Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

kajsalisa skrev 2010-09-10 08:53:02 följande:
    Sugarrush; hoppas du får en superhärlig resa. Kram \o/
    Tack! Jag kikar in här så jag får läsa om allt roligt du köpt! Planerar själv en tur till Ullared om några månader.
  • sugarrush

Sitter på tåget till flyget och känner mig jätte-åksjuk. Jag som aldrig är åksjuk!
    Är så himla glad att jag köpte med mig postafen!

• sugarrush

Grattis färnevik till vecka 13! Härligt! Och grattis Sofy för ännu ett fint VUL! Kul med så mkt fynd KajsalIsa, men som sagt, synd att kläderna bara var rosa o ljusblå...

Själv har jag precis vaknat här i NYC, fint väder har vi och allt.
    Blev nervös för bebisen igår när jag stressade på resan, men det gick nog bra, min kompis var snäll och lyfte min tunga väska när det inte fanns rulltrappor.
    Min mage svällde upp till enorma proportioner igår, trots att jag bara är i vecka 7-8... den var hård och stor och naveln liksom öppnade sig, eftersom huden drogs så mycket kring den. Såg helsjukt ut att se innerväggarna att sin navel. Jag såg ut som om jag var i fjärde månaden, typ,

• sugarrush

Hej på er!
    Har läst ikapp nu härifrån semestern. Nu glömmer jag säkert att kommentera 70% av alla jag tänkt svara på, men jag sänder iallafall en kram till er som har det jobbigt, Happiness, Färnevik, Muffe..

Här i NY är det 25 grader och sol. Vi promenerar och promenerar, ser på turistattraktioner och shoppar.
    Igår hittade jag den mest fantastiska affär ni kan tänka er - ett varuhus som hette Maternity Destination! BARA gravidkläder i två plan! Det roligaste där var att varje provrum hade en uppstoppad "fejk-mage" (som motsvarade 7 månaden) som man satte på sig runt magen för att prova hur alla kläder satt senare i graviditeten... Helt hysteriskt kul men ändå otroligt praktiskt, då kunde man ju prova saker som ska passa senare fram i vinter.

Gissa om personalen var vana vid gravida kvinnor därinne: de sprang ut med små juice- och vattenflaskor hela tiden till en, och alla fick en personal shopper som hjälpte till att hitta allt och som bar iväg allt man ville prova till provhytten (så man inte skulle bära tungt eller bli alltför trött).
    Jag var helt i trans och var där i 1,5 timme... det var verkligen så himla kul! (När man blev trött var det bara att handla en god gravid-energybar och så kunde man köra vidare en stund till.) Jag handlade 2 gravidbehåar (sååå sköna, mina bröst värker rejält nuförtiden), två trikå-klänningar, en stickad klänning, ett par tights, ett snyggt linne med spetskant, ett par denim-jeans med hög panel samt ett par svart stuprörsjeans med hög panel. Allt för 1550 SEK.
    Byxorna har jag redan invigt, min mage är uppsvällt som en ballong, så jag kan inte knäppa mina vanliga brallor.
    Tur att man tog med den största väskan... för jag kommer nog gå tillbaks och shoppa lite till!

• sugarrush

Muffe, jag förstår att du är orolig, jag skulle också blivit livrädd om jag fått bruna flytningar. Bara en vecka kvar nu som du säger... sedan kan du pusta ut! *kram*

Odd, jag har också bott i USA tidigare och trivdes superbra. (fast inte i den här delen av USA). Synd att vi inte ska hyra bil, hade varit coolt att få vip-parkering! Tack för väsktipset, jag fortsätter jag shoppa i den här takten kommer jag definitivt behöva mer space..

• sugarrush

Vilken sjukt söt liten plutt Sofy! Härligt!

Synd Muffe att du inte kunde flytta VUL:et. Förstår att du är orolig, men det är säkert lugnt.
    Kram!

• sugarrush
    sofy skrev 2010-09-14 16:19:28 följande:
    Jaaa visst är den! Ser ut som en liten boxare! NU börjar de kännas mer verkligt när den ser ut som en liiiten bebis o inte bara någe räkliknande utan form typ.

Visade mannen bilden när han kom hem nyss o gud va han sken upp! Tror han förstod mer nu också.. myyys!

BALLT me den där gravid-butiken! AVIS! Vill också ha kläder därifrån! Haha ;D
    Haha, hade gärna handlat till er alla!
    Hur långt gången är du nu Sofy förresten? Och hur stor (hur många mm) var minibebisen?
  • sugarrush

Underbart. Inte så liten längre alltså!
    Jag kommer göra mitt VUL i 8+2, om en vecka alltså, shit vad jag längtar!!!!

• sugarrush

Jag blöder. Alltså, bruna flytningar.
    Jag bara gråter och gråter, det var såhär mitt missfall startade sist.

• sugarrush
    sofy skrev 2010-09-14 20:30:57 följande:
    Men vännen! De är säkert ingen fara alls! Har du ont? Några andra symptom? Jag har ju också så till o från o de e ju inga problem me bebisen. Jag får ingen vettig förklaring till varför, men antagligen tappen då. Även om den inte ser irriterad ut eller så. De e ju "normalt" me flytningar o tillome blödningar.

Mååånga i denna tråd inklusive jag har ju haft de även dessa graviditeter som går BRA!

Massa kramar till dig!
    Har haft lite stickningar i magen idag. Det har även gjort lite små-ont i magen till och från, men jag trodde att det var ligamenten eller något sådant. Nu väntar jag bara på smärtan och blod-flödet.
    Fan, jag som tyckte att det gick så bra..... Vill bara hem!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma