Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Längtan efter liten skrev 2011-02-23 10:20:14 följande:
    God dagens...
    Idag har jag fullbokat hela dagen. men fick avboka precis allt..
    När vi i all jäkt var påväg till mvc så kommer vi inte in i bilen. Låset har på något sätt gått sönder.
    det krånglade lite igår också, men nu fick jag inte ens in nykeln och allt såg lite shevt ut om man säger så..
    så inget mvc och ingen tandläkare för dottern och ingen fika för min del med en ny vän på stan :(
    nu har jag inte ens lust att göra allt annat jag skulle behöva göra.
    Nej vad trist
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    mallanis skrev 2011-02-23 11:08:38 följande:
    EGO- Lite snopen jag.... skulle ju till BM idag men kände mig rätt ensam i väntrummet, visade sig att jag inte alls skulle vara på den vårdcentralen utan en annan som ligger 5 mil bort..... (typiskt på landet, varannnan vecka service,blääää)
    jajja ny tid på fredag iaf.... Pratade med BM på telefonen när jag var där i v 10 så bad jag dem kolla upp ferritinin värdet (det hade du väll också lite lågt prommis?) hon sa att hon skulle återkomma till mig om det var lågt...vilket hon aldrig gjorde... Visade sig att jag hade lite lågt och hon tyckte nu att jag skulle käka extra järn... Vilket jag iof har gjort sen v 10 så det var ju tur undra hur trött jag hade känt mig annars om jag inte käkat järn på 15 veckor? Känns som att mina "barnmorskor" är lite veliga och stuliga...först fel vc och nu järnvärdet och jag har knappt träffat dem... jaja blir intressant på fredag

Grattis till er som har så stora bebisar nu, så hoppingivande att få höra och se bilderna. Blir så bebissjuk!

Pc- Kul att se dig här inne igen är det fullt upp med nytt boende och allt? Hur lång är din man tänkte iom att han tyckte city crossen var för låg?

Sötfilur- jag gillar också mumin men laban är ju söt men inte mycket till spöke ;)Men tummen är en klar favorit!!!  Klart du kan köpa begagnat du kan ju tvätta sakerna! då är dem som nya igen och inte "äckliga" ;)

Det känns som du kanske är närmare matchvikt än jag är ju snart på + 10! Men men tycker inte att jag gått upp så himla mycket ändå.... Mannen som verkligen är bra på att uttrycka sig!!!!  Svarade när jag nojjade mig lite för vikten: Ja men du är ju inte FET någon annanstans...  gissa om de "värmande" orden satt bra... *klantskallen* men han hävdade att det var menat som en komplimang.... jaja jag gifte mig INTE med honom för att han var en gentleman ;) hahha
    Trist när man ställt in sig på BM besök och så blir det inget.

Ang vikt så gick jag upp 5 kg under graviditeten som gick vägen och jag var stor som ett hus så jag var ganska så förvånad som inte gick upp mer.

Får se vad det slutar på denna gång om jag nu får gå hela vägen graviditeten och får en liten bebis i oktober.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-23 11:50:52 följande:
    Bra att du säger det själv. Då kanske vi återgår till trådens vanliga ämnen nu då... Oskyldig
    Vad är det där för smiley?
    färnik skrev 2011-02-23 11:52:58 följande:
    Måste vara det programmet vår alldeles egen HjärtaODDHjärta är med i!?!  Så spännande!!! Kul med en svensk serie!

Jag har börjat titta på "förlossningstv" nu det sista, onsdagarna är vigda åt "livet på bb" och jag har varje vardagskväll tittat på "vi ska ha barn", men nu har TLC lagt av hemma hos oss, så det är slut med det...
    Är ODD med i den serien? Ni får säga yill när det är hennes tur. Personligen skulle jag aldrig våga visa upp min fölossning på TV 4 på bästa sändningstid inför flera tusen TV-tittare.

Jag har ju inte så många kanaler, bara 3 st så jag att TV4 sänder något i den genre. Kollar ju även på Familjen Annorlunda på TV 4 som går på mändags kvällar men det är ju inga förlossningar där direktt.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-23 12:17:36 följande:
    Ängel/oskyldig/låtsas som det regnar, typ.

okej och med det menas?
    färnik skrev 2011-02-23 12:20:01 följande:
    Jag tror att det är den. Åtminstone är hon med i ngt som börjar på 4:an i vår, och inte kan det väl finnas fler än ett sådant program tänker jag...

Bra datum där med den 7:e mars så länge de visar upp en bra och possetiv förlossning just den dagen... Det är dagen innan min igångsättningsbedömning, då vill jag vara peppad och optimistisk! (så gott det nu går...) Glad
    Ja det borde ju vara den. Är ju inte ofta tv 4 kör sådana programserier.
    När jar gravid 2008 så körde 1an en förlossningsserie ifrån huddinge sjukhus som jag såg på.

Hoppas det går bra den 7 mars. Hur kommer det sig att du ska bli igångsatt?
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-23 12:21:46 följande:
    Ja det känns lite konstigt. Jag har gått upp ca 5kg också, v 37 i morgon (så bara HjärtabebisenHjärta är över 3kg nu), men är ändå ordentligt stor nu...
    Jo jag trodde ju att jag skulle gå upp mer, med tanke på en bebis på 4 kg och så fostervatten osv, men det var 5 kg och det försvann ju direkt i stort sett.

Får se hur det blir denna gång

Min mamma gick inte heller upp så mycket när hon väntade mig och mina syskon så det ligger väl i generna.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-23 12:24:56 följande:

Ang spjälskydden i mumin.. jag tycker mumin är sååå tråkiga! Haha, men de verkar ba va jag ;) Gillar Pingu o Laban serien bättre isåfall om ja ska välja ngt.. färgerna på Laban passar mig bättre, svart/rött o så ;D Pingu turkos/brun (vagnen är brun..) men vi får se.. tycker de e så tråkigt när allt e Mumin/Laban/Pingu/Tummen osv, de har ju nästintill alla på sina vagnar/sängkläder/kläder osv.. jaja, bara så jag tycker! :)

Vad har du köpt för vagn sofy? Nyfiken vad alla har köpt för vagnar.

Jag kommer nog använda den vagnen jag köpte nu då jag fick barn 2008, En Bugaboo den är bra och jag är nöjd med den och den ser ut som ny.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-23 12:45:54 följande:
    Tjoho, snart snart snart!!! 28 dagar visar min räknare, men det bör vara typ 15... iaf under 20, för min del. Shit, jag börjar nästan (bara nästan) känna att jag borde förbereda ngt nu. Har ju inte ens en bilstol... Eller jo, men den är i Göteborg, och det är inte jag! Oskyldig Orkar jag åka dit och hämta tro. Kanske borde jag... Och kanske köpa ett paket blöjor iaf?

Ang mjölk, så finns här inga tecken på ngt sådant. Med första barnet kunde jag klämma fram några droppar redan i v 20, och vid den här tiden rann det när jag tex duschade. (ändå hade jag inte tillräckligt med mjölk sedan, trots helt fri amning, 15-20h/dygn, och oxytocin-nässpray). Den här gången: inget. Kan inte klämma fram minsta droppe och brösten är helt mjuka och slappa. Oskyldig Undrar nästan om det inte tänker komma ngn mjölk alls den här gången?
    Jag är ju iofs i v.5+3 och mina bröst är väldigt mjuka och lite strre och man ser blåa ådror under huden. Var era bröst också mjuka ibörjan av graviditeten?
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-23 12:49:32 följande:
    8:e. 7.e är dagen innan som sagt. Flört

Finns flera anledningar till igångsättningen. Den är av "humanitära skäl" sas. Jag mår inte bra varken psykiskt eller fysiskt, så det är inte meningen att jag ska behöva gå så länge... utan bebis ska ut så att jag må lite bättre och även få medeciner som jag inte vill ta som gravid... Jag får ta vissa redan nu egentligen, men de är inte 100% riskfria så då vill jag inte...
    Ahh, jag som inte hänger med. Då håller vi tummarna den 8 mars och så den 9 mars för mig

Trist att höra att du inte mår så bra psykiskt, är det oro för bebisen och graviditeten? Jag mår inte heller så bra psykiskt  då jag är väldigt orolig för bebisen och hur allt ska bli med pappan osv.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-23 12:49:49 följande:
    Brio sing :) Passar oss bäst.
    Den är fin Har sett några på stan här som har den.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-23 12:51:56 följande:
    EGO men jävligt LYCKLIG och GLAD
    Ögonblick Hjärta kl 12.25 vände Elias från rygg till sida till magen
    He he tom klockslag, det är stort och magiskt när barn gör framsteg. Man blir stolt i mammahjärtat
    Gravid v.5+3 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma