.. jag är skeptisk... äpplena ska kokas först så det verkar en aning lättare att göra den i pajform+ugn. ;)
    Risgrynsgröt finns det också. Vore ju kanon till frukost men då ska man ha ägg och allt iformen över natten...nja...
  • MCT79
    Liberté skrev 2012-01-20 21:45:55 följande:
    Låter gott! Men jag som inte ska äta bröd....hehe, bakmaskin känns faaaaaaaaaaaaarligt!

Går man full tid med twins eller hur gör dom? Väntar på att det ska komma igång av sig själv eller hur funkar det?  
    Man väntar nog normalt... fast man räknas som fullgången  38+0, Vid 40+0 har man gått över två veckor.
    Hoppas dock slippa gå förbi 38+0!
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-20 22:01:48 följande:
    Mct: tänk om jag hade kunnat få säga så! Jag skulle önska att jag slapp gå 40+0 men det är ju inte troligt!
    Cool  Sorry babe. Ska lära dig hur man ligger ordentligt till nästa gång. ;)
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-20 22:05:00 följande:
    Haha ja gör det! Så får du lära mig att boosta äl utan pergo! ;)
    första tricket är att vara gammal, och det jobbar du ju pÅ! ;)
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-20 22:09:44 följande:
    Haha ja det jobbar jag på. Nästa gång kommer jag ju vara i din klass, dvs första siffran börjar på 3! ;)
    Uj uj uj!
    telgebo skrev 2012-01-20 22:09:00 följande:
    Vill bara att dagarna ska gå nu så jag får veta om jag är gravid eller inte. Det är väl för tidigt för ett test 1 vecka efter oskyddat sex? Man ska väl vänta 2 veckor efter har jag för mig eller kanske ännu längre. Hur länge skulle ni vänta?
    Jag hade testat på bim. hade det varit negativt hade jag väntat en vecka om mensen inte kom och testat igen.
    Jag har lite svårt att sympatisera med dig Telge.. du är orolig över att bli gravid, mannen du har legat med känner igen den oron, så varför ha oskyddat sex oavsett tid i cykeln?
  • MCT79
    telgebo skrev 2012-01-20 22:21:49 följande:
    Förstår inte din fråga MCT.

Det var inte planerat att vi skulle hamna i säng överhuvudtaget, det vara blev så, han ville tom på morgonen men jag avstyrde det.
    Han kände först oro när jag talade om den innan dess kände han ingen oro.

Nu har det snart gått 1 dag över nu inatt och fortfarande ingen mens.
    Det är ingen regelrätt fråga Telge... ingen som behöver ett svar iaf. Jag förstår bara inte tänket. Om jag var rädd för att bli gravid så hade jag sett till att skydda mig om jag hade sex, planerat eller inte. Fanns det inget skydd nej då hade jag avstyrt sexet.
  • MCT79

Nu ska jag baxa min mage mot sängen......

• MCT79
    telgebo skrev 2012-01-21 00:25:41 följande:
    Men om jag nu hade ÄL på dag 19 så borde ju då ägget släppa på dag 20 eller dag 21 och då borde ju chansen/risken vara så liten till att jag vore gravid.
    Om ägget släppte på dag 20-21...och du hade sex på dag 21.... ?  ägget kan leva upp till 24 timmar också... jag skulle vilja säga att du prickat in ägglossningen rätt bra....  det där är definitivt ingen säker period iaf...
    Väntar tvillingar! 34+4 idag!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma