• Evve81

Plus igen efter mf/ma

Telgebo: Jag var ju i v 19 och min bm hittade inga hjärtljud då. Däremot känner jag ju att bebis rör sig och om du redan är jätteorolig så tror jag inte det skulle bli bättre om hon inte hörde några hjärtljud. För helt ärligt om du känner efter så skulle du bli mer orolig om hon inte hittade och det var nog det hon ville bespara dig! Tänk positivt för snart vet du och slipper oroa dig mer!

• Evve81

Telgebo: Jobbigt att du oroar dig och om jag vore du skulle jag INTE köpa en doppler du som verkar oroa dig för allt och det spelar ingen roll vad vi andra skriver så tar du inte åt dig utan bara oroar dig vidare om du nu bryter i hop för allting hur skulle du ta om du inte hittar hjärtljudet?! MIn BM hittade som sagt inga hjärtljud i v 19 men jag kände ju bebis och man hörde att den rörde sig. Så det är ju ingen garanti och  som sagt MCT skrev absolut inget elakt utan det var DU som tolkade det så!

Pankakes: Jag håller med dig om tjafset!

Fina magar och barn det varit på bild här i tråden idag!

Det är såklart att man får oroa sig men man kan INTE låta det ta över hela livet. Jag var också väldigt orolig tidigare men det har mest gått över och nu känner jag att det var ju bara JAG som mådde dåligt när jag oroade mig över nåt jag faktiskt inte kan påverka och dessutom helt i onödan. Ibland är det bäst att inte läsa alla trådar om det man oroar sig över för det hjälper inte ändå!

Jag träffade en igår som faktiskt såg att jag är gravid! Det tyckte jag var JÄTTEKUL!!!!!

Någon som kan rekomendera en bra babysitter till bra pris????

• Evve81

Telge: Fast du skrev ju bara för någon dag sedan att du hade läst om så många som fått veta att fostret var dött på KUB i din ålder......... Du får oroa dig hur mycket du vill. Jag har också oroat mig och varit allt annat än cool det har jag aldrig sagt annat.  Nu tycker jag att alla lägger ner tjafset!

I sommar ska vi väl inte göra så mycket! Eftersom bebis är beräknad 31 juli och maken går på semester strax innan blir vi nog hemma... Eller vi får se kanske tar en hotell helg eller nåt i juni.....Till hösten ska vi hitta på nåt i stället och så håller vi på spara till nästa sommar när vi ska åka till Mallorca! NI andra då?

• Evve81

Telgebo: Vi förstår din oro allihopa för det bästa med denna tråd (även om det är synd att dessa trådar ska behöva finnas) är att alla råkat ut för samma sak! SEdan kanske du är extra orolig med tanke på situationen med dina andra barn. Jag hoppas ALLT löser sig för dig och jag tror att du om 10 veckor kommer sitta och fundera på varför du oroade dig så mycket för allt precis som jag gör nu!

• Evve81

Hade inte tänkt diskutera detta mer men MCT du får inte känna så du är ju alltid välkommen hit! Utan att bli påhoppad kan jag säga att jag håller med dig till full. Kram till dig och jag hoppas du mår bättre snart!

• Evve81

Sofy: Jag har också lagt din blogg i mina favoriter! Jag önskar dig stort lycka till med förlossningen!

Telgebo: Det är kanske inte bara vi andra som är dumma och taskiga eller fast enligt dig är ju allt någon annans fel?!

Nu ska jag skriva nåt annat! Har legat i soffan och tittat på TV och för första gången har jag känt bebis röra sig på utsidan magen Så mysigt!

Nu ska jag lägga mig jobbar 6.30-16.30 imorrn en riktigt långdag!

• Evve81

MCT: Jag har lagt in lite alster i denna www.prommis.bloggagratis.se Inte allt men endel. Jag är ingen bloggare egentligen. Som sagt så har vi andra inte tolkat ditt inlägg elakt på något sätt. Dessutom skulle det för mig vara en tankeställare om någon kallade mig för paranoid. Hoppas du/ni får må riktigt bra framöver och att ni får all hjälp ni behöver. Du är alltid välkommen i tråden!

• Evve81
    kajsalisa skrev 2011-04-06 21:24:05 följande:
    Jag förstår att du är orolig Telgebo. Alla här förstår att du är orolig, för alla har gått igenom samma sak.
    Det jag tror att folk reagerar allra mest på är att du hugger så himla fort. Det verkar verkligen som att du tror att alla vill dig illa. Första inlägget MCT skrev till dig var inte det minsta elakt, utan menat att lugna, men ändå tolkar du det som att hon vill vara taskig och hugger DIREKT. Tro f-n att folk blir trötta på dig då. Du måste ha liiite högre tankar om oss andra än så.
    Jag skriver det här med all välmening i världen;
    Sluta förutsätt att vi andra vill dig illa. Du bränner ju dina egna broar, förstår du inte det?
    Bra skrivet!

Nu ska jag lägga mig. Har en långdag i morgon. Vi är med i en stegtävling på jobbet och nu har jag haft stegräknaren 2 dagar och det enda stället den funkar på är på socken för egenligen ska den ju sitt på höften men jag har ju mammabyxor och de är ju jättehöga så det går inte alls....... Men det bästa idag är att min rygg är MYCKET bättre!!!! Hoppas det håller i sig!
  • Evve81
    Safireee skrev 2011-04-07 17:15:13 följande:

Här är min jättespralliga lilla bebis! Hjärta H*n krumbuktade sig och sparkade jättemycket, en riktig vilding! Fick bra siffror på KUBet så nu behöver jag inte vara orolig alls! Känns superskönt! Är så glad över att allt såg så bra ut! Barnmorskan räknade mig till v. 12+0 så nu vet jag inte riktigt hur jag ska räkna, är i 11+5 enligt vul i vecka 8 och 11+4 enligt första uträkningen. Men vecka 12+0 låter ju trevligt!

Min dotter har fått veta också, känns jätteskönt. Hennes kommentar var: "har du köpt bebisen?" Solig Hon har snackat om syskon länge nu, tror hon känt sig utanför på förskolan och så. Hon blir 3,5 år på söndag.
    Grattis! Härligt att det såg bra ut!

Längtan: Grattis vilken sötis!!!!!

Läste att ni diskuterat namn. Vi har pratat lite men maken tycker att det är LÄNGE kvar. Hmm jag är i v 24 så det kan ju diskuteras. Jag har mina förslag klar för mig i alla fall. Men vi har inte bestämt men vi ska göra det innan den kommer ut! 
    Flicka: Hilja eller Hilda
    Pojke: Elis

Fick en trevlig start på dagen dottern är sjuk   Eftersom jag jobbade extra 10h idag ringde jag hem maken. Imorgon ska hon vara hos morfar sedan är det ju helg så jag hoppas det är slut på sjukdomar sedan!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma