• Evve81

Plus igen efter mf/ma

Sötfilur: Det är ingen fara alls! Ibland orkar man inte bry sig vad man äter!

Pinklove har ju inte varit inne på hela dagen. Hoppas hon snart snusar bebis! Jag fick en sovdos med sonen men då sa de på förlossningen att om den inte hjälper så är förlossningen på gång.

Själv har jag varit ute och när jag kom in så mådde jag hemskt illa och spydde såklart. Jättekul liksom. Jag har feber och ont i huvudet och är dunder förkyld.Det känns jättekul att jobba imorrn. Nej jag får väl se vad som händer ikväll om det blir jobb imorrn eller inte......

• Evve81

Sofy: Usch vad trist! Hoppas du mår bättre idag!

Själv låg jag nerbäddad i soffan hela dagen igår med jordens förkylning. Ska göra ett försök att jobba idag för nu är i alla fall febern borta så vi får se hur det går. Annars så får jag väl helt enkelt åka hem då..... Jag brukar ju alltid promenera till jobbet men idag tänker jag åka bil.

• Evve81

Färnevik: Vilka sötisar!

URK jag är dunderförkyld och det var ingen hit att jobba men det är väl bara att bita ihop förkylningen går nog över! När jag jobbar känner jag inte alls av bebis särskillt mycket heller så då blir jag nojjig och inte igår. Igår var jag sjuk och idag har jag som sagt jobbat och jag vet att det var samma med sonen. Man känner kanske inte efter så mycket och så går jag ju hela tiden nästa så det kanske var därför. Igår sov jag typ hela dagen så då känner man ju inget heller. Men jag kan inte förstå varför jag ska vara så nervös att det är nåt fel!

• Evve81

Sötfilur: Jag svarade dig i barn tråden om amninginlägg men köp engångs kan jag säga

Odd: Det är alltid bra att vara uppmärksam på RS och som sagt hoppas nu att lillekillen får bli frisk!

Sitter här och svettas som en gris men jag antar att jag får se det som ett tecken på att förkylningen är på väg bort! Synd bara att jag redan duschat för kvällen! Har köpt ett par nya lundmyr byxor till bebis på tradera idag och ett par sommarbyxor till mig. Känns som att jag inte längtar till sommaren URK så stor ful och otymplig jag kommer känna mig då.....

• Evve81

Nu har jag en fråga som knappast någon hinner svara på innan jag åker på jobbet..... I natt när jag var på toa var det 2 mörka prickar i trósskyddet. Inget mer på nåt papper eller så utan bara dessa 2 små prickarna. Nu är jag såklart livrädd att nåt har hänt......... Ska absolut ringa min bm sedan tror jag även om jag antar att det inte är någon fara om det inte kommer mer........ Ska man liksom aldrig få vara lugn och njuta?! Nu är ju detta dessutom officiellt på jobbet också även bland eleverna då jag jobbar på en skola

• Evve81

Sofy:  Tack! Jag inser ju själv att om det inte kommer mer så var det förmodligen inget men jag är ändå sjukt nervös så jag tänker ringa min BM och hoppas att hon kan lugna mig. Jag har ju inte sett nåt mer heller och jag har nog känt bebis nu på morgonen så det borde vara OK hoppas jag!

• Evve81
    telgebo skrev 2011-03-15 06:54:50 följande:
    Idag är det dags för mitt andra vul.

Har massa datastrul men funkar datorn som jag vill när jag kommer hem så rapporterar jag om ni är nyfikna på hur det gick.
    Lycka till!

Nu ska jag bege mig mot arbetet och inge fler missfärgade flytningar så det känns skönt. Jag kan tänka mig att det beror på att jag är VÄLDIGT förkyld och hostar och snorar jämt känns det som. Men jag tänker ändå ringa BM med lite tur kanske man kan få höra hjärtljuden eller nåt. Min mage klarar inte av att oroa sig. Jag skulle också behöva ringa min tarmdoktor som jag ringde förra fredagen alltså nästan 2 veckor sedan och inte ett ljud från honom ännu 
  • Evve81

Färnevik: Härligt!

Telge: Grattis vad härligt!

Sugar: Jag ska nog erkänna att jag är en sån som jobbar trots att jag är väldigt förkyld nu MEN jag känner att man kan inte vara hemma när man är förkyld och inte har feber alls. Om jag ska vara hemma varje gång jag är förkyld (vilket är ofta när jag är gravid) så skulle jag nog få vara hemma resten av terminen....

EGO: Imorse ringde jag min bm som sa att det förmodligen inte var någon fara. Men om det blev mer kunde jag ju ringa på sjukhuset..... Men sedan så sa hon att jag kunde komma och få lyssna på hjärtat. Nervös som få for jag dit. Något hjärtljud kunde hon såklart inte hitta MEN hon hittade vad hon sa var flödet till moderkakan och medan hon höll på rörde sig bebis så det hördes i hennes apparat. Hon sa att man inte hittar någ flöde om bebis inte lever så jag får väl lita på att hon vet vad hon gör. Inga fler bruna flytningar heller så det känns skönt

Sedan har jag ju ringt min tarmdoktor igen och såklart visar det sig att han inte är i tjänst just nu...... Ja men grattis liksom och den som skulle ringa mig hade förmodligen glömt det eller varit sjuk. I alla fall så tyckte de att jag skulle ringa på spec mvc för han hade skrivit ett svar att har jag inte varit gravid har det varit självklart att jag fått järn. MIn bm tyckte det bästa var om jag själv ringde spec mvc. Så sedan fick JAG ringa spec mvc och när hon svarade att min bm fick fixa en remiss till mig sa jag att min BM tyckte jag skulle ringa henne. Nu har jag blivit skickad fram och tillbaka så himla många gånger så till slut tyckte hon synd om mig och gav mig en tid imorrn för att jag skulle slippa ringa mer. Haha vilken cirkus liksom. Sedan tyckte hon att det var konstigt att jag med min tarmsjukdom inte fått komma på SPECmvc vilket jag gjort med mina stora barn........

I alla fall så har jag känt bebis många gånger idag förmodligen för att jag varit på spänn hela dagen.....

Har en undran också. Kan man inte få missfärgade flytningar av svamp????

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma