• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-08-24 08:47:07 följande:
    Vad kul! Jag blir nästan lite avis, längtar ju så till mitt inskrivningssamtal...

Nu MÅSTE jag trappa ner på det här testandet, jag är riktigt beroende nu!
    Testade med CB imorse och det blev ett plus redan innan kontrollstrecket dykt upp så nu är jag ju jättegravid, och BORDE faktiskt inte behöva testa mer. Men samtidigt så ÄLSKAR jag att se det där plusset framträda, det är en sådan skön känsla varje gång.. efter år av minus kan jag liksom inte se mig mätt på plussen...
    Nja, vet inte om de är så kul.. Vill knappt veta nånting även fast ja vill. Om de skulle va någe knas pga blödningen. Buu :(

Hahah, förstår dig. Min man tycker ja e knäpp :) Nu har ja inte testat sen i torsdas men innan dess så ;)
  • Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-08-24 08:39:20 följande:
    Nu ska ja iväg till BM o träffa läkaren från spec MVC.. så jävla nervös! usch :( vet inte va dom ska göra (BM bokade tiden åt mig förra veckan..) men jaa.. vi får se va hon säger om min mini blödning häromdan! inget mer blod iallafall!

uppdaterar när ja kommer hem. :)
    håller tummarna.
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    En Elva skrev 2010-08-24 00:25:04 följande:
    Eller vara själv när det åskar och blixtrar och strömmen går, har jag varit. fattar inte hur jag överlever sånt, men det gör jag
    uuuh jag tycker det är mysigt annars, men inte när man är själv... buhuu! inatt var det storm här + regn... trodde alla sakker ute skulle flyga väg...
    imorse såg jag dotterns pool hade flygit iväg.. kanske dags att ta in den :)
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-08-24 09:23:22 följande:
    håller tummarna.
    arg!! helt jävla värdelös läkare! blir ju mer klok av att läsa här än att snacka me henne! hon sa INGET vettigt. vi tog ett gravtest mest för o stilla mitt psyke. då säger hon "jag tycker strecket e svagt" o ja får panik igen, sen säger hon "jag kan egentligen inget om gravtester så, men jag tycker det. vänta jag ska fråga en barnmorska" o så kommer hon tillbaka o säger "de va tydligen helt normalt. strecken ser ut sådär" IDIOT!! ska inte hon LUGNA mig?!?!  o så frågade ja om blödningen i söndags o hon sa "jag vet inte.. de kanske är normalt.. jag vet inte.."
  • Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-08-24 10:13:53 följande:
    arg!! helt jävla värdelös läkare! blir ju mer klok av att läsa här än att snacka me henne! hon sa INGET vettigt. vi tog ett gravtest mest för o stilla mitt psyke. då säger hon "jag tycker strecket e svagt" o ja får panik igen, sen säger hon "jag kan egentligen inget om gravtester så, men jag tycker det. vänta jag ska fråga en barnmorska" o så kommer hon tillbaka o säger "de va tydligen helt normalt. strecken ser ut sådär" IDIOT!! ska inte hon LUGNA mig?!?!  o så frågade ja om blödningen i söndags o hon sa "jag vet inte.. de kanske är normalt.. jag vet inte.."
    stå på dig
  • sugarrush
    sofy skrev 2010-08-24 10:13:53 följande:
    Har svarat dig i andra tråden... kram!
  • färnik

Vad var det för en konstig läkare? Nog för att jag stött på allt för många idioter, men nog ska en läkare inom gynområdet veta ngt om graviditet?

• sugarrush

En liten brun flytning...shit...vad betyder det... nu blir jag nervös!

• sofy
    färnik skrev 2010-08-24 13:08:47 följande:
    Vad var det för en konstig läkare? Nog för att jag stött på allt för många idioter, men nog ska en läkare inom gynområdet veta ngt om graviditet?
    Bra fråga.. och näe, tydligen inte.. =/
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-08-24 13:11:53 följande:

En liten brun flytning...shit...vad betyder det... nu blir jag nervös!

De e säkert ingen fara, du har ju haft så innan! :) De är ju precis runt mens också, då e de ju vanligt me spottings..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma