• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik
    Muffe80 skrev 2010-09-10 12:16:02 följande:
    Någon som är "rädd" för tvillingar eller har det i släkten?
    Jag blev snarare besviken när det inte var tvillingar, var ju det förra gången, och det hade varit praktiskt att slå två flugor i en smäll sas. jag tänker nämligen inte vara gravid fler ggr när vi fått nästa barn, iom att jag blir så sjuk jämt...
    sofy skrev 2010-09-10 18:43:12 följande:
    Dom vill ha en sista koll på mig om 4 v, den 8 oktober. Sen är ja överlämnad till BM o Spec MVC :)
    Grattis till VUL:et! Hur kommer det sig att du får gå på Spec-MVC? Har du fler problem än missfallen? Här ä det inte alls tal om Spec "bara" pga missfall fick jag veta, när jag frågade... Dom känner inget behov av extra kontroll, det är möjligtvis vi gravida som gör det menade dom, men det spalade visst ingen roll?
  • färnik

Föresten, idag går jag in i v 13, och därmed andra trimesten!

BIG STEP! Hjärta

• sofy
    färnik skrev 2010-09-11 11:33:02 följande:
    Jag blev snarare besviken när det inte var tvillingar, var ju det förra gången, och det hade varit praktiskt att slå två flugor i en smäll sas. jag tänker nämligen inte vara gravid fler ggr när vi fått nästa barn, iom att jag blir så sjuk jämt...
    sofy skrev 2010-09-10 18:43:12 följande:
    Dom vill ha en sista koll på mig om 4 v, den 8 oktober. Sen är ja överlämnad till BM o Spec MVC :)
    Grattis till VUL:et! Hur kommer det sig att du får gå på Spec-MVC? Har du fler problem än missfallen? Här ä det inte alls tal om Spec "bara" pga missfall fick jag veta, när jag frågade... Dom känner inget behov av extra kontroll, det är möjligtvis vi gravida som gör det menade dom, men det spalade visst ingen roll?
    Tack! :)

Jag har hypotyreos som ska kollas, jag har trombocytfunktionsdefekt = mina blodplättar fungerar inte, blodet koagulerar alltså inte så jag är otroligt lättblödande. Dom vill ha koll på de under grav samt inför förlossning. Och alla MF innan, så har dom extra koll så allt ser bra ut på vägen, + att jag är RHd Negativ så dom måste ha koll om fostret är positiv då ska ja få sprutor o grejer.
  • Happiness
    sofy skrev 2010-09-11 11:36:49 följande:
    Tack! :)

Jag har hypotyreos som ska kollas, jag har trombocytfunktionsdefekt = mina blodplättar fungerar inte, blodet koagulerar alltså inte så jag är otroligt lättblödande. Dom vill ha koll på de under grav samt inför förlossning. Och alla MF innan, så har dom extra koll så allt ser bra ut på vägen, + att jag är RHd Negativ så dom måste ha koll om fostret är positiv då ska ja få sprutor o grejer.
    Va har du hypotyreos. Det visste jag inte. Jag lämnar blodprov en gång i månaden. Du? Går du på Levaxin? Jag tar Euthyrox just nu. Vad har du nu för värde? Som jag fattat så kan det skena iväg något så kopiöst. Just nu tar jag "bara" 75 mg och TSH låg på 0,9 för 3 veckor sen. Ska in i veckan som kommer och lämna blod. Misstänker att de höjer dosen.

Har du några hypo symtom? Det är ju så himla svårt att veta vad som är hypon och vad som är vanliga grav.saker. Jag är hur trött som helst nu....har också hört att grav.illamående blir värre för oss med hypo.
  • sofy
    Happiness skrev 2010-09-11 11:46:19 följande:
    Va har du hypotyreos. Det visste jag inte. Jag lämnar blodprov en gång i månaden. Du? Går du på Levaxin? Jag tar Euthyrox just nu. Vad har du nu för värde? Som jag fattat så kan det skena iväg något så kopiöst. Just nu tar jag "bara" 75 mg och TSH låg på 0,9 för 3 veckor sen. Ska in i veckan som kommer och lämna blod. Misstänker att de höjer dosen.

Har du några hypo symtom? Det är ju så himla svårt att veta vad som är hypon och vad som är vanliga grav.saker. Jag är hur trött som helst nu....har också hört att grav.illamående blir värre för oss med hypo.
    Haha japp de har jag! Fick de bekräftat 2005, så vi firar 5 år i oktober sköldkörteln o jag ;)

Yep, går på levaxin. Äter 100 mg nu, o sist ja tog för 3v sen låg TSH på 2,7 så vi får se va de ligger på nästa gång. Ska ta prover i veckan igen.

Jadu, alltså.. de e såå svårt o veta som du säger. Jag e SJUKT trött, är helt slut vid 7 på kvällen, även om ja sovit till 11 liksom. Men de e nog en blandning av hypo + grav. Jaså, blir de? Usch då! Mår du illa?

Går du på spec. MVC eller kollar dom dig bara hos BM?
  • Muffe80

Nu har sambon köpt postafen till mig, och det ska vara ok att äta som gravid eller hur? Törs man äta en sån per dag?

Det känns redan nu som att de hjälper faktiskt, förut ville jag inte ens gå ur sängen ju!

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-11 12:26:21 följande:
    Nu har sambon köpt postafen till mig, och det ska vara ok att äta som gravid eller hur? Törs man äta en sån per dag?

Det känns redan nu som att de hjälper faktiskt, förut ville jag inte ens gå ur sängen ju!
    De är till för gravida o åksjuka. :)
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2010-09-11 12:26:21 följande:

Jag åt postafen 2 ggr om dagen, med 12 timars mellanrum. En på morgonen för att klara dagen och en på kvällen för att klara natten och morgonen

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

GRATTIS sofy till ännu ett lyckat VUL och färnevik till v13

*woohoo*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • sugarrush

Grattis färnevik till vecka 13! Härligt! Och grattis Sofy för ännu ett fint VUL! Kul med så mkt fynd KajsalIsa, men som sagt, synd att kläderna bara var rosa o ljusblå...

Själv har jag precis vaknat här i NYC, fint väder har vi och allt.
    Blev nervös för bebisen igår när jag stressade på resan, men det gick nog bra, min kompis var snäll och lyfte min tunga väska när det inte fanns rulltrappor.
    Min mage svällde upp till enorma proportioner igår, trots att jag bara är i vecka 7-8... den var hård och stor och naveln liksom öppnade sig, eftersom huden drogs så mycket kring den. Såg helsjukt ut att se innerväggarna att sin navel. Jag såg ut som om jag var i fjärde månaden, typ,

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma