Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Neeeeej Muffe, fasen vad jobbigt! Tycker så synd om dig. När har du ditt VUL? Klarar du av att vänta?
    Största kramen till dig!!

Jag frågar igen om någon vet detta: Kan man få blödningarna av att anstränga kroppen, för dagen innan mina blödningar började så promenerade vi säkert 20-25 km, rätt långt alltså. Någon som vet något om det? Hur är det med ligament eller livmoderns växande? Kan man blöda av det?

• sugarrush
    Mamma till W skrev 2010-09-15 21:57:39 följande:
    Ja man kan få blödningar om man överanstränger sig. Nivån på överansträngning vid graviditet är dock olika för alla.  Har en vän som började störtblöda i vecka 8-9, men bebisen levde och hon fick "sängläge" i två veckor... Idag är hon i vecka 23 ca med en levande bebis i magen. Hon fick sängläge då hon tydligen var extra känslig att få blödningar under graviditet och ansträngning.
    Tack mabaja! Vilken solskenshistoria! Vilken fin bild förresten!

Ja, då kan det kanske ha med alla promenader att göra, jag brukar inte röra på mig så jättemycket vanligtvis men nu på semestern rör man ju på sig precis hela tiden. Just nu sticker det och molar i magen, men inte så mycket att jag behöver ta värktabletter. Jag har dock läst mig till att livmodern växer extremt i denna veckan, och att det därför kan göra lite extra ont nu. Hoppas det inte är någon fara. men varje gång jag får brun flytning känns det som om jag ska dö. Jaja, vi får väl se, framtiden får utvisa om vi får behålla vår llla kotte.

Jag stannar i sängen idag och imorrn, och om det slutar blöda helt efter det kanske jag ta någon lugn aktivitet på fredag.
  • sugarrush

Grattis Mabaja! Måste kännas superhäftigt!
    Och Påvägmotsyskon, tänk vad tiden går fort! Vips så har du din tredje prins! Jättekul!
    Muffe: mina gravtest blev svagare bara 2-3 dagar efter att klumpen kom ut, så det kanske kan vara en god idé att testa lite. Men som Sofy säger så stannar ju hormonet kvar längre hos vissa, så hur kommer du tolka resultatet om det fortsätter vara starkt? Jag vet att många tjatar, men kan det inte vara bra att åka in och få ditt ev. missfall dokumenterat (OM det nu är ett mf..!) så att du kan få utredning om det skulle hända igen (hemska tanke).

Ego: Själv har jag INTE BLÖTT mer nu! Det var ju i förrgår det började, då blödde det rätt mycket brunt och jag blev helt förstörd. Då intog jag sängläge och blödningen avtog. Nu har jag vilat i 1,5 dygn och det senaste dygnet har det inte kommit något alls. Det måste väl betyda något bra? Jag tänker att OM det vore ett missfall vore det kanske mer troligt att det fortsatt komma blod? SÅ nu vågar jag hoppas igen, och jag längtar tills jag kommer hem för jag kommer ändå åka till akuten direkt och gra ett VUL, jag hatar att inte veta.
    Har dock jävlig molvärk emellanåt, men har förstått att det kan vara normalt. Värken kommer och går.

• sugarrush

Hihi, vi skrev samtidigt! Ja, nu är jag vaken

• sugarrush

Nej inte klar-rött. Men rosa och rosabrunt.. Jaja, vi får se. Ska vila idag igen och ta en liten lugn utflykt imorgon tänkte jag. Känns ändå helt okej att sitta hemma, att undvika missfall är ju tusen gånger viktigare än att njuta av New York, tänker jag. Eftersom jag bor gratis hos en kompis planerar jag och sambon att ta en långweekend här i december och julshoppa, som kompensation för det här.

Testa på, det kan ju inte skada. Kanske känns som en lättnad om det minskar för dig eftersom du redan "accepterat" ett missfall nu? Usch, jag är så ledsen för din skull, jag kommer ändå hoppas in i det sista för dig. Men visst är det som du säger, att OM det värsta har hänt, så blir ni säkert gravida snabbt igen! Det har ju gått väldigt snabbt de andra gångerna. KRAM!

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-16 14:26:19 följande:
    Det värsta just nu är tröttheten, somnar snart på jobbet!
    Jag ska allt hålla dig vaken! Med en maaaaasssa inlägg och mail!
  • sugarrush

Åh Muffe, önskar jag hade kunnat ge dig en stor kram! Jättejobbigt att inte veta ju!
    Jag håller tummarna för dig förstås...

Mmm nu kom frukostleveransen!

• sugarrush

Det är nog ingen fara Sofy. Skönt att du tar det med jämnmod.

Min BM ringde just och ville ändra inskrivningen till på måndag...! Shit, det är ju jättenära! Måndag inskrivning och tisdag VUL, herregud, nu blir jag nervös! (fast om det kommer mer blod kommer jag åka tll akuten direkt när jag kommer hem på söndag och göra VUL)

• sugarrush

Ja Sofy, det är säkert proggisarna som bråker igen. Drygt! Men skönt att de är så generösa med VUL så att du kan känna dig lugn.
    Jag är skitnervös inför mitt VUL på tisdag. Tänk om mina bruna flytningar betydde att något gått fel...... NEJ så får jag bara inte tänka.. men ibland är det svårt att låta bli...

• sugarrush

2barnsmamma: För vissa går hormonet ner direkt efter MF/MA, för vissa tar det längre tid. Frågan är vad man själv skulle trott i det läget OM man fortfarande skulle få starkt positivt... Skulle man själv våga lita på det resultatet, när det faktiskt är såpass vanligt att hormonet "hänger kvar" i kroppen ett bra tag efter ett MF/MA...
    Tror det är så Sofy menar. Och självklart finns det ingen som önskar någon annan ett MF/MA, hoppas du inte menade allvar med att du trodde någon önskade Muffe det....
    Beklagar ditt MA, vi har alla härinne upplevt det, och det är för jävligt. 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma