Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-02-22 19:11:33 följande:
    Vad skriver du jag fattar likom hälften du skrev.
    Jag sa vi har hängt här ett längre tid och vi vet vilka vi är ingen ska känna sig utanför.
    Varför känner du dig utanför ?
    Ibland har man inte tid att svara eller kan men vet inte vad man ska skriva just om det man fått svar om i tråden.
    Jag kände mig utanför för att jag skrev om att jag bokat tid och det skrevs 1 sida 1,5 efter det utan en enda kommentar om att jag ordnat tid.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-22 19:15:00 följande:
    Tro mig du är inte ensam men jag lipar inte för detDrömmer
    Påstår du att jag gråtit? nej du jag har inte gråtit bleb ledsen och arg men grät nää det gjorde jag inte. Tränade och avreagerade mig min oro precis det jag inte ska göra när jag tränar man ska tänlka mindfulness och vara så positiv och vara i nuet och släppa allt. Helt omöjligt nu då jag går på helspänn hela tiden. Tomm när jag kissar och tycker det låter som det droppar och så tänker jag droppar det blod nu och varje gång man ska torka sig efter man kissat är ju ett helvete för man får stålsätta sig varje gång.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-22 19:16:39 följande:
    Telgebo läste du mitt låååånga inlägg?
    Ja jag har läst och svarat dig om det var ok om jag skrev til dig i din inbox.jag gör det senare i så fall ikväll för nu måste jag lägga mig under pläden och värma mig en stund och mjuka upp kroppen som jag spänt nu en ren köldchock.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-02-22 19:20:13 följande:
    Telgebo: Jag skrev här för nån dag sen om dopet av W och fick inte heller nån kommentar. Eller en kanske, jag kommer inte ihåg! När jag blev gravid fanns inte ens den här tråden så då fick ursprungstråden höra mitt gnäll. Wilda är lite "storasyster" över alla från den här tråden!

och att du inte tycker att du får någon respons är helt galet. Jag skriver inte mycket i den här tråden eftersom Wilda är 4.5 mån nu och jag är lite "borta ur graviditetslivet"... Jag kommer in emellanåt och läser ikapp det mesta och kommenterar nån gång, ibland lite mer. Jag skryter över hur min flicka sitter vid 3 mån ålder men blir inte ledsen om ingen kommenterar, även om JAG är stolt som en tupp över att min tjej är så framåt.

så ta det lite lugnt, du får mycket respons och kommer få respons! Du är inte bortglömd för att alla inte kommenterar varje inlägg.
    Jag svarade på det inlägget då din Wilda döptes så skyll inte på mig.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-02-22 19:20:13 följande:
    Telgebo: Jag skrev här för nån dag sen om dopet av W och fick inte heller nån kommentar. Eller en kanske, jag kommer inte ihåg! När jag blev gravid fanns inte ens den här tråden så då fick ursprungstråden höra mitt gnäll. Wilda är lite "storasyster" över alla från den här tråden!

och att du inte tycker att du får någon respons är helt galet. Jag skriver inte mycket i den här tråden eftersom Wilda är 4.5 mån nu och jag är lite "borta ur graviditetslivet"... Jag kommer in emellanåt och läser ikapp det mesta och kommenterar nån gång, ibland lite mer. Jag skryter över hur min flicka sitter vid 3 mån ålder men blir inte ledsen om ingen kommenterar, även om JAG är stolt som en tupp över att min tjej är så framåt.

så ta det lite lugnt, du får mycket respons och kommer få respons! Du är inte bortglömd för att alla inte kommenterar varje inlägg.
    Just det inlägget att jag bokat tid trodde jag helt säkert att jag skulle få respons rätt snabbt på. Jag undrar hur det blir när jag välkl varit där om jag kommer få något svar då och innan jag ska dit då och sitter väl och spryr av nervositet.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    mallanis skrev 2011-02-22 19:22:58 följande:
    Telgebo- Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.... Jag tycker att det är trist att du inte känner dig sedd och beklagar det! Men tycker att du tar i när du säger att "vi andra" inte unnar dig ett ord, man kanske inte kan räkna med att alla ska hugga på just det man skriver, på just sina frågor och kommentarer. Känns som onödigt och krävande om man ska klaga direkt om man inte får den respons man hoppas på. Man försöker hjälpa till och kommentera det man kan och anser sig ha något vettigt att svara på.  Jag vet inte om jag tidigare "grattat" folk för att de fått vul inbokat kanske kanske inte? Jag tycker att den här tråden varit väldigt varm och det blir liksom trist när man inte varit inne på hela dagen men när man väl kommer in så är det påhopp?

Marlyn- Åh håller fortfarande tummarna! Vi har ju haft solskenshistorier tidigare i tråden och hoppas att det kommer gå lika bra för dig!! Hoppas sambon och du kan finna tröst i varandra och att det ser bra ut när ni kommer dit nästa gång!

Mabaja- har nog strukit kronanvagnen nu.... den lär nog vara för låg =) Hur går det med Wildingen, är mannen frisk i benet nu?

Cresentvagnen- någon som har erfarenhet där? Sofy - va det du som startat en barnvagnstråd eller vem var det?  OCH HUR får ni plats i bilen när ni har barnvagn? ? ?

EGO- i morgon är det dags för första riktiga besöket hos bm (sen v 10) så snart kommer jag att fatta de siffror som figurerat i tråden innan som jag fattat  noll av då ;) har era respektive varit med på dessa besök?
    Väntade i 3 timmar på reaktion på mitt inlägg då men det kanske är för lite tid att räkna med. Andra får ju svar direktoavsett vad dom skriver, säger inga namn men backa lång bakåt så ser ni själva vad jag pratar om och det bara några minuter senare och det är för allt möjligt det garattas för.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-02-22 19:28:05 följande:
    HAHA. Ta en Emmaljunga istället! :) jag har en edge, Muffe har ju en city cross så bara att fråga! :) Wildabus är det fullt sjå på! hon har nu försökt börja åla sig framåt.. Sitter gör hon, vänder sig från mage till rygg, rygg till mage och är alltid glad och framåt!

Mannen ja... Vilket skämt! Han hann vara "sjukskrivningsfri" i 2 DAGAR! Nu ligger han i influensa, för en månad sen magsjuk.. Gissa vem som är less på honom? Jo jag!

Snälla Mallanis, kan du inte lägga upp en ny bild på din mage? Jag bara lääängtar efter att få se den! :) och när var det du skulle till Sthlm? Var det i månadsskiftet? Nej v 11 va? Ska vi ta en fika då? :) Andra från Sthlm, vill ni också hänga på?
    Jag hänger gärna med på fika men kanske inte kan just den dagen ni bestämmer.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-22 19:31:01 följande:
    Nu tycker jag du slappar av och sluta tänk neg var glad så länge du har en liten i magen varför ska man oroa sig hela tiden ?
    Det gör inte saken bättre för det.
    Lättare sagt än gjort jag är orolig, jag är inte ung heller och läkarens ord har etsat sig fast i mig att jag som är så gammal var det liksom givet att jag skulle få MA (läkarens egna ord).
    Mamma till W skrev 2011-02-22 19:31:11 följande:
    Den här tråden brukar peppa ordentligt innan vul/ul/kub/rul och alla önskar en många lycka till när du ska iväg... Det är jag den första att sätta fingret på!. Ja du kommenterade ja.. Det jag menade var att ta inte så illa upp för du kommer få pepp! Man kan inte kommentera alla inlägg, vissa går en förbi bara. och då UTAN att man ska ta illa upp!
    Ja vi får väl se om jag får några reaktioner, tar inget för givet längre.
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-22 19:33:42 följande:
    Sluta nu !
    Hoppa över mina inlägg då om du iriiterar dig på dom. Du kanske bara kan se på din man och bli gravid och är ung. Jag är är över 35+, har köpmat över 1 år för denna barn, har ett MA i bagaget och kan inte bara hoppa i säng om det skiter sig nu och försöka igen som ni andra verkar kunna göra.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo

isabelle fan vad du väsnas och vrålar ut din jädra avsky mot mig, håll till din tråd och tänk inte på mig nåt mer, du måste ju hata dig själv som måste snacka så mycket skit om andra, lämna oss i denna tråd ifred, du är inte välkommen här när du kommer in och skriker ut vilken idiot jag är.

Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-02-22 19:40:10 följande:
    Telgebo: Jag kan inte annat än hålla med de andra. Man får inte alltid svar på sina frågor och är det nåt viktigt får man fråga igen. Visst skriver vi alla utan att få respons. Skönt att du fått en tid nu det är ju alltid skönt att få titta men själv kan jag säga att min oro inte avtog ett dugg efter VUL. Kanske lite men jag är fortfarande orolig. Kan ju bero på att min bm kommenterade mitt VUL med att det finns inga garantier..... Även fast man läser att om man sett ett hjärta så minska risken. Dock har jag lärt mig att inte älta det som känns jobbigt utan jag försöker tänka positivt för ingen annan än en själv mår dåligt om man fundera för mycket.

Sötfilur: Vilken vecka är du i? OM det inte går över så tycker jag du ska kolla upp det eller så ringer du sjukvårdsupplysningen.

Mallanis: Kul med nästa besök. Mitt nästa är i april men ev tidigare för att kolla upp ferritinvärdet!

EGO: På torsdag ska jag på glukosbelastning...... URk inget jag ser framemot. Ska dock prata med min BM om mitt järnätande som inte är bra för mig och jag mår verkligen inte bra av järnet. Tror ni man kan få halsbränna av järntabletterna???
    Jagskrev 2 ggr om det men det hjälpte ju inte.

Jag kommer vara lugn några timmar efter iaf
    Gravid v.5+2 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma