Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Godmorgon mina vänner!

Happiness: Mycket klokt skrivet. Jag håller med om allt.

Sofy: Fasen vad det låter JOBBIGT! Förstår om du inte är så sugen på att åka in och få dropp, men om det fortsätter (trots lergiganet) har du nog inget val, tyvärr... Jag blir jätteglad av att höra att du ändå känner dig så enormt tacksam över graviditeten; att du orkar tänka positivt trots att du mår så himla kasst just nu. Men vet du, jag har läst att vecka 9 (där du är nu) är den vecka då man har allra mest hormon, sedan börjar det går ner. Så förhoppningsvis blir det bättre efter den hör veckan.

Ego: IDAG är jag på 7+5! Såhär långt kom jag aldrig i min förra graviditet (då fick jag mf på 7+4)!
    Yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes YES!

• sugarrush

Jo men jag har läst om vissa som tagit gravtest i v 10 och så har det blivit svagare... för att hormonet går ner i slutet av första trimestern. Det är därför de flesta mår mkt bättre efter v 12 också.

Jo jag mår lite illa nu innan frukost. Jag har ömma bröst och igår antog min mage en ny rekordstorlek! Det beror kanske på min extrema graviditetstörst, jag dricker 3-4 liter vatten om dagen! Jag dricker nästan aldrig något alls när jag inte är gravid...!

• sugarrush

Oj Sofy, du har ju t.o.m lägre än mig! Jag rukar ALLTID ha superlågt blodtryck, och läkarna frågar alltid om jag brukar svimma men det har jag aldrig gjort. Jag blir inte ens yr när jag ställer mig upp.. Jag tror jag hade 90/60 sist jag mätte.

• sugarrush

Eller nu minns jag kanske fel, får iallafall säkert veta på inskrivningen på måndag.

• sugarrush

Härligt att du mår så bra kajsalisa!
    Och skönt att du mår lite bättre nu happiness, med illamåendet.

Jag börjar bli lite nervös inför jobbet på måndag, min mage är supertydlig nu i vecka 8 (går in i v 9 imorgon). Igår frågade till och med två främlingar om jag var gravid. Hur FASEN ska man lyckas dölja detta 4 veckor till???? Har ni några bra tips?

• sugarrush

Färnevik, vilka underbara nyheter!!!! Tyvärr kan jag inte se bilden i ditt fotogalleri om du lagt in den där (tror inte ditt galleri är öppet att titta på). Men vilka fantastiska siffror! Så GLAD för din skull!
    HURRA!!!

• sugarrush

Längtan: Vilken härlig semester ni verkar ha haft.
    Kanske har vi haft samma sak du och jag, eftersom jag också fick bruna flytningar efter att ha gått jättemycket nu på min semester. Förmodligen har vi bara överansträngt oss.
    Roligt att höra från dig, kram!

• sugarrush

Förresten, den här helgen går jag in i vecka 9! 
    Såhär långt klarade jag mig inte sist!

• sugarrush

Hihi jag hann med ännu en tur till gravidaffären innna hemresan! Nu jäklar har jag kläder så jag klarar mig hela graviditeten tror jag. Massor av toppar och linnen och långärmade tröjor köpte jag, sånt går ju alltid åt.
    Och nu bara 3 dagar kvar till VUL, åhåhåhåhåh vad spännande det ska bli!!!!!!!!

• sugarrush

Min tok-svullna mage gör det tyvärr omöjligt att använda mina vanliga jeans nu, så jag måste uppdatera garderoben redan nu om jag inte vill visa rumpan på jobbet....

Kläderna jag köpt ser faktiskt inte ut som gravidkläder så värst mycket, de är bara gjorda av superstretchiga och mjuka material (de är liksom super-töjbara så att de förvandlas till gravidkläder när magen växer), mycket praktiskt! Så jag resonerade som så att kläderna förmodligen kommer att användas långt efter graviditeten och vara riktiga favoriter även då. (Jag testade i affären både utan och med den uppstoppade magen som fanns att låna i affären och de var snygga och sköna både utan och med )
    Sen var det ju ett plus att det var väldigt billigt (typ H&M-priser) samt jättefin kvalité så det kändes ju extra skoj att handla då.
    Fasen att inte den här affären finns i Sverige!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma