Plus igen efter mf/ma
Happiness skrev 2011-02-23 12:55:14 följande:
Sitter och filar på barnledigheten. FK har ju en bra planerare på sin hemsida. Hur ska ni göra med föräldradagar? Hur många ska ni ta ut? Detta är verkligen en djungel utan dess like. Hade glömt hur det var...Jag är en sån där rikigt hemma-mamma. Så jag vill vara hemma så länge det bra går..men så märker jag att dagarna bara rinner iväg. Tar jag ut 5 dagar kan jag vara hemma till 2012-07. Alldeles för kort tid...då är ju bara Sofia 1 år och 3 månader när hon ska börja på dagis. Det tycker jag är för lite
Färnevik....Kan vi inte öppna något kollektiv eller gemsam passning? Haha
Tar jag ut 4 dagar i veckan ja då blir datumet 2012-10-10. Lite bättre. 1 år och 7 månader. Ja vi får helt enkelt försöka hanka oss fram med 4 dagar. vatten och bröd, inga nya kläder...ja leva snålt helt enkelt. Hoppas hoppas det går...vi kan ju alla glädja oss till ett extra barnbidrag.
Jag hoppas kunna vara hemma men blir nog så himla tvungen att ta ut full föräldrapenning för att kunna överleva ekonomiskt. Men vi får se hur det blir, har inte kommit så långt än i min graviditet så allt sånt som ekonomisk planering, inköp osv ligger för mig flera månader fram för min del.