• Evve81

Plus igen efter mf/ma

MCT: Skickar en bamsekram till dig!

Sofy: Önskar dig stort lycka till!

Idag är det lördag och jag hade sett fram emot att sova till efter 06 i alla fall. Jag har morgonpigga barn men 04.40 kom dottern! Maken skulle jobba extra idag så han var nog på jobbet tidigare än på vardagarna.... jag slumrade en stund i sängen men inte barnen......  Antar att det blir en VÄLDIGT tidig kväll för dem idag och en tupplur för mamman på eftermiddagen!

Idag ska jag på bytardagar och se om jag hittar nåt fint. För er som aldrig varit på en bytardag kan jag rekomendera det man hittar ofta VÄLDIGT fina saker. Innan jag fick dottern sa jag att jag ALDRIG skulle ta på henne något begagnat men man hittar ju ofta kläder som ser nästan nya ut! Man kan juy också hitta fina leksaker och annat. Jag berättar om mina fynd sedan för det bästa är ju att man få se kläderna live så man kan välja vad man köper!

• Evve81
    Cat79 skrev 2011-04-02 08:38:49 följande:
    Idag är det Lovis dopdag och jag hoppas allt kommer att gå bra. Lite nervös är man allt....
    Lycka till. Det kommer gå jättebra! Kanske vi får se en bild sedan ?!
  • Evve81

MCT: Det verkar vara olika över när man får råd att försöka igen. Vi fick rådet att vänta en mens för om det skulle finnas något kvar skulle det komma ut då och inte vara till hinder för en ny graviditet! Jag testade aldrig när testet blev negativt så jag vet inte

3 barns mamma84 skrev 2011-04-02 21:22:06 följande:

Så här varmt har det inte varit på en april månad sen 2002

Oj 15 grader kanske men det känns ju väldigt varmt för att vara 2 april...... vi har typ +2

Jag har fynbdat på bytardagen idag både till mina stora och till bebis. Märkeskläder som ser nya ut för 10 kr st. Jag kanske borde sälja det på tradera för då skulle jag tjäna en hacka tror jag!
  • Evve81

2 barns mamma: Åh vad härligt! Jag tror att er fuktiga luft såklart gör det varmare när det är varmt men också MYCKET kallare när de är kallt Åh vi hade som varmast 4 grader!

Sonen är sjuk och har varit vaken 1000 gånger i natt. Imorgon ska morfar ha honom och sedan får jag nog vabba....

• Evve81

Härligt Safiree med v 12!

2barnsmamma: Jag vabbar väl tills han är feberfri och hyfsat pigg förkyld lär han väl vara ett tag. Jag hoppas han är pigg tills på torsdag för då har jag tagit på mig extrajobb. Nåja annars så får maken vara hemma på torsdag.

Imorgon går jag in i v 23+0 alltså v 24 känns jätteskönt! Bara 17 veckor kvar då

• Evve81

Telgebo: Usch vad mycket jobbigt det är för dig nu. Angående magen så har de allra flesta ingen mage i v 12. Inte särskillt stor i alla fall........... Kram till dig!

Sofy: Snart är han här er prins!

Jag har gått in i v 24! idag vad händer med tiden liksom! Min rygg är MYCKET bättre idag är tidigare. Nästa onsdag ska jag ändå till sjukgymnasten!

Ikväll har vi varit ute och det är säkert 10 grader varmt superskönt och härligt! Imorgon ska jag vara hemma och vabba.

Sedan är vi med i en stegtävling på jobbet så jag var in och registrerade mig. Jag hoppas jag får till mina 10000 steg om dagen så jag inte sabbar för laget. Men i alla fall skulle man fylla i längd och vikt och jag är ju alldeles för tjock det vet jag men det stod sedan att de skulle se hur BMI förändrades under tiden...... Hmmm mitt BMI lär ju inte bli lägre

• Evve81

Sugar: Jag tror det är bebis!

Sofy: Han är en liten buse redan!

Jag har också många filtar men ska köpa en till nu har jag tänkt eller 2.

Idag vabbar jag och planen var att ta det lungt...... Gick sådär kan jag säga.... Imorse så kissade sonen i vår säng. Vi hade inget överdrag på bäddmadrassen för det han hänt tidigare.... Så nu på em måste jag åka och köpa en ny bäddmadrass. Sedan har jag städat, varit ute med barnen, vikit tvätt, strykit så tänkte jag gå till vårt förråd och hämta en duk till köksbordet och vad hittar jag där. Råttskit!

Så Jä**a äckligt. Ringde till maken och sa att DU ska ta och kolla igenom det där idag eller helst igår. Såg dessutom råttskit i garderoben som såklart stod lite på glänt. Där inne har vi gardiner (alla till hela huset utom de vi har uppe nu då) , dukar, dopklänning (i påse) lammskinnsåkpåse, alla bebisfiltar och en massa annat ........ Så det blir ju spännande att se hur mycket som är förstört där..... Maken har hela tiden sedan han hittade ett hål i golvet på förrådet hävat att det är råttfritt. Jo men säkert liksom..... Fy vad irriterad jag är nu och en himla massa extra jobb bara för att dörren inte varit riktigt stängd!

• Evve81

Nu kliar det i fingrarna på mig jag vill veta NU. Vore jag inte gravid hade jag nog varit i förråden för att se vad som hänt i förrådet. Jag som har barnens alla sommar skor och sånt där ute! BLÄHHHHHH

• Evve81
    Muffe skrev 2011-04-05 12:57:42 följande:
    Någon som vet var man kan hitta söta filtar på nätet, gärna med nallar eller hjärtan på?
    kollar runt som en galning med hittar inget. ... nu beställde jag en regnbågsrandig från Villervalla iaf... den var söt! :)
    tradera
  • Evve81

Sofy: FIna bilder!

Idag när jag var och shoppade träffade jag en bekant som tittade på mig och vände sig om NEJ men ska ni ha en till?! Sa hon. Lite kul när det syns men jag lär nog bli stor som ett hus!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma