• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik

Jag känner att jag håller  på att få panik... Jag mår så jäkla illa, mitt liv är som en kombinerad magsjuka/bakfylla dygnet runt, och jag orkar inte göra någonting. Idag har jag lagt i en tvättmaskin, tömt och fyllt diskmaskinen och påbörjat lite mat till familjen. Och jag är helt slut, och det har varit så jobbigt!

Jag är livrädd att jag ska må så här i 7 månader till, som jag gjorde med dottern. et inte hur jag ska klara det om det blir så. Det är så jobbigt att må så här! För hela familjen! Maken får dra ett jättelass med heltidsjobb borta, heltidsjobb hemma med jordbruket och djuren, + ta hand om vårt barn, laga mat, städa... Fast jag hade gärna bytt med honom om det gått, hellre jobba häcken av mig, än att må så här...

• sugarrush

Jag är tröööööööttt! Jag vill sova! Och så längtar jag hem till mitt badkar, här är så regnigt och ruggigt!

• sugarrush

Hehe, kolla förresten, vilket snyggt test man får nu då, på BIM+2.
  • Happiness
    färnik skrev 2010-08-24 13:19:27 följande:
    Jag känner att jag håller  på att få panik... Jag mår så jäkla illa, mitt liv är som en kombinerad magsjuka/bakfylla dygnet runt, och jag orkar inte göra någonting. Idag har jag lagt i en tvättmaskin, tömt och fyllt diskmaskinen och påbörjat lite mat till familjen. Och jag är helt slut, och det har varit så jobbigt!

Jag är livrädd att jag ska må så här i 7 månader till, som jag gjorde med dottern. et inte hur jag ska klara det om det blir så. Det är så jobbigt att må så här! För hela familjen! Maken får dra ett jättelass med heltidsjobb borta, heltidsjobb hemma med jordbruket och djuren, + ta hand om vårt barn, laga mat, städa... Fast jag hade gärna bytt med honom om det gått, hellre jobba häcken av mig, än att må så här...
    Känner du att du blir hjälp av medicinen? Själv är jag ytterst tveksam. Ibland mår jag to m bättre när jag inte tagit. Kroppen orkar ta hand om illamåendet bättre om man inte är så trött som medicinerna gör en. Men jag vet hur du har det jag har gått omkring i ett illamående töcken i sen vecka6. Ibland har jag mått så illa så jag bara gråter och får rikig panik....
  • sugarrush
    färnik skrev 2010-08-24 13:19:27 följande:

Fy fasiken, stackare... att må så dåligt... tycker så himla synd om dig... *kram*
  • kajsalisa

Hej finingar!
    Besök hos BM idag och allt såg finfint ut. Fick höra bebisens hjärta och det låg så fint på 152 bpm. Dock är mina järnvärden lite låga, så imorgon bär det av till apoteket för att inhandla järntabletter. Det är tydligen rätt vanligt att man behöver det efter v 20. Vad är er erfarenhet?

Sofy: Fortsätter hålla alla tummar så hårt jag kan!

• sofy
    kajsalisa skrev 2010-08-24 14:56:14 följande:
    Hej finingar!
    Besök hos BM idag och allt såg finfint ut. Fick höra bebisens hjärta och det låg så fint på 152 bpm. Dock är mina järnvärden lite låga, så imorgon bär det av till apoteket för att inhandla järntabletter. Det är tydligen rätt vanligt att man behöver det efter v 20. Vad är er erfarenhet?

Sofy: Fortsätter hålla alla tummar så hårt jag kan!
    Tack gumman! Det värmer. {#emotions_dlg.flower}
  • Dag och natt

Sofy: Men vilken okompetent läkare! Förstår att du blir arg! Om hon inte vet hur testerna brukar se ut borde hon inte säga något alls från början utan förklara för dig att hon vill rådgöra med någon bm eftersom hon själv inte har någon direkt kunskap om själva testerna. Det skulle ha besparat dig en massa oro. Och att hon inte kan säga något om blödningen beror säkert på att hon faktiskt inte vet men istället kan hon ju förklara att blödningar förekommer trots att allt är normalt med bebben osv just för att du ska bli lugnare. Men gjorde hon nån undersökning då? Var det vul du skulle göra idag eller är det nån annan dag?

Sugarrush: Åh vad härligt med ett skönt bad! Jag stod och tittade på gravidtidningar igår men hittade bara två och den ena hade jag redan så jag köpte en Amelia och en Sköna hem istället. Glad 

Längtan: Ja men gud var roligt att du också är därifrån! Jag är född -80, när är du född? GladJag vet i stort sett bara vilka mina klasskamrater var från 1-4 så några andra, yngre eller äldre än mig, vet jag knappt något om. Men jag har många syskon som är äldre än mig som också gick alla klasser där och en del av dem känner jag till. Utan att säga mitt namn publikt så här så bodde vi i ett stort vitt hus på vänster sida direkt efter bruket (dvs längst ned, mot Herräng). Cool

• sofy
    Dag och natt skrev 2010-08-24 15:54:40 följande:
    Sofy: Men vilken okompetent läkare! Förstår att du blir arg! Om hon inte vet hur testerna brukar se ut borde hon inte säga något alls från början utan förklara för dig att hon vill rådgöra med någon bm eftersom hon själv inte har någon direkt kunskap om själva testerna. Det skulle ha besparat dig en massa oro. Och att hon inte kan säga något om blödningen beror säkert på att hon faktiskt inte vet men istället kan hon ju förklara att blödningar förekommer trots att allt är normalt med bebben osv just för att du ska bli lugnare. Men gjorde hon nån undersökning då? Var det vul du skulle göra idag eller är det nån annan dag?

Sugarrush: Åh vad härligt med ett skönt bad! Jag stod och tittade på gravidtidningar igår men hittade bara två och den ena hade jag redan så jag köpte en Amelia och en Sköna hem istället. Glad 

Längtan: Ja men gud var roligt att du också är därifrån! Jag är född -80, när är du född? GladJag vet i stort sett bara vilka mina klasskamrater var från 1-4 så några andra, yngre eller äldre än mig, vet jag knappt något om. Men jag har många syskon som är äldre än mig som också gick alla klasser där och en del av dem känner jag till. Utan att säga mitt namn publikt så här så bodde vi i ett stort vitt hus på vänster sida direkt efter bruket (dvs längst ned, mot Herräng). Cool
    Näe, precis! Nu är jag ju orolig över det. Strecket va som förra veckan, kanske liite starkare. Enligt BM helt normalt att de såg ut som de gjorde idag, men eftersom den där jävla kärringen öppnade käften så är jag ju orolig för de är så "svagt". Buu! :( Så kanske MF på g ändå då. Och de e klart hon inte kan säga exakt VAD de va för blödning, men hon hade utan problem kunnat förklara för mig att de kan bero på diverse saker, och även på proggisarna. Och ingen undersökning heller, nä. Då tycker ja hon kunde kollat tappen eller något, men hon ville inte göra nånting. Så de enda vettiga jag gjorde där va att få svar på mina blodprover från förra veckan, HIV, RH, Röda hund osv. De hade lika gärna min BM kunnat göra!
  • Dag och natt

Phew! Fick gå tillbaka 16 sidor för att hitta listan för nu känner jag mig redo att skriva upp mig på den...!

{#emotions_dlg.flower} September 2010 {#emotions_dlg.flower}
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

{#emotions_dlg.flower} November 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 21 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Bjornis - 22 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Lallan - 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 - 24 december 
    Maria A 78 - 24 december
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)

{#emotions_dlg.flower} Januari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    No Way - 1 januari -flicka
    Kajsalisa - 1 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Cat79 - 2 januari (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    PåvägMotSyskon - 5-6 Januari.
    Rontgensyrran - 7 januari (3:e försöket efter MA dec -09) -Troligvis en flicka
    toksnippa - 8 januari (2:e försöket efter MF) - en pojke!
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01 - 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 19 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

{#emotions_dlg.flower} Februari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Odd - 5 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Cjes - 10 februari ( 3:e försöket efter MA januari- 10, Hade även MF oktober- 09)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

{#emotions_dlg.flower} Mars 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 7 mars (första försöket efter mf juni-10)
    Happiness - 15 mars (försökt sen nov -09,1:a försöket efter IVF i juni)
    Färnevik - 28 mars (2:a försöket efter 4 MF/MA. Förhoppningsvis andra barnet
    LittleJunia - 30 mars (4:e försöket efter MA mars-10, samt missfall nov-09)

{#emotions_dlg.flower} April 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Längtan efter liten - 3 april (mf 08, mf 09, ma10), andra barnet
    EricaN81 - 19 april (?:e försök efter mf i januari -10)
    Sofy - 26 april (4 MF sen innan)
    Havsklippan - 26 april (2:a försöket efter mf juni -10), första barnet
    Sugarrush - 30 april (2:a försöket efter mf juni -10), första barnet

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma