• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2012-01-23 10:10:44 följande:
    Åh så spännande! Ät mycket pasta idag (och framåt om det inte sätter igång med det samma) för det ger kroppen energi länge

Hur ligger dem nu förresten? Kommer du få föda dem eller blir det snitt?
    Ät mycket... hur menar du nu? Det finns ju ingen plats... ;)

Ettan har legat med huvudet nedåt två senaste TUL men hon ligger "hängmatta" emellanåt... jag har ett tydligt huvud i höger sida just nu tex så de lär nog få kolla innan ifall det skulle dra igång....
    Vi har ju samtal i morgon ang förlossningen... hoppas på ett tidigare datum och då hellre snitt än igångsättning då nästan 50% av tvillingigångsättningar slutar med snitt ändå...
    Men drar det igång spontant så är ju det det bästa!
    Väntar tvillingar! 34+6 idag!
  • MCT79

Idag är det en SÅN DÄR dag... sammandragningar fast jag sitter rakt upp och ner....

• MCT79

Näe inte onda alls. Mensvärken som väckte mig är borta... det här är mer "hårt"... lite som jag haft av och till sedan v 20...

Kanske ska be om en tapp-kontroll i morgon... är ju aldrig gjort på mig...

• MCT79

Oj glömde.. inget regelbundet alls... tror inte det är något på g...

• MCT79
    disturbed skrev 2012-01-23 11:56:29 följande:
    Det kan vända fort
    Sant.. =)
  • MCT79
    Liberté skrev 2012-01-23 11:57:04 följande:
    Jag har också sånt idag, magen blir väldigt hård liksom, mest i i nedre delen. Så jag stannar i sängen! Ska på tappkontroll imorgon! Hade ont ut i ryggen igår också men det har släppt.
    Mmm nedre delen här med... men det känns som det kommer när de bökar omkring.. och det är ju trååångt...
  • MCT79

Låter...lovande... om man nu ska titta på barnafadern så går jag en jobbig framtid till mötes. Själv fiser jag bara jordgubbspruttar såklart.

Magen har varit jättejobbig nu på fm... har klar slagsida åt höger och det känns supertrångt... så jag tog fram dopplern... tadaaaa... har ett hjärta mitt uppe i epigastriet som vanligt...(tv 2..) men tv 1 som vi brukar hitta nere till vänster, nästan i ljumsken är nu.... lååångt upp på höger sida... Hon måste ha vänt sig???

• MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-23 19:25:38 följande:
    Då får du hänga med på lite fikadejter framöver då. När MCT vant sig vid att vara tvåbarnsmamma och rutiner och sånt så hon vågar ta sig ut ensam med sina små! :)  
    2017?
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2012-01-24 09:57:35 följande:
    Phew! Har kräkts fram till tre inatt, sen tog jag en Primperan som hjälpte så jag kunde somna till slut. Men nu har det satt igång igen trots att jag tagit både Primperan och Lergigan comp. Att bli så här dålig så här tidigt har jag inte räknat med. Ni som haft hyperemesis, har ni fått nån annan medicin än Lergigan comp för jag tycker aldrig att den funkar särskilt bra hemma. På sjukhuset funkar det av nån anledning bättre.
    Fy det där låter inte roligt alls.... kan tyvärr inte svara på dina frågor för jag har ju aldrig mått sådär superilla... Du kanske ska ringa läkaren och kolla om det finns något annat?

Ego:
    35+0 idag... och förlossningsplanering kl 15. Vet fortfarande inte vad jag vill mer än att jag inte orkar svimma och kräkas mer... (jag mår iaf inte illa, alltid nått!)
    Väntar tvillingar! 35+0 idag!
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2012-01-24 10:06:20 följande:
    Ja min sambo mailade läkaren imorse men då sa jag iofs att vi kanske ska testa lergigan comp först och se hur det går, annars får vi ta upp det med honom om att testa nån ny. 
    Jag trodde verkligen att jag skulle må bättre den här gången för jag har inte känt av lika mycket illamående. Men nu kom den som ett klubbslag i stället och blev lika dåligt som när jag nästan var som sämst förra gången! Helt sjukt. Och ansiktet har blivit alldeles rött och prickigt, känns som det är övertryck när jag spyr så att alla kärl kommer upp till ytan eller nåt?! Känns så där kul att visa sig ute så för jag ser verkligen sjuk ut (tycker jag, min sambo såg ingenting haha, men så ser han dåligt utan glasögon också). 
    JO att kräkas är ju ett rätt häftig reflex... vet att man kan spräcka mindre blodkärl i hud och ögon. Ofarligt men som du säger kanske man inte ser så het ut ;)
    Väntar tvillingar! 35+0 idag!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma