Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2010-09-25 00:52:13 följande:
    Hej mitt i natten

Har startat en trådmed en fråga om sammandragningar och tänkte om ni har lite input också....

www.familjeliv.se/Forum-2-143/m54713785.html

*natti natt*
    Hej hopp...du jag skrev ett inlägg till dig i den andra tråden :) Hoppas du fick sova något i natt. Kram
  • rontgensyrran
    Bjornis skrev 2010-09-24 22:50:34 följande:
    Mabaja: Vi hade sex för två veckor sen ungefär. Först ggn sen plusset och det var verkligen som att bli av med oskulden. Allt kändes så knasigt. Haha. Kan inte säga att jag är sugen så ofta heller. Kan få ett kort sug men sen bara lägger det sig när jag tänker på allt "jobb". Haha.
    Håller med dig! Hos mig är det sextorka. Tycker att det är grym turnoff med bebis som sparkar vilt där inne. Då känns det bara sjukt! Och kan inte heller njuta av det :/
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-09-24 23:00:01 följande:
    HAHA, vad bra att jag inte är ensam! Satan vad det skavde och hade sig efteråt. haha..

Har fått massa mensvärk långt ner i magen.. Vill att det ska leda till något nu! :)
    Wow...nu är det kanske på g! Vill att din lille ska titta ut nu så du kan lägga ut en fin bild så man får något att sukta efter.
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-09-25 10:23:43 följande:
    tack! Jag svarade dig där också

Jag fick sova, men sov inget bra. Magen kändes öm och jag drömde om sammandragningar hela natten. Kom på att jag har 2 saker till som bekymmrar mig som kommer i samband med dessa sammandragningar som jag inte skrev i ts: tyngdkänsla och geleaktiga flytningar.

Hur är det själv? Hur känns din mage, mår du bättre?

*kramisar*
    Både jag och nej. Bättre men ändå inte. Märker på natten att när jag sover, så ligger jag mest på ena eller andra sidan då bukläge inte längre fungerar :/ Ligger jag på höger sida, vilket är favvosidan så vaknar jag av smärta i högersida. Så det måste ju vara bebisen som retar upp antingen njuren, urinledaren, tarmen eller blindtarmen. Ligger jag en bra stund på vänster sida så lättar det. Men fyyy vad ont jag får i axeln av att sova enbart på vänster sida. Då vaknar jag ju av det istället hahahahahaa...vet inte hur jag ska ligga för att få sova. Kanske likabra att vänja sig med att sova dåligt nu, så man är förberedd när bebis kommer ;P

Tyngdkänska kände jag för ett antal veckor sen. Men det var inte i samband med nån sammandragning eller så. Utan det kändes som om nåt tyngde ner och gjorde ont när jag gick för mycket. Fast det var enbart på vänster sida i typ underlivet, men det gick över efter ca 1 vecka till 2.

Tycker absolut du ska kolla upp det och skicka iväg urin på odling.
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-09-25 10:55:02 följande:
    Åh, det där med att inte kunna sova....ja. Har du många kuddar i sängen??? Om inte så skaffa det! Och så stoppar du en stor kudde mellan benen, knäna och fötterna....då blir det bekvämare att ligga på sidan. Och en stor kudde (eller mannen ) bakom ryggen att luta emot och en till kudde på framsidan. Mycket kuddar, men jag lovar, du kommer sova bättre.

Skit att det inte har blivit helt bättre med din mage. Kom demm fram till vad det r som blir retad eller misstänker dem bara att det är blindtarmen? Jag håller mina tummar att det bara är gaser eller nått som fastnat i systemet...

**kramisar**
    Nope, jag åkte ju aldrig in igen på akuten, som jag egentligen skulle. Men eftersom jag hade lite blod i urinen så kan det ju vara nån bakterie, som typ UVI eller nåt. Annars skulle det kunna vara tarmarna som trycks på, blindtarmen, urinledaren eller njuren. Det är ju det enda som sitter där vid. Njuren tror jag inte på då min smärta är framtill och ej mot ryggen. Urinledaren hade kunnat va. Men jag avvaktar tills min urinodling kommer tillbaka. Jag har 3 kuddar och ett täcke som brukar få ligga mellen knäna. Funderar på jobb om jag ska be nån läkare på ultraljud titta över njuren/njurbäcken/urinledare och blindtarm för att se om dem ser nåt. Men problemet är att de har fullt med patienter och är underbemannade. :/ Men vi får se om det kan finnas nån lucka nån gång i veckan.

Hur är det med dig annars???

Kram på dig!
  • rontgensyrran

Mabaja! Spännade läsning till 1000!!! Jag satt här hemma och började läsa bakifrån. Och sen vips där var du och var hemma igen. Jag som trodde att detskulle kommit en liten mabaja bebis nu :D Men vi får ge oss till tåls!

Oj oj oj, vad var det jag skulle kommentera nu då?! Allt fall i skymundan efter den spännande läsningen.

God morgon kanske man skulle säga också :)

• rontgensyrran
    Cat79 skrev 2010-09-26 13:44:19 följande:
    Muffe80: Din stackare... Jag tycker definitivt du ska vara hemma nästa vecka så du vilar upp dig. Det är inte farligt för bebisen att du är sjuk, han el hon har det så bra i din mage :) Sänder en krya-på-dig-kram

Mabaja: Snart smäller det....

rontgensyrran: Hoppas du är piggare...samt att det dyker upp en lucka för dig snart för koll.

kajsalisa: du skrev nåt om foglossning och jag är inte så haj på hur det känns.... jag känner ibland av att jag får ont neråt, som mensvärk men än så länge har jag inga krämpor i ryggslut. Som sagt så är det vanligt och du är ju i vecka 27, lång bit på vägen.... Hoppas det känns ok ändå.

Nu ska jag iväg på inredningsparty för första gången, denna höst har det varit även kläd- och smyckeparty.

Kram på er! (vet att jag skrev att jag inte kännt liten så mycket men nu har den tagit igen sig och buffar på - så skönt).
    Tack för din tanke :)  Låter som roliga partyn att åka på. Speciellt inredningspartyt. Var det bra, vad för nåt fannas på det? Härligt att bebis buffar på nu :)
  • rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-09-26 13:48:39 följande:
    Tack för peppande ord Cat! Skönt att bebben därinne buffar på dig. Jag ligger på soffan och tycker synd om mig själv. Mår superilla... Vet inte om det är magsjuka eller bebisen som orsakar det. Känns misstänkt mycket som magsjuka. Har inte kräkts än, men magen är helt klart i uppror. Urk!!
    Ojdå trist att bli dålig nu. Hoppas du snart mår bättre! Kram på dig!
  • rontgensyrran

102 dagar för mig, snart är jag också nere på två siffrigt!!! :D wooooohooooo..... Undrar verkligen om det kommer att bli den ordningen som bf är i?  Jag hoppas iaf på att jag inte föder mer än 7 dagar före. Jag vill gärna att bebis kommer i januari :)

• rontgensyrran
    Cat79 skrev 2010-09-26 21:41:27 följande:
    rontgensyrran: Det fanns lite fint på partyt, bl a fina bordstabletter, ljusstakar, kuddar, krukor, lbrödkorgar, öpare o s v. Köpte bara en cerise brödkorg i filt men kunde ha handlat mer men vill hellre spara pengarna till Ullared 14 okt :)
    Även jag ska till Ullared men det blir inte förrens i mitten på november. Hoppas man är någorlunda rörlig då fortfarande med ca 1,5 månad kvar till BF. :P Låter som ett roligt party med fina grejer.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma