• MCT79

Plus igen efter mf/ma

rontgensyrran skrev 2012-01-20 17:17:09 följande:
    Hej på er alla gravida!

Underbart kul att tråden lever vidare! Och ett och annat bekant ansikte. Grattis MTC79 och mabaja! När är det dags för de små? Min Ines är ingen liten bebis nu, utan en stor tjej på snart 13 mån :)

Kram på er!
    Ohh det var inte länge alls sen som jag tänkte på dig! Hur har du det med allt? Tänkte på Inez på julafton! =)

Jag är beräknad till 27/2 men räknas ju som fullgången redan 13/2,... vi får se!
    Väntar tvillingar! 34+3 idag!
  • MCT79
    telgebo skrev 2012-01-20 15:52:03 följande:

MCT: Förstår men om du berättar hur du mår för läkaren tror du inte då att du får ett igångsättningsdatum? Jag fick ju ett på humanitära skäl fast jag egentligen inte ville då jag mådde så bra i min graviditet utan det var BM som ville. Det enda för min del var väl mer att jag föder barn så rusktigt fort och var rädd att inte hinna in och fort gick det ju, satt ju med krytsvärkar i taxin in och kom ju in fullt öppen och Alice föddes 30 min efter jag kom till sjukhuset. Jag satt ju hemma hela dagen och gick på stan och så helt omedveten om att det lilla onda jag tyckte mig känna inte var annat än dumma sammadragningar.

Jag tycker du iaf ska höra med läkaren för du ska ju faktiskt orka föda också och med tanke på hur lite du får sova så.

Jo det är det jag hoppas på, därför jag har tid för förlossningsplanering.
  • MCT79
    rontgensyrran skrev 2012-01-20 17:42:01 följande:
    Härligt efter så många år av försök! Och dessutom då belönas med två på en gång! Underbart! Med mig är det bara bra. Ines är superaktiv så jag har händerna fulla med henne och nya kärleken som i veckan flyttade in lite på prov. Vi tar det långsamt! Börjar jobba igen nu 1 feb och Ines börjar då på dagis. Känns, kul, spännande men samtidigt lite vemodigt och nervöst på samma gång. Kram
    Spännade med ny kärlek! Har funderat över det också, hur det gick för er och så! Vad mysigt det låter!
    Kan tänka mig att det känns vemodigt...
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2012-01-20 17:53:00 följande:
    Hmm... Är de ok om ja gifter mig me läkarn från ackis?! ;)
    Alltså jag trooooooor det är C du ska be om lov.. ;)
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2012-01-20 18:06:23 följande:
    Haha, mmmhm! ;) Fräsch, typ 30 max 35 år. Vi delade ju en fantastisk timme på en grön bänk i korridoren, ensamma. Hahaha! Diskuterade Devin, skojade o skrattade emellan.. ;) Charmig va han!
    Hörru pinglan.... det är inte så att du har ADHD? Kanske läge att hämta ut piller. ;)
  • MCT79
    rontgensyrran skrev 2012-01-20 18:07:22 följande:
    Jodå det går bra med nya kärlek. Vi tar det långsamt och han flyttade in i veckan men behåller sin lgh ett tag. Känns toppen. Vi älskar honom både jag och Ines. Ines födelsedag var intensiv med firande på många håll. Hon fick så mycket saker, kändes helt bisarrt! Oj oj så fort!!!! Häftigt! Kul med en lillebror. Men ni får väl se sen när han/hon dyker upp.

Ja det är spännande. Känns toppen :) Kommer du bli igångsatt? Eller kejsarsnitt? Eller kommer de när de kommer?
    Jag har tid för förlossningsplanering på tisdag, hoppas få lite klarhet då... på vad det blir.. =)
  • MCT79
    telgebo skrev 2012-01-20 18:11:23 följande:
    Varför är mensen sen?
    Din?
    Du har varit igenom en enorm stress på sista tiden.. och är fortfarande.. Sånt kan påverka mensen.
  • MCT79
    telgebo skrev 2012-01-20 18:19:16 följande:
    varför ska man egentligen byta signatur?
    Kära Familjelivs-medlem,

Igår kväll utsattes våra servrar för en attack av okända hackers. Händelsen är polisanmäld och läget är nu under kontroll. Det finns dock en viss risk att känslig information kan ha läckt ut till obehöriga. I det här fallet gäller det vissa delar av användardatabasen som innehåller signatur, e-post och krypterat lösenord.

Som en försiktighetsåtgärd uppmanar vi därför dig att byta signatur på ditt konto om du har skrivit känsliga inlägg som du inte vill ska kunna kopplas ihop med din e-post-adress.

De inlägg som du gjort anonymt kan däremot inte på något sätt kopplas till din signatur eller e-postadress, med den information som eventuellt har läckt ut.

Lösenorden i vår databas lagras på ett säkrare sätt än de flesta andra sajter som har utsatts för liknande attacker. Risken för att dessa lösenord ska gå att dekryptera är liten. Trots det uppmanar vi dig att byta ditt lösenord, speciellt om du vet med dig att ditt lösenord är lätt att gissa med tillgång till din e-post och/eller signatur.

Klicka här för att byta signatur
    Klicka här för att byta lösenord

Den vanliga avgiften för att genomföra ett signaturbyte är borttagen tills vidare. OBS! Kom ihåg att inte välja "Dold ändring" när du byter signatur, då din gamla signatur i så fall kommer att stå kvar på dina inlägg. Vi har även öppnat upp så att de som har bytt signatur de senaste 3 månaderna kan byta igen.

Ifall du använt samma lösenord för konton på andra sajter, bör du byta även dessa lösenord.

Om du har frågor kring det som inträffat, ber vi dig mejla oss på [email protected]

Vi beklagar det som har hänt. Tillsammans med vårt driftbolag kommer vi nu att vidta åtgärder för att säkerställa att en liknande attack inte ska kunna upprepas.

Familjeliv Media AB
  • MCT79
    telgebo skrev 2012-01-20 18:48:30 följande:
    Om jag tar ett test nästa helg på lördag tex kan jag lita på testet då?
    Ja det ska du kunna göra.

Men hur kan du säga att du inte upplever någon stress just nu? Du var ju jätteuppriven för bara en vecka sen angående det inställda umgänget? Jag skulle definitivt kalla det en stressig situation...

Jag är ingen mensexpert heller men det kanske tar lite tid innan den är helt regelbunden efter en förlossning?
  • MCT79
    telgebo skrev 2012-01-20 19:03:52 följande:
    Fan nu håller jag på och bryter ihop och vill bara veta om jag är gravid eller inte. Hjärnan spökar och jag tycker mig uppleva en massa symtom. Jag vet inte vad jag ska göra om jag nu vore gravid.

Jag har ju fött 4 barn, efter de 3 första så har mensen vart som en klocka när mensen väl kommit tillbaks även med kopparspiral efter äldsta dottern.

Skrev ett inbox till MCT men det gick inte att skicka så jag skickar det här och så hoppas jag att denna diskussion kan stanna i denna tråd tack och inte delges soc snälla

Vet inte om du har kvar samma namn längre men chansar.

Jg hopapas jag kan ventilera med dig då jag känner mig så rädd orolig nervös och mina tankar skenar iväg varför min mens är sen vilket den aldrig brukar vara. Den har varit sen 1 gång sedan 2008 och det var för att jag nyss genomgått ett MA då, sedan var den sen igen pga graviditet så jag förstår inget.

Hade oskyddat sex, var så säker på att jag var i en säker period då jag alltid haft ÄL mellan dag 11-17 och nu var det 1 vecka kvar tills jag skulle ha mens.

Jag vet inte vad jag ska göra om jag nu är gravid igen. Jag lär ju bli av med barnet direkt och jag vill inte utsätta varken ett barn eller mig själv för det och en abort känner jag inte att jag fixar känslomässigt.

Måste få ventilera för jag kan inte tänka på annat nu och så Alice såklart. Har ju inte känt oro innan för det här utan det kom idag och så har jag känt saker som skulle kunna vara graviditetssymtom men som jag försöker hittar andra förklaringar till för att försöka tänka realistiskt men sedan kommer oron igen att tänk om det är symtom på graviditet ändå och vad kommer då hända och så bygger jag oron igen.

Hoppas jag kan ventilera med dig och att detta stannar mellan oss.
    Men köp ett test och kolla då... det är ju ingen poäng med att oroa dig och må dåligt innan du ens VET?
    Jag förstår att du är orolig. Men vaaaarför ha oskyddat sex?? Använd kondom om du inte kan ta hormoner?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma