telgebo skrev 2012-01-20 19:03:52 följande:
Fan
nu håller jag på och bryter ihop och vill bara veta om jag är gravid eller inte.
Hjärnan spökar och jag tycker mig uppleva en massa symtom. Jag vet inte vad jag ska göra om jag nu vore gravid.
Jag har ju fött 4 barn, efter de 3 första så har mensen vart som en klocka när mensen väl kommit tillbaks även med kopparspiral efter äldsta dottern.
Skrev ett inbox till MCT men det gick inte att skicka så jag skickar det här och så hoppas jag att denna diskussion kan stanna i denna tråd tack och inte delges soc snälla
Vet inte om du har kvar samma namn längre men chansar.
Jg hopapas jag kan ventilera med dig då jag
känner mig så rädd orolig nervös och mina tankar skenar iväg varför min mens är sen vilket den aldrig brukar vara. Den har varit sen 1 gång sedan 2008 och det var för att jag nyss genomgått ett MA då, sedan var den sen igen pga graviditet så jag förstår inget.
Hade oskyddat sex, var så säker på att jag var i en säker period då jag alltid haft ÄL mellan dag 11-17 och nu var det 1 vecka kvar tills jag skulle ha mens.
Jag vet inte vad jag ska göra om jag nu är gravid igen. Jag lär ju bli av med barnet direkt och jag vill inte utsätta varken ett barn eller mig själv för det och en abort känner jag inte att jag fixar känslomässigt.
Måste få ventilera för jag kan inte tänka på annat nu och så Alice såklart. Har ju inte känt oro innan för det här utan det kom idag och så har jag känt saker som skulle kunna vara graviditetssymtom men som jag försöker hittar andra förklaringar till för att försöka tänka realistiskt men sedan kommer oron igen att tänk om det är symtom på graviditet ändå och vad kommer då hända och så bygger jag oron igen.
Hoppas jag kan ventilera med dig och att detta stannar mellan oss.
telgebo skrev 2012-01-11 21:38:40 följande:
Javisst: Grattis till lyckat RUL och en liten flicka ska du få
Grattis MCT på födelsedagen.
Här är livet tungt just nu, skulle träffat min dotter idag men BoU skyller på att min dotter inte har nåt behov av att träffa mig varje vecka så det blev inget och mitt ombud har skickat mail till hon som lovat mig det men hon gör sig omöjlig att nå per mail och telefon.
Jag är så ledsen.
telgebo skrev 2012-01-13 22:41:21 följande:
Måste bara berätta: jag fick bilder från mina äldre barn idag och min dotter, den äldsta av dom är så lik mig så det inte är klokt och det var hon inte senast jag såg henne för 10 månader sedan.
Jag är så frustrerad över situationen med mina 4 barn att det är som det är och det
gör att jag mår så skit och känner mig så tom och ensam. Får ingen rätsida på något.Det där du skriver ÄR vad stress är.. Du är under en massa press och nu oroar du dig dessutom över utebliven mens vilket också kan göra att den dröjer.
Om mensen skulle kommit igår så vet du lika väl som vem som helst av oss här inne att det inte är för tidigt att testa redan nu. Åh ja man kanske får testa igen om det är så att mensen fortsätter att utebli och testet är negativt.
Mens kan hoppa över en månad pga utebliven ägglossning. Mens kan vara sen en månad pga försenad ägglossning.
Nej det har inte hänt dig tidigare,
iaf inte vad du har märkt. Men det spelar ingen roll vad du skriver. Det du har beskrivit under sista veckorna med att flytta hem till lägenheten, vara ensam, se Alice saker, tänka på vad som skulle ha varit, umgänge som utlovats uteblir osv osv. DET ÄR DET SOM ÄR STRESS. Inre stress.
Du är äldre nu än efter de andra förlossningarna. Din kropp kommer inte bete sig exakt lika fram till den dag du kliver in i klimakteriet. Kroppen förändras.