Inlägg från: SmåBustroll |Visa alla inlägg
  • SmåBustroll

Plus igen efter mf/ma

LisaVäntar skrev 2012-05-29 20:42:30 följande:
    Jag fick ett likamedel, duphalac som inte smaka nåt alls! Hett tips om det är någon mer som behöver :)
    Jag köpte på Apoteket, såna som ser ut som vanliga knästrumpbyxor.. Gillar inte heller bomullsvarianterna!

Det är sant, duphalac smakar mindre Fast jag har generellt svårt för söta smaker, så jag tycker nog alla varianter smakar mer eller mindre pecka
  • SmåBustroll

Har haft stödstrumpor på jobbet sen jag var typ 20 smått beroendeframkallande vid graviditet hade jag kunnat ha dem jämnt, ser bara inte så snygt ut till shorts. Dock finns snygga gravidstödstrumpbyxor, fast de var lite dyra för min smak.

• SmåBustroll

Ah! Illamåendet har tittat in. Typiskt. Ja ja. Trött och illamående, tjoho. Ett knasigt moment är dock att jag är tött, men sover jag på dagen mår jag mer illa just när jag vaknar (mår alltid illa när jag sover på dagen), men är jag trött mår jag också mer illa. Tar jag en postafen mår jag mindre illa, men blir mer trött Underbart! Mår dock inte superilla, bara irriterande illa. Blir även bättre med en rejäl portion lagad mat, och det blir jag inte trött av (bara rund....) 

Plutten, förstår att du bara väntar nu! Min första kom redan i vecka 36 så när jag gick ett par dagar över tiden med lillebror hade jag väntat lääääääänge! Dock var jag väldigt glad att lillebror kom när han kom, för de fem veckor de skiljer på dem gjorde väldig skilnad upplevde jag det som. Hoppas er lille kommer lagom snart   

• SmåBustroll
    Odetta skrev 2012-05-31 14:04:25 följande:
    Prutt också

Jag sökte till uska utbildningen med start i höst och fick nu reda på att jag INTE har kommit in med motiveringen att jag inte är prioriterad för jag har avslutat gymnasiet och har några högskolepåäng. Kul...

Nej så surt!!! Men kom du med i någon kö ifall någon hoppar av?
  • SmåBustroll

Tror många är nöjade med Babytravel Amsterdam. Vi har en Phil and Ted. Den är ok, men inte superbra. Två barn kan inte sova samtidigt. Så är man ute och går mkt så är den inte så smart. Men som transportvagn som är liten och smidig så är vi egentligen väldigt nöjda. Kommer nog inte köpa någon ny med en gång när nr tre kommer. Men är inte säker. Skulle nog behöva en vagn med "riktiga" säten till bägge barnen så man kan ut och gå lite mer när alla är hemma.

• SmåBustroll

Nu när vi ändå är inne på shoping... Mammakläder. Jag behöver lite nya byxor. Har några men de sitter så konsitgt (som alltid med jeans och mig). När byxor är raka så blir de oftast för tighta över låren men för lösa över höfterna vilket medför att de bara åker ner hela tiden. Skulle gärna haft ett par jeans i lite bagy modell, men hittar inte några. Hittade ganska snygga, raka, på ellos so verkar gå att justera i midjan. Kanske de kan vara något?! Någon som köpt mammabyxor därifrån? Är de bra? Har ett par från PoP som jag gillar men de från H&M gillar jag inte...

• SmåBustroll
    KMW skrev 2012-06-01 13:53:58 följande:
    Tror att jag såg ett par baggy mammabyxor på just HM härom dagen.
    Personligen så tycker jag också att 99 % av HMs mammakläder är avskyvärda. Måste man klä sig som en tant med trekvartsbyxor (no offence om någon här inne gillar såna byxor) bara för att man är gravid? HM som har så snygga kläder i övrigt. VEM designar deras mammakläder kan man undra...

Har du kollat lovelymama.se (eller com kanske)?

Då får jag ta mig en titt på HM igen, ifall de kan ha något bagy...

Skall kolla länken också! Tack  
  • SmåBustroll
    Odetta skrev 2012-06-01 16:25:16 följande:

Kollade du på youtube filmen? Sök annars på Buggypod io då går barnet inte utan åker med, den funkar upp till 20 kg så även rätt stora barn kan ju åka på den. Vi kommer köpa hem den redan nästa månad så E kan prova (istället för ståbrädan han har nu), kan berätta mer då

Den såg ju kul ut!! Praktisk. Måste visa mannen sen!
  • SmåBustroll
    Dag och natt skrev 2012-06-01 22:33:28 följande:
    TUL gick bra idag, pojken växer som han ska 

Härligt!!
  • SmåBustroll

KMW. Håller tummarna att allt är bra idag på KUB.

Javisst: De små kommer när de vill Man måste inte ha några känningar innan heller. JAg var skitsur en kväll över att det inte verkade vara på G ALLS när jag väntade lillebror (var då två dagar över BF). 10 minuter senare gick vattnet och tre timmar senare var han ute Så plötsligt sker det

Lisa Väntar. Så skönt med ny koll. Vilken vecka är du i? Min tapp var 39-40 mm från vecka 24 med lillebror. Vet inte om den var längre innan. Hoppas din inte blir kortare!!! 40 mm är ju ändå helt normalt, om än inte superlångt!! Så skönt att de har koll på dig och din tapp så den inte förkortas för tidigt!!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma