Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2010-09-16 17:55:42 följande:
    Jag kommer nog ta ett steg tillbaka i den här tråden nu.

Orkar inte läsa dag ut och dag in om missfall hit och missfall dit. Jag är ledsen, men vi är GRAVIDA, vi väntar BARN och inte mf förrän motsatsen är bevisad.

Jag har full förståelse att man är orolig, men nej jag orkar inte med all oro hit och oro dit, man mår inte bättre av att vara orolig och ta ut mf i förskott! Jag är ledsen för det!

Jag har själv haft en blödande graviditet, fram till vecka 21, då jag blödde sista gången på dagen då vi gifte oss. Det här är en positiv tråd, vi har haft två missöden hittills sen jag hoppade in i tråden och det var ett tag sen nu och de beklagar jag, men alla andra det har gått bra för! Jag tänker se till statistiken för den här tråden och hittills är den väldigt bra.  
    Tråkigt att du känner så. Jag kände väl lite likadant när allt gick som smort, utan blödningar och sådär, och skrev inte så mycket här på ett tag. Men jag visste att andra behövde tråden, och jag försökte peppa dem så gott jag kunde, även om jag inte var super-aktiv eller i behov av stöd själv.

När jag har varit lite orolig över mina blödningar de senaste dagarna så har det känts väldigt skönt att kunna lufta sin oro i ett forum som detta. På något sätt har det hjälpt mig väldigt mycket, för jag har sett forumen här som både uppmuntran, men också stöd och pepp när man behöver det. Jag kan bara tala för mig själv, men jag KAN inte åka in till ett sjukhus där jag befinner mig för jag har inte 2500 dollar, och därför har stödet jag fått genom forumet varit guld värt, jag känner mig mycket mindre orolig.

Beklagar om du tyckt det varit jobbigt.
  • sugarrush

Mabaja, jag förstår att du vill fokusera på annat, jag har full förståelse för det, du är ju snart i måååål!!!
    Så himla avis på dig! NJUT nu, det kommer sätta igång vilken dag som helst för dig!

Tror att Sofy har rätt (igen! ) i att vi alla har varit oroliga i början. Och det är ingen rolig tid direkt, när man upplevt ett eller flera missfall innan... Jag längtar verkligen till 17 oktober, då vecka 12 passerats för mig! Då ska jag baka en tårta! Men nästa milstolpe är inskrivning och VUL nästa vecka, sedan ska vi börja berätta för familjerna!

Ska förresten se om jag lyckas ta mig iväg till den roliga gravidbutiken igen innan jag åker hem, har kommit på fler grejer som jag behöver, långärmade t-shirts, gravidtrosor kanske ...
    Ni som är långt gångna, vad har man störst behov av i gravidkläders-väg?

• sugarrush
    sofy skrev 2010-09-16 18:43:42 följande:
    Nej den första tiden är hemsk när man varit me om de här innan, om man inte varit de trorja inte de hade tagit upp ens liv och graviditet på samma sätt som de tyvärr gör nu. Då vet man ju inget annat liksom, men de e inte heller FEL o oroa sig, alla fungerar vi olika och de e bara respektera det. Är man på ett öppet forum får man göra så, respektera folks olika åsikter och hur folk agerar/fungerar i olika situationer.
    På något sätt känns det mer avslappnat den här gången tycker jag.
    Första gången var vi såååå himla uppspelta och varje samtal vi hade inkluderade graviditeten på något sätt. Den här gången har det inte varit lika mycket "WOW" eftersom vi varit med om det tidigare, nu har det mer varit  "jaja, det var ju kul att vi blev gravida snabbt igen, hoppas det går bättre nu".
    På ett sätt saknar jag den där wow-känslan, men på ett annat sätt är det skönt att kunna tänka på annat; tiden går ju så mycket fortare då och så oroar man sig inte lika mycket.. Jag var mycket mer orolig första gången vi var gravida än vad jag varit nu. (Men hade jag haft mycket bruna flytningar och blod nu så hade jag ju blivit dö-orolig, då hade jag köpt en ny flygbiljett hem och gjort VUL!)
  • sugarrush
    sofy skrev 2010-09-16 19:10:58 följande:
    Jaa, visst dom första veckorna va väl mest kantade av oro och funderingar. För mig för att jag aldrig gått långt innan och då inte heller "vetat" hur de "ska" kännas osv.

Men nu - nä. Jag är mer "jaja.." än vad jag va innan. Orkar inte lägga all min vakna tid på att va orolig för att jag kanske imorron börjar blöda o de går åt skogen, om du förstår. De som händer de gör de, vare sig ja vill eller inte. Så man ska passa på o njuta sålänge de varar.

De är självklart man blir orolig om man ser blod osv, vare sig de är nu eller om 20 veckor. Och de är OK att ventilera sig här, även om jag själv inte skriver överdrivet mycke nuförtiden. Vet liksom inte va ja ska skriva, haha. Händer ju inte speciellt mycke nu heller som ja kan skriva om, kanske samma för dig?

Du är hemma igen på lör va? Eller ere sön? Blir de VUL då eller väntar du tills tis?
    Nej, det har inte hänt så mycket här heller, haha. Lite symptom som kommer och går typ, jag har dock känt mig gravid hela tiden och det är ju jättehärligt. Den enda dramatiken var de bruna flytningarna som kom, men sedan jag vilat nu har det ju lugnat ner sig, vilket känns väldigt skönt.

Om jag fortfarande känner mig gravid och det inte kommer mer brunt så väntar jag nog till på tisdag. Det är ju ändå bara två dagars skillnad. Men känner jag mig orolig när jag kommer hem på söndag morgon kommer jag åka till akuten för att göra ett VUL.

Men fan, nu börjar jag bli otålig här! Vill ut och shoppa!
  • sugarrush

Haha, kan avslöja att jag köpte världens sötaste bebiströja häromdagen här i NY. Jag kunde inte motstå den. Med retroelefanter på... helt grymt cool!

• sugarrush
    sofy skrev 2010-09-16 19:35:20 följande:
    Haha jaa, och de e ingen idé o dokumentera dom heeela tiden ;) De e ju typ samma!

Jaa, men de kanske känns bättre bara du kommer hem o känner att du KAN åka in om du vill de..

Mmmm förstår de! Vill också gå i en sån butik. Vill ha nåra snygga gråa mjukisar som ja kan flänga runt i me långa linnen, men hittar ingenting här! Kanske får dra oss till NY o leta haha ;)
    Vi funderar ju på att ta en långhelg hit i december och handla julklappar... då är det ju en bra tid att handla gravidkläder också, då är jag typ i vecka 20 och kläderna är säkerligen lite trånga här och där!
    Häng med vetja
  • sugarrush
    färnik skrev 2010-09-16 19:47:48 följande:
    MVC-besöket idag gick bra, jag gillar min bm, hon verkar förstående och bra! Har öppen för täta besök med koll på hjärtljud och så, om jag ville det. Hon berättade om en annan mamma som pga oro kom varje vecka redan från v 20, och att det var fullt möjligt för mig också om jag ville. Hon kunde även tänka sig att göra ett försök med att lyssna påhjärtljud om ett par-tre veckor eller så om jag ville.

Hb´t fastställdes till 116, ok ändå med tanke på hur jag mått... Och datum för RUL fick jag också, 21 oktober, 5 veckor dit exakt!

I morgon är det dags för det stora läskiga: KUB! Jag är så nervös! Hoppas verkligen att vårt lilla sprattel är okej där inne... Jag ser fram emot att få se den lilla igen, bara den lever och mår bra.... Och att vi får bra siffror på testet känns också viktigt! Vi får väl se hur mkt jag kommer sova i natt!
    Vad bra det låter! Skönt att de är generösa med kontroller om du känenr att du behöver det. 
    Det kommer gå jättebra på KUB ska du se, jag håller tummarna för dig imorrn!
    Kram!
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-16 21:06:25 följande:

Tack det värmer.

Men jag håller med om att jag varit lite extrem och skrivit mycket men hittills har det varit bra stöd tycker jag, det funkar bra för mig.
    Men jag ska tona ner lite. Ingen ide att skriva om blödning m.m. när jag vet inte vet och ni är inga läkare som kna säga bu eller bä heller så... blir ju mest spekulationer.

Muffe, skriv så mycket du vill. Tråden är till för både uppmuntran, pepp och stöttning, så tycker jag iallafall. Ifall man är orolig och inte har ngn att vända sig till känns det ju naturligt att vända sig till alla fantastiska tjejer i tråden som genomgått samma sak som en själv. Det har iallafall varit till jättestor hjälp för mig.
    Stor kram!
  • sugarrush
    Bjornis skrev 2010-09-16 22:41:42 följande:
    O, detta var ju grymt mkt fint som jag kunde tänka mig att köpa. Men shit va frakten var dyr. Testshoppade lite och kom upp i 900 kr och frakten blev runt 400. Hehe. Sen kunde man förbetala ev skatt (som man ju kan åka på om de kollar i tullen) och då låg den på nästan 500 kr så summan för frakt och skatt blev nästan exakt lika mycket som summan för ordern. Så jag la ner, för stunden iaf. Hehe.
    Ja det var sjukt mkt fint där. Och billigt! Shit, måste lyckas ta mig dit igen!
    Synd att det inte finns någon så bra affär i Sverige...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma