• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten
    kajsalisa skrev 2010-08-24 14:56:14 följande:
    Hej finingar!
    Besök hos BM idag och allt såg finfint ut. Fick höra bebisens hjärta och det låg så fint på 152 bpm. Dock är mina järnvärden lite låga, så imorgon bär det av till apoteket för att inhandla järntabletter. Det är tydligen rätt vanligt att man behöver det efter v 20. Vad är er erfarenhet?

Sofy: Fortsätter hålla alla tummar så hårt jag kan!
    jag fick också järntabletter när jag väntade dottern... tänk på att du kan bli hård i magen av dom så drick mycket vatten och ät mycket fibrer..
    grattis till de fina hjärtljuden..
    Längtan efter liten är stor
  • Dag och natt

Sofy: Men som du skrev i den andra tråden om proggisar så skulle det inte förvåna mig om blödningen beror på dessa. Du har säkert inget att oroa dig för, och nu blöder du dessutom inte längre och det är ju jättebra, eller hur! Det hade jag varit en större sannolikhet att det skulle vara mf om du blödde klart blod flera dagar i sträck. Jag hoppas och tror verkligen på att din bebbe i magen gör allt för att stanna kvar! Solig

• Längtan efter liten
    Dag och natt skrev 2010-08-24 15:54:40 följande:
    Sofy: Men vilken okompetent läkare! Förstår att du blir arg! Om hon inte vet hur testerna brukar se ut borde hon inte säga något alls från början utan förklara för dig att hon vill rådgöra med någon bm eftersom hon själv inte har någon direkt kunskap om själva testerna. Det skulle ha besparat dig en massa oro. Och att hon inte kan säga något om blödningen beror säkert på att hon faktiskt inte vet men istället kan hon ju förklara att blödningar förekommer trots att allt är normalt med bebben osv just för att du ska bli lugnare. Men gjorde hon nån undersökning då? Var det vul du skulle göra idag eller är det nån annan dag?

Sugarrush: Åh vad härligt med ett skönt bad! Jag stod och tittade på gravidtidningar igår men hittade bara två och den ena hade jag redan så jag köpte en Amelia och en Sköna hem istället. Glad 

Längtan: Ja men gud var roligt att du också är därifrån! Jag är född -80, när är du född? GladJag vet i stort sett bara vilka mina klasskamrater var från 1-4 så några andra, yngre eller äldre än mig, vet jag knappt något om. Men jag har många syskon som är äldre än mig som också gick alla klasser där och en del av dem känner jag till. Utan att säga mitt namn publikt så här så bodde vi i ett stort vitt hus på vänster sida direkt efter bruket (dvs längst ned, mot Herräng). Cool
    då är du 7 år äldre än mig vilket jag kan förstå om du inte känner igen mig :)
    jag tror jag vet vilket hus du menar :) men dock vet jag inte riktigt vilka som bodde där..
    Men du är jämngammal med min storasyster :)
  • kajsalisa
    Längtan efter liten skrev 2010-08-24 16:09:30 följande:
    jag fick också järntabletter när jag väntade dottern... tänk på att du kan bli hård i magen av dom så drick mycket vatten och ät mycket fibrer..
    grattis till de fina hjärtljuden..
    Tack fining. Ska ta järntabletter varannan dag, men vet sedan min tid som blodgivare att magen kan bli helknas av såna tabletter... Förvånad
  • Längtan efter liten
    kajsalisa skrev 2010-08-24 16:14:13 följande:
    Tack fining. Ska ta järntabletter varannan dag, men vet sedan min tid som blodgivare att magen kan bli helknas av såna tabletter... Förvånad
    haha är du också blodgivare=) bra!
    Själv har jag iof bara gett blod en gång och nu blir det ju inte på över ett år förhoppningsvis :)
  • kajsalisa

Gud vad spännande att det snart är bebisdags för dom första på bf-listan. Sen kommer det bebisar i en strid ström efter det. Antar att vi måste skapa en fortsättningstråd så småningom för dom som har fått barn?! Vore kul att kunna fortsätta hänga ihop då också och nojja oss över bebisar som skriker för mycket/för lite, sömnlösa nätter, onda bröstvårtor, envisa gravidkilon mm. Flört

Havsklippan: Den där bf-listan har en tendens att försvinna låååångt bak på bara några dagar. Vi är ju så himla flitiga här inne. Bra att du tog fram den.

• Odetta
    kajsalisa skrev 2010-08-24 14:56:14 följande:
    Hej finingar!
    Besök hos BM idag och allt såg finfint ut. Fick höra bebisens hjärta och det låg så fint på 152 bpm. Dock är mina järnvärden lite låga, så imorgon bär det av till apoteket för att inhandla järntabletter. Det är tydligen rätt vanligt att man behöver det efter v 20. Vad är er erfarenhet?

Sofy: Fortsätter hålla alla tummar så hårt jag kan!
    Vad låg ditt värde på?

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Dag och natt

Längtan: Vad skoj, då har vi ju säkert gått i samma klass eller parallellklass iaf! Vad heter hon i förnamn? Du kan messa mig privat om du vill! Cool Och var i Hallsta bodde ni? Jag och min familj bodde där fram till -90 och då var ju du rätt liten Flört så jag förstår att du inte vet vilka som bodde där då.Efter det delades villan in i tvåfamiljshus istället och då vet inte jag vilka som flyttade in... Men jag älskade det huset! Det var stort och jättestor tomt som man kunde springa runt och leka på. Och massa äppelträd, päronträd, plommonträd och massa olika bärbuskar... Rena drömmen för ett litet barn! Fast det finns ju finare utsikter än ett bruk. Skrattande

• kajsalisa
    Odetta skrev 2010-08-24 16:19:20 följande:
    Vad låg ditt värde på?

*kram*
    Vet du, jag frågade inte, flummig som jag är. Hon sa bara att om man ligger under 60 så rekommenderar dom att man tar järntabletter och då nickade jag snällt och skrev genast ner namnet på tabletterna... ;)
  • Längtan efter liten
    kajsalisa skrev 2010-08-24 16:18:51 följande:
    Gud vad spännande att det snart är bebisdags för dom första på bf-listan. Sen kommer det bebisar i en strid ström efter det. Antar att vi måste skapa en fortsättningstråd så småningom för dom som har fått barn?! Vore kul att kunna fortsätta hänga ihop då också och nojja oss över bebisar som skriker för mycket/för lite, sömnlösa nätter, onda bröstvårtor, envisa gravidkilon mm. Flört

Havsklippan: Den där bf-listan har en tendens att försvinna låååångt bak på bara några dagar. Vi är ju så himla flitiga här inne. Bra att du tog fram den.
    tycker jag verkligen.. skapar du den?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma