• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • LittleJunia

Jag menade så klart att det INTE rekomenderas innan v. 18.

Färnevik - Jag är i v. 11+5 (enligt BM 12+0). Och normalt sett så lyssnar de inte på hjärtat hos min BM förrän i besöket efter RUL dvs i ca v. 24

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404 och liten i magen BF 110330(¯`°?.¸ ღ♥ ♥+
  • sugarrush
    sofy skrev 2010-09-14 20:30:57 följande:
    Men vännen! De är säkert ingen fara alls! Har du ont? Några andra symptom? Jag har ju också så till o från o de e ju inga problem me bebisen. Jag får ingen vettig förklaring till varför, men antagligen tappen då. Även om den inte ser irriterad ut eller så. De e ju "normalt" me flytningar o tillome blödningar.

Mååånga i denna tråd inklusive jag har ju haft de även dessa graviditeter som går BRA!

Massa kramar till dig!
    Har haft lite stickningar i magen idag. Det har även gjort lite små-ont i magen till och från, men jag trodde att det var ligamenten eller något sådant. Nu väntar jag bara på smärtan och blod-flödet.
    Fan, jag som tyckte att det gick så bra..... Vill bara hem!
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-14 20:43:26 följande:
    Har haft lite stickningar i magen idag. Det har även gjort lite små-ont i magen till och från, men jag trodde att det var ligamenten eller något sådant. Nu väntar jag bara på smärtan och blod-flödet.
    Fan, jag som tyckte att det gick så bra..... Vill bara hem!
    Jag tror fortfarande inte de e ngn fara! Muffe har ju likadant, Mabaja hade så i fleeera veckor, jag har så till o från, blödde ju massor me klumpar i torsdags o de va ändå ingen fara!

Ge inte upp än!
  • sugarrush
    sofy skrev 2010-09-14 20:50:41 följande:
    Ge inte upp än!
    Lättare sagt än gjort just nu... Det gör lite ont och jag är så himla rädd. Min sambo är på andra sidan jorden och jag har inte ens något sjukhus att ta mig till.
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-14 20:59:07 följande:
    Lättare sagt än gjort just nu... Det gör lite ont och jag är så himla rädd. Min sambo är på andra sidan jorden och jag har inte ens något sjukhus att ta mig till.
    Jag fick också "ont" i torsdags när ja blödde, brösten ömmade inte som innan o ja - jag såg inge positivt alls me de. Tills jag varit på VUL o sett räkan, då när jag fick veta att de inte va ngn fara så försvann de "onda" i magen o brösten ömmade som fan igen. Jag tror de är lite psykiskt för man spänner sig osv när man blir orolig.

Hm, jag vet inte alls hur de fungerar me sjukhus därborta.. :( Är din vän me dig? När åker ni hem?

Tänker på dig o tror inte de e ngn fara alls!!
  • sugarrush
    sofy skrev 2010-09-14 21:02:02 följande:
    Jag fick också "ont" i torsdags när ja blödde, brösten ömmade inte som innan o ja - jag såg inge positivt alls me de. Tills jag varit på VUL o sett räkan, då när jag fick veta att de inte va ngn fara så försvann de "onda" i magen o brösten ömmade som fan igen. Jag tror de är lite psykiskt för man spänner sig osv när man blir orolig.

Hm, jag vet inte alls hur de fungerar me sjukhus därborta.. :( Är din vän me dig? När åker ni hem?

Tänker på dig o tror inte de e ngn fara alls!!
    Har ingen aning, förutom att det förmodligen kostar hur mycket som helst. Vet inte ens hur man gör, vart man ska bege sig. Önskar jag vore hemma så jag hade kunnat åka till akuten.
    Ja min vän är här men jag orkar inte vara annat än själv just nu... bara gråter och gråter ju.

Försöker just nu ta reda på om jag kan boka om min hemresa. Känns helt värdelöst att vara här, för antingen får jag missfall och då kommer jag inte vilja göra något, eller så slutar det blöda och då kommer jag inte våga göra något alls mer eftersom jag tror att jag måste vila. Suck!
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-14 21:08:22 följande:
    Har ingen aning, förutom att det förmodligen kostar hur mycket som helst. Vet inte ens hur man gör, vart man ska bege sig. Önskar jag vore hemma så jag hade kunnat åka till akuten.
    Ja min vän är här men jag orkar inte vara annat än själv just nu... bara gråter och gråter ju.

Försöker just nu ta reda på om jag kan boka om min hemresa. Känns helt värdelöst att vara här, för antingen får jag missfall och då kommer jag inte vilja göra något, eller så slutar det blöda och då kommer jag inte våga göra något alls mer eftersom jag tror att jag måste vila. Suck!
    :(

Hur går de för dig? Uppdatera om hur de går!

Massa kramar! Håller tummarna!
  • sugarrush
    sofy skrev 2010-09-14 21:59:38 följande:
    :(

Hur går de för dig? Uppdatera om hur de går!

Massa kramar! Håller tummarna!
    Det gör mer ont nu. Är så ledsen. Det verkar kosta sjukt mycket att boka om flyget, så jag är väl strandsatt här i fyra dagar...
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-14 22:02:27 följande:
    Det gör mer ont nu. Är så ledsen. Det verkar kosta sjukt mycket att boka om flyget, så jag är väl strandsatt här i fyra dagar...
    Men nej :( Hoppas verkligen på falskt alarm!

Hm, finns de ingenting dom kan göra? Om de är medicinska skäl alltså..
  • sugarrush

Det slutar inte blöda. Samma vecka som sist alltså... fy helvete.
    Och det är inte inbillning, blödningen ackompanjeras av magont.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma