• Evve81

Plus igen efter mf/ma

MCT: Hoppsan vilka drömmar!

Jag har varit så himla irriterad i helgen. 0 tålamod och sjukt sur....  Något bättre idag! Antar att det är hormoner!

• Evve81

Odd: Vilka fina barn du har!

Vi har varit ute i det suveräna väder som vi har idag. Helst skulle jag vara i fjällen och sitta på en fjälltopp men det blir till påsk. Bara ett problem. Jag kommer nog inte kunna ha mina ytterkläder då

• Evve81
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-20 16:22:40 följande:

Måste bara vissa vad mannen min fick från Elias i morse
    En lek blev till detta ååååh kärlekHjärta
    UNderbara bilder!

Jag har varit och åkt skidor idag med min mamma. Det är ju så härligt men nu är ju säsongen snart slut så jag måste försöka att röra mig lite mer. Får se om det blir någon mera skidtur till veckan.
  • Evve81

2barnsmamma: Visst har vi snö Rätt mycket fortfarande även om vägarna börjar bli isfria. NU låter det ju som att jag bor i värsta öde marken men jag bor faktiskt ganska mitt i Sverige. Lite ovanför men inte så mycket Jag kommer få träningsvärk av skidåkningen!

• Evve81

Jag har en fråga. Efter min skidtur idag har jag ont i nedredelen av ryggen, ljumskarna, höften och så är jag sjukt stel. Ska man se det som ett tecken på att man ska ta det lungt eller är det så att det förmodligen är foglossning och då är det bra att röra på sig lite?!

Nu blir det bara EGO här dessutom mår jag fortfarande SJUKT illa ibland. Var så nära att spy i skidspåret och samma visa ikväll.... Jag kommer ju aldrig våga jobba utan mina postafen

• Evve81

Telgebo: Jag har bra blodvärde 130 och ganska lågt ferritin värde 17 men jag ska ta om alla de proverna om en månad och det ska bli skönt. Har inteskrivet i min journal att jag INTE får äta järntabletter om det sjunker. Resultatet av mina järntabletter är det motsatta mot för dig och eftersom det kan orsaka ett skov i min tarmsjukdom så får jag inte äta dem.

Sofy: Hoppas allt går bra imorrn nu då!

• Evve81

Odd: Var han så innan han blev sjuk? Det kan ju vara så att han behöver lite extra närheten efter att han varit sjuk. Ta upp det med BVC eller så kanske han håller på äta i kapp det han tappade när han var riktigt dålig. Blir det inte bättre ska du absolut prata med BVC. Eller så testar du att ge honom ersättning efter amningen så ser du ju om han blir mätt på amningen. För mina barn även fast de är stora blir gnälligare efter att de varit sjuka. SKickar en KRAM och hoppas det blir bättre!

• Evve81

Mabaja: Jag har ju inte haft ett riktigt skov på LÄNGE och jag har inte ätit mediciner när jag ammat tidigare. Hur jag ska göra nu vet jag itne för just nu behöver jag min medicin men kag får se. Behöver du din medicin måste du nog äta för ett kraftigt skov är ju inget att rekomendera heller..... Min doktor tycker dock att mitt beslut att inte äta medicin när jag ammat och inte behövt det är OK. Så det är ju väldigt individuellt!

• Evve81

Lycka till Sofy!

Odd: Om du känner att du vill fortsätta amma så kan du amma först och ge ersättning efteråt! Allt kan ju bero på att han varit sjuk och håller på ta igen det!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma