• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MelikaH

Hej alla!

Nu är jag i vecka 9 8+6 och mår bra, har bara ont i huvudet och väldigt trött.
    Jag känner ingen växtvärk alla den senaste tiden, är det normalt?

Sen undrar jag för er som får MA, började ni alla blöda lite o misstänkte något eller var det att ni upptäckte det på VUL? Jag börjar nojja mig för det nu, blöder alla direkt när embryot inte lever längre eller tar det tid innan man får blödning?

När jag fick MA så blödde jag i vecka sju, var på VUL i vecka 9 och då sa gyn. att embryot hade stannat redan i v 7.

Känner mig så orolig helt plötsligt! 

• färnik
    MelikaH skrev 2011-03-23 12:06:32 följande:
    Sen undrar jag för er som får MA, började ni alla blöda lite o misstänkte något eller var det att ni upptäckte det på VUL? 
    Jag blödde inte...

hoppas det ska gå bra för dig!
  • Längtan efter liten
    MelikaH skrev 2011-03-23 12:06:32 följande:
    Hej alla!

Nu är jag i vecka 9 8+6 och mår bra, har bara ont i huvudet och väldigt trött.
    Jag känner ingen växtvärk alla den senaste tiden, är det normalt?

Sen undrar jag för er som får MA, började ni alla blöda lite o misstänkte något eller var det att ni upptäckte det på VUL? Jag börjar nojja mig för det nu, blöder alla direkt när embryot inte lever längre eller tar det tid innan man får blödning?

När jag fick MA så blödde jag i vecka sju, var på VUL i vecka 9 och då sa gyn. att embryot hade stannat redan i v 7.

Känner mig så orolig helt plötsligt! 
    hej och grattis till vecka 9., underbart eller hur?
    Nej alla blöder inte vid ma. jag gjorde det inte, utan de såg mest att det inte utvecklades som det skulle.
    Du ska absolut inte gå runt och vara rädd för ma, det är inte vanligt.
    har du några kontroller inbokade?
    det kommer gå jätte bra ska du se :) stor kram
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

färnevik: sicken skrutt.. tänk att de är så små =)

• MelikaH
    Längtan efter liten skrev 2011-03-23 12:12:39 följande:
    hej och grattis till vecka 9., underbart eller hur?
    Nej alla blöder inte vid ma. jag gjorde det inte, utan de såg mest att det inte utvecklades som det skulle.
    Du ska absolut inte gå runt och vara rädd för ma, det är inte vanligt.
    har du några kontroller inbokade?
    det kommer gå jätte bra ska du se :) stor kram
    Tack, ja det känns skönt att jag är en bra bit på vägen till V. 12 :)

Tänkte mer varför jag inte känner växtvärk så mycket? Vet inte varför jag fick en sådan nojja helt plötsligt, har inget att oroa mig över vad jag vet i alla fall.

Den 5/4 ska jag på inskrivning hos BM, sedan ska jag göra UL i vecka 12, de erbjuder det här i Kalmar. 
    Jag har inte varit på VUL eftersom jag inte kännt behov av det, nu börjar jag oroa mig helt plötsligt.
    Nu får jag vänta till vecka 12 och hoppas att allt är som det ska. Vill bara njuta.

Tack för ditt svar :) Kram! 
  • MelikaH
    färnik skrev 2011-03-23 12:09:24 följande:
    Jag blödde inte...

hoppas det ska gå bra för dig!
    Vilken söt liten flicka du har, önskar mig en sådan :)

Tack! 
  • Muffe

Uh, idag är det segt. Har sammandragningar ca var 20-30 minut, hela magen helt stenhård. Dock inte helt klotrund utan ovanför naveln blir det liksom mjukt, varför?

Har inte jätteont, men det är en liten annorlunda känsla i sammandragningarna och efteråt. Är liksom öm i magen och det har jag varit sen i natt.

Detta är väl helt normalt antar jag, eller??

• Längtan efter liten
    MelikaH skrev 2011-03-23 12:36:27 följande:
    Tack, ja det känns skönt att jag är en bra bit på vägen till V. 12 :)

Tänkte mer varför jag inte känner växtvärk så mycket? Vet inte varför jag fick en sådan nojja helt plötsligt, har inget att oroa mig över vad jag vet i alla fall.

Den 5/4 ska jag på inskrivning hos BM, sedan ska jag göra UL i vecka 12, de erbjuder det här i Kalmar. 
    Jag har inte varit på VUL eftersom jag inte kännt behov av det, nu börjar jag oroa mig helt plötsligt.
    Nu får jag vänta till vecka 12 och hoppas att allt är som det ska. Vill bara njuta.

Tack för ditt svar :) Kram! 
    jag är en väldigt ogravid kvinna kan jag säga dig =) även om jag sitter här i vecka 39 och kan föda vilken dag som helst.

Jag hade ingen växtvärk alls i början. kanske någon enstaka gång, och då blev jag typ orolig för det =) haha..
    jag har inte mått illa, inte fått större bröst, inte fått några cravings, inga förvärkar och knappt några sammansdragningar =)
    och jag ska snart föda.. så nej du behöver inte oroa dig :)

kan säga att precis så had ejag det med dottern också, och hon mår kanon :)
  • Längtan efter liten
    Muffe skrev 2011-03-23 12:53:00 följande:
    Uh, idag är det segt. Har sammandragningar ca var 20-30 minut, hela magen helt stenhård. Dock inte helt klotrund utan ovanför naveln blir det liksom mjukt, varför?

Har inte jätteont, men det är en liten annorlunda känsla i sammandragningarna och efteråt. Är liksom öm i magen och det har jag varit sen i natt.

Detta är väl helt normalt antar jag, eller??
    attd en är mjuk där uppe är nog mest troligt för att bebisen har sjunkit nu :)
  • Muffe

Fast den är inte fixerad än utan ligger med huvudet uppe till höger tror jag!

Det var en som påpekade idag att min mage sjunkit, en karl i 50-årsåldern... haha, lite roligt att han märker det och inte jag

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma