-
Lättare sagt än gjort just nu... Det gör lite ont och jag är så himla rädd. Min sambo är på andra sidan jorden och jag har inte ens något sjukhus att ta mig till.sofy skrev 2010-09-14 20:50:41 följande:Ge inte upp än! -
Har ingen aning, förutom att det förmodligen kostar hur mycket som helst. Vet inte ens hur man gör, vart man ska bege sig. Önskar jag vore hemma så jag hade kunnat åka till akuten.sofy skrev 2010-09-14 21:02:02 följande:Jag fick också "ont" i torsdags när ja blödde, brösten ömmade inte som innan o ja - jag såg inge positivt alls me de. Tills jag varit på VUL o sett räkan, då när jag fick veta att de inte va ngn fara så försvann de "onda" i magen o brösten ömmade som fan igen. Jag tror de är lite psykiskt för man spänner sig osv när man blir orolig.
Hm, jag vet inte alls hur de fungerar me sjukhus därborta.. :( Är din vän me dig? När åker ni hem?
Tänker på dig o tror inte de e ngn fara alls!!
Ja min vän är här men jag orkar inte vara annat än själv just nu... bara gråter och gråter ju.
Försöker just nu ta reda på om jag kan boka om min hemresa. Känns helt värdelöst att vara här, för antingen får jag missfall och då kommer jag inte vilja göra något, eller så slutar det blöda och då kommer jag inte våga göra något alls mer eftersom jag tror att jag måste vila. Suck! -
Det gör mer ont nu. Är så ledsen. Det verkar kosta sjukt mycket att boka om flyget, så jag är väl strandsatt här i fyra dagar...sofy skrev 2010-09-14 21:59:38 följande::(
Hur går de för dig? Uppdatera om hur de går!
Massa kramar! Håller tummarna!
-
Det slutar inte blöda. Samma vecka som sist alltså... fy helvete.
Och det är inte inbillning, blödningen ackompanjeras av magont. -
Hej. Nu har jag vaknat, efter en orolig natt. Lite bruna flytningar, men inga störtfloder.
Kommer inte röra mig från soffan på resten av semestern iallafall. Trist, men sant.
Om jag lyckas ta mig hem i helgen tänker jag åka till akuten det första jag gör när jag kommer hem, och göra ett VUL, för jag vill verkligen VETA om det är missfall eller inte. Hatar att inte veta.
Är så himla ledsen för Muffe också. Fy vilken sorgens dag det är idag.
-
Grattis till vecka 9!sofy skrev 2010-09-15 15:28:45 följande:Vecka 9 idag förresten! Yiha :) Varje dag är en seger. Gick upp imorse när sambon skulle iväg till jobbet, o tokspydde. Sen sov jag mellan 9-12.. o nu vill jag bara sova igen! Är så extremt trött så jag inte vet vart jag ska ta vägen, obehagligt. Hoppas energin kommer tillbaka snart! -
Kajsalisa, SoMa72, Muffe och sofy, tack för ert stöd, det värmer!
Nu blöder det mindre, men det är nog för att jag inte rör mig ur sittande/liggande position. Antagligen kan jag ju inte stoppa ett missfall om det kommer ske ändå, men om det är något annat som blöder är det nog bra att vila kroppen. Just nu har jag ingen aning vad som hände rmed min kropp, om det är mf eller inte. Men jag bokar ingen ny resa hem, sambon vill att jag avvaktar med att resa hem så jag inte utsätter kroppen för stress eller långt gångavstånd på flygplatser och det är nog klokt.
IFALL jag får missfall skulle jag helst vilja att det hände när jag var hemma så att det finns sjukvård i närheten. Här i USA kostar det 200-300 dollar med bara en konsultation, så det kostar nog typ en miljard att göra VUL.
Inatt hade jag sjukt ont i ljumskarna och vaknade av det flera gånger, men molväken avtog, och det var ju skönt. Jag funderar på om det är så att man kan få blödningarna av att anstränga kroppen, för dagen innan blödningarna så promenerade vi säkert 20-25 km, rätt långt alltså. Någon som vet något om det?
Hur är det med ligament eller livmoderns växande? Kan man blöda av det? -
Ja hoppas det inte kommer mer nu! Tänker på dig, vännen. kram!Muffe80 skrev 2010-09-15 18:12:06 följande:vi åkte inte in till akuten, sambon tyckte in det så nu är vi hemma. Men efter att ha läst här inne så kanske man skulle åkt ändå.. jaja!
Vi tänker väl som så att inom kort kommer det antingen mer blod, typ närmsta dygnet... och då vet vi ju... gör det inte det, då har vi snart ett inbokat vul att se fram emot.
Men jag ser mig själv som en som nyligen fått missfall, det bara känns så! -
Men det kommer fortfarande. Rosa och brunt.
Fan. -
Snyft... ja jag vill bara hem!
Men som tur är tog jag för säkerhets skull med mig mina superstarka smärtstillande om de skulle behövas. Så ifall det kommer kramper och mycket färskt blod har jag dem att trycka i mig iallafall....