• Evve81

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2011-03-15 20:09:34 följande:

Min glada tjej! Wilda 5 mån och 5 dagar!
    Vad himla fin hon är! Jag gillar namnet Wilda men vi har haft en hund som hette så där kommer min make aldrig gå med på att döpa ett barn till det. PRecis som med dottern som jag ville döpa till Klara men då min andra hund hette det så heter dottern Klara i andra namn istället!

Jag har kännt bebis massor idag känbns skönt och inga missfärgade flytningar mer heller! Undra vad det ska bliva av denna bebis som innan den ens kommit ut skrämt slag på sin mamma flera gånger..... Nu kollar jag ju extra noga varje gång jag går på toa om det är nåt mer men inte det inte!
  • Evve81

Sugar: Åh vad härligt att höra!

Mabaja: Alltså mig spelar det med hunden ingen roll men maken hade det betydelse för   Så du blödde på din bröllopsdag men det gick ju bra ändå och jag känner nu att jag måste släppa detta för ananrs blir jag galen. Dessutom har jag kommit fram till att det kanske inte alls var blod eftersom det inte kom nåt mer liksom....

Idag ska jag på spec mvc för att prata om järnsprutor så håll tummarna för att det inte behövs så många och för att jag kan få göra dem när jag har tid så jag inte behöver ta ledigt en massa från jobbet. Isåfall måste jag nog ta semseter eller vad tar man för ledighet???

• Evve81

Småland: Härligt att ni får komma hem! Jag ser framemot din berättese!

Jag har ÄNTLIGEN fått träffa en vettig doktor en som verkligen pratade och bestämde saker! Inga järnsprutor just nu varken mitt ferritinvarde eller nåt annat äv särskillt onormalt däremot skrev hon att jag INTE får äta järn under graviditeten. Jag frågade inget om gårdagen heller för jag har känt bebis mycket nu 2 dagar. Jag ahr fått tid för TUL i v 28 så den 11 maj är nästa sånt sedan blir det nog 2-3 st till tror jag! Känns verkligen så himla skönt!

• Evve81

Kjaam: Härligt!

Sötfilur: Den depån är bra. Jag fick förklarat igår att normalvärdet är mellan 13-60. Jag har 17 och det var lite väl lågt så 44 måste vara jättebra!

Ska på arbetet ikväll eftersom vi har små stjärnorna så nu när maken kom hem somnade jag på soffan. Ska ta en dusch nu och se om jag blir människa igen. Idag skyller jag på en kombination av graviditet och att sonen vaknade 04.30. Jag hoppas han vaknar samma tid imorrn när maken ska lämna men då blir det väl vid 05.15 när jag kliver upp som ska upp först. Nåja de kommer vara trötta ikväll barnen!

• Evve81

Minns inte allt men.

Sugar: jag m¨år fortfarande illa och har ont i magen dagligen utan att det är någon fara. VI ska inte ta reda på könet!

Sofy: Hoppas du får må bättre snart!

Jag har blivit kallad till chefen idag. Jag var helt säker på att jag skulle bli utan jobb från 16 juni men tydligen har jag konverterat och därmed fått en tillsvidare anställning och man får inte säga upp någon som är förldraledig.  Anställningen är bara på 50% men det är en bra start och jag är så HIMLA nöjd att ha gått ifrån att tro mig vara arbetslös till att vara tillsvidareanställd och då är man ju inne i systemet vilket är viktigt när man jobba åt kommunen!

• Evve81

Sofy: Nu MÅSTE du ringa och fråga. Med hur ont du har och så blodig flytning har jag tagit det säkra före det osäkra och kollat om jag vore du!

Tack för grattis! jag är ju redan inne i systemet eftersom jag jobbar och har gjort tidigare. Jag har ju rätt utbildning och så har jag jobbat ett tag så jag hoppas att jag inte blir uppsagd men man vet ju aldrig men jag håller tummarna!

• Evve81

Kjaam: Klart det är gravid mage! Fantastiskt bra gjort att ha gått ner så mycket i vikt med! Jag har planerat att gå ner en hel del efter min graviditet. Hade ju en heldel innan med men man ska ju inte banta som gravid så jag får ta viktminskningen efteråt och hoppas man kan få lite hjälp av amningen.... inte för att jag fått det tidigare men man vet ju aldrig!

• Evve81

Sugar: Jag håller tummarna för att ni får den större lägenheten!

Vi bor ju i hus så vi har mycket plats 120 kvm är boytan men då det är snedtak uppe så är ytan större för man räknar bara där man kan stå upprät

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma