Mamma till W skrev 2010-09-15 21:57:39 följande:
Ja man kan få blödningar om man överanstränger sig. Nivån på överansträngning vid graviditet är dock olika för alla. Har en vän som började störtblöda i vecka 8-9, men bebisen levde och hon fick "sängläge" i två veckor... Idag är hon i vecka 23 ca med en levande bebis i magen. Hon fick sängläge då hon tydligen var extra känslig att få blödningar under graviditet och ansträngning.
Tack mabaja! Vilken solskenshistoria! Vilken fin bild förresten!
Ja, då kan det kanske ha med alla promenader att göra, jag brukar inte röra på mig så jättemycket vanligtvis men nu på semestern rör man ju på sig precis hela tiden. Just nu sticker det och molar i magen, men inte så mycket att jag behöver ta värktabletter. Jag har dock läst mig till att livmodern växer extremt i denna veckan, och att det därför kan göra lite extra ont nu. Hoppas det inte är någon fara. men varje gång jag får brun flytning känns det som om jag ska dö. Jaja, vi får väl se, framtiden får utvisa om vi får behålla vår llla kotte.
Jag stannar i sängen idag och imorrn, och om det slutar blöda helt efter det kanske jag ta någon lugn aktivitet på fredag.