• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Fru O Mamma Kokkonen
    needtobreathe skrev 2011-03-23 10:20:14 följande:
    En frisk graviditet kan inte påverkas av sex o ge MF :) Jag hade ett av mina MF förra året, började dagen efter sex i v 4+6.. men de va ju inte pga sexet, utan skulle nog kommit ändå - även om det kändes pissigt just då.

Vi undvek dock att han kom i mig dom första veckorna denna grav, bara för de kändes bättre.. men vi hade sex som vanligt från början ändå.
    Ja, precis.. han får komma utanför haha.. ;O) Så inte ja, nu blir det säkert inte så men, att ägget blandar sig med spermierna och inte hittar att fästa sig hehe.. :O) Men tror sex kan påskynda ett kommande missfall eller mens typ?
  • needtobreathe
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-23 10:23:16 följande:
    Ja, precis.. han får komma utanför haha.. ;O) Så inte ja, nu blir det säkert inte så men, att ägget blandar sig med spermierna och inte hittar att fästa sig hehe.. :O) Men tror sex kan påskynda ett kommande missfall eller mens typ?
    Haha ja ;) Hahaha va? Ditt ägg har väl garanterat redan fäst om du e 6+2? :p

Jo de kan de säkerligen.. men som sagt, MF kan man ju inte påverka själv.. de händer liksom bara.. annars hade vi inte suttit här allihop me x antal MF/MA i bagaget för de e ju inte ngt man vill ha.. men som tyvärr händer.. naturens gång..
  • telgebo
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-23 10:23:16 följande:
    Påskynda mens efter sex har jag märkt av som yngre. Var mensen några dagar sen och jag hade sex så kom alltid mensen några timmar senare. Vet inte varför det blir så.

Denna graviditet har jag inte haft nåt sex..än, men i min första så fick jag en massa SD av det så läkaren gav mig och min fd sexförbud i 3 veckor.
    Gravid v.9+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • 3 barns mamma84
    http://mamma84.bloggagratis.se/
    Ringt sverige nu och fått ihop allt nu har jag ebbas papps personnummer så nu ska jag bara kontakta här i danmark och få allt Iordning.
    Misstänker RS på Elias andnismask ska jag hämta hos läkaren måste bara ringa honom nu.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Fru O Mamma Kokkonen
    needtobreathe skrev 2011-03-23 10:25:58 följande:
    Haha ja ;) Hahaha va? Ditt ägg har väl garanterat redan fäst om du e 6+2? :p

Jo de kan de säkerligen.. men som sagt, MF kan man ju inte påverka själv.. de händer liksom bara.. annars hade vi inte suttit här allihop me x antal MF/MA i bagaget för de e ju inte ngt man vill ha.. men som tyvärr händer.. naturens gång..
    Jao, men menade om man hade sex i början, iofs hade det redan fäst då men.. :O)

Borde jag ringa bm redan? Eller vänta på vul? Jag glömde fråga kliniken.. ska jag ringa dem och fråga om jag ska ringa bm, överallt står det man kan ringa bm redan 4+0?
    telgebo skrev 2011-03-23 10:26:41 följande:
    Påskynda mens efter sex har jag märkt av som yngre. Var mensen några dagar sen och jag hade sex så kom alltid mensen några timmar senare. Vet inte varför det blir så.

Denna graviditet har jag inte haft nåt sex..än, men i min första så fick jag en massa SD av det så läkaren gav mig och min fd sexförbud i 3 veckor.
    Klart, får man massa sd så ska man inte ha sex, men mår man bra borde det vara okej? :O)
  • telgebo
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-23 10:31:08 följande:
    Jao, men menade om man hade sex i början, iofs hade det redan fäst då men.. :O)

Borde jag ringa bm redan? Eller vänta på vul? Jag glömde fråga kliniken.. ska jag ringa dem och fråga om jag ska ringa bm, överallt står det man kan ringa bm redan 4+0?
    telgebo skrev 2011-03-23 10:26:41 följande:

Klart, får man massa sd så ska man inte ha sex, men mår man bra borde det vara okej? :O)
    Mår man bra så är det okej med sex, jag har ju risk för förtidsbörd, det har jag haft med alla mina barn.
    Gravid v.9+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Sir Bubbalots mamma

Jag vågar inte ha sex de första 13v. för även om de inte kan orsaka mf så har jag känsliga slemhinnor annars med och skulle jag börja blöda även bara lite så skulle jag bli så sjukt orolig och jag tycker det är onödigt att utsätta mig för de.
    och nu mår jag så illa att jag har 0 lust.. hoppas den kommer snart dock..

• 3 barns mamma84

Flickor jag hör av mig senare ska nu till svärmor och hälsa på hon följer med mig till läkaren med elias.
    Sen blir det väl akuten idag med vi får se men nu ska jag INTE upp jag ska kolla upp elias från topp till tå !!
    Önska mig lycka till kram på er

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Sir Bubbalots mamma
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-23 11:46:06 följande:
    Flickor jag hör av mig senare ska nu till svärmor och hälsa på hon följer med mig till läkaren med elias.
    Sen blir det väl akuten idag med vi får se men nu ska jag INTE upp jag ska kolla upp elias från topp till tå !!
    Önska mig lycka till kram på er
    lycka till.. hoppas de går bra!! kraaam
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma