• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Sugar, exakt så hade jag också i går... magen var enorm men det var lite mysigt att se hur den kommer se ut

Nu har jag istället magsjuka och har dåligt samvete för att jag bara äter smooties, frukt och bröd... inget nyttigt och absolut inte fisk som man ju ska äta...

• fröken SJ

Ville bara berätta att min sambo fick äntligen känna första sparkarna tiiiidigt imorse när han steg upp till jakten.Han så ut som ett litet barn på julafton,som han har väntat och längtat! Hjärta

Imorgon är det v 22+0

• rontgensyrran
    färnik skrev 2010-09-11 11:34:07 följande:
    Föresten, idag går jag in i v 13, och därmed andra trimesten!

BIG STEP! Hjärta
    Stort grattis! Härligt att träda in i den andra semestern.
  • rontgensyrran
    fröken SJ skrev 2010-09-12 00:46:38 följande:
    Ville bara berätta att min sambo fick äntligen känna första sparkarna tiiiidigt imorse när han steg upp till jakten.Han så ut som ett litet barn på julafton,som han har väntat och längtat! Hjärta

Imorgon är det v 22+0
    Härligt med dessa sparkar! Min bebis är grymt aktiv krabat. Just nu sparkar den så hårt att man ser det på utsidan. Det är såå häftigt att se hur det guppar till här och där när man sitter och tittar. Mitt lilla hjärta!
  • rontgensyrran

Måste helt klart bli en trip till Ullis snart. Verkar som det finns mycket att shoppa där till bebis. Även om det inte verkar vara mycket kläder , men men man kan inte få allt ;P

• kajsalisa

Björnis; Ullared var ok. En del folk, men inte galet. Fast vi kom ju dit halv fem en fredag. Helger och lov skulle jag nog hålla mig borta... Färnevik; Det ÄR ett stort steg. Grattis! FrökenSJ; Visst är det mysigt när man ser/känner liten därinne?! Just nu njuter jag av att vara sådär lagom tjock. (v 25). Mår superbra och kan inte annat än att vara lycklig... :)

• kajsalisa

Gud så ostrukturerat mitt föregående inlägg ser ut. Ni får ursäkta, men när jag skriver från telefonen vägrar den göra radbyte när jag vill...

• Muffe80

Mysigt med sparkar!
    Själv sitter jag med en termos med te och skorpa och försöker få mitt illamåene att lugna ner sig.
    Har ju köpt postafen, men känner mig lite rädd att ta dessa, är man helt säker på att de inte ger skador på barnet?

VUL om 1,5 vecka Sen kommer vi nog berätta för familjen om allt ser ok ut!

• rontgensyrran
    Muffe80 skrev 2010-09-12 08:53:55 följande:
    Mysigt med sparkar!
    Själv sitter jag med en termos med te och skorpa och försöker få mitt illamåene att lugna ner sig.
    Har ju köpt postafen, men känner mig lite rädd att ta dessa, är man helt säker på att de inte ger skador på barnet?

VUL om 1,5 vecka Sen kommer vi nog berätta för familjen om allt ser ok ut!
    Barnmorskorna samt läkarna rekommenderar dem iaf på CURA-kliniken där jag går. Även apotekspersonal. Jag har tagit dem under min gravidtet och bebisen sparkar just nu som bara den och är i v 23+2. Så var inte orolig utan ta dem om du känner att du behöver!
  • kajsalisa

Dagens i-landsproblem; Insåg precis att det börjar bli svårt att raka "den nedre regionen". Försökte dra in magen för att se bättre, och ni kan ju gissa ungefär hur bra det gick?! Var ska det här sluta? ;)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma