• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    sugarrush skrev 2010-09-15 04:49:23 följande:
    Det slutar inte blöda. Samma vecka som sist alltså... fy helvete.
    Och det är inte inbillning, blödningen ackompanjeras av magont.
    Blöder du färskt blod nu? Hoppas bara på en liten brun och allt är som det ska.
  • Muffe80

Jag kan inte sluta gråta, tårarna bara rinner nedför mina kinder, dels lider jag med sugarrush och sen så fick jag troligen missfall i morse FY FAN så orättvist, jag orkar inte mer.

Sambon är jätteledsen och jag orkar knappt inte skriva här

när jag vaknae i morse kände jag hur ngt rann, sprang till toan och då var det massor med RÖTT blod på hela benen, i toan och på golven Vilken jävla syn......

Är sååååå ledsen, vad gör man??

FAN FAN FAn...

Och så sugar, på samma dag? är det ens möjlgt??? Vi får stötta varandra om det nu är så illa för dig som för mig.

• Muffe80

Har inte ett enda symtom kvar, låg i går kväll och mådde jätteilla men idag..... INGET! Jag vill må illa igen,jag vill också ha en bebis..

Varför fattar inte kroppen i v 4-5 att det är missfall... måste man vänta till jävla vecka snart 9 för det

Sugar, önskar du var här hos mig just nu så vi kunde prata.... jag har sambon och tror jag kommer berätta för mamma även denna gång, vad tycker ni??? måste prata av mig med någon alltså... går under annars..

Nu måste jag dra mig till jobbet, blir ju skitakul...

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-15 07:40:35 följande:
    Jag kan inte sluta gråta, tårarna bara rinner nedför mina kinder, dels lider jag med sugarrush och sen så fick jag troligen missfall i morse FY FAN så orättvist, jag orkar inte mer.

Sambon är jätteledsen och jag orkar knappt inte skriva här

när jag vaknae i morse kände jag hur ngt rann, sprang till toan och då var det massor med RÖTT blod på hela benen, i toan och på golven Vilken jävla syn......

Är sååååå ledsen, vad gör man??

FAN FAN FAn...

Och så sugar, på samma dag? är det ens möjlgt??? Vi får stötta varandra om det nu är så illa för dig som för mig.
    Men nej va ere som händer?! :( Har du ont samtidigt? Blöder du nu också?

Fan.. ja vet inte va ja ska säga.. :( Beklagar om de är som du tror!!

Massa kramar o tankar till dig och Sugarrush idag!!
  • Muffe80

Har inte ont just nu, men det kommer nog snart... samma som sist.
    Ja jag blöder lite nu.

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-15 08:14:42 följande:
    Har inte ont just nu, men det kommer nog snart... samma som sist.
    Ja jag blöder lite nu.
    Kanske inte.. Jag blödde ju MASSOR i torsdags, me klumpar o allt i. Och de rann verkligen överallt. Men pyret mår ju bra! De kan va MF men de KAN faktist va helt ok också!
  • MCT79

Kikar in skickar en massa tankar och kramar och allt vad ni behöver till Sugarrush och Muffe!! Hoppas det inte är nån fara!!

Mitt hjärta gråter för er... önskar det var nått jag kunde säga eller göra... :(

• Muffe80

Snällt att du försöker inge lite hopp, men jag vet att det är kört, känner det på mig. Läkaren såg ju ingen prick... det började ju eg. där faktsikt. Sedn har jag blött två gånger men lite och sedan bruna flytningar med ont, och så nu denna STÖRTblödning.....
    Tvivlar på att det är annat än missfall.

Vad gör man nu? Inväntar klumpen och mer blod eller åker man till akuten? Vad är "rutin" egentligen?

VARFÖR får man två missfall på raken, är det fel på oss????

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-15 08:21:51 följande:
    Snällt att du försöker inge lite hopp, men jag vet att det är kört, känner det på mig. Läkaren såg ju ingen prick... det började ju eg. där faktsikt. Sedn har jag blött två gånger men lite och sedan bruna flytningar med ont, och så nu denna STÖRTblödning.....
    Tvivlar på att det är annat än missfall.

Vad gör man nu? Inväntar klumpen och mer blod eller åker man till akuten? Vad är "rutin" egentligen?

VARFÖR får man två missfall på raken, är det fel på oss????
    Åk till akuten. Det hade jag gjort, direkt! Ingen tvekan. Dels för din egen skull för att få veta svart på vitt, o dels för att få de i journalen.

Jag fick 3 MF på rad de här året, o ett i december, och de är inga  fel på oss. Dom flesta MF kan man inte förklara, de händer av en anledning, antagligen ngt fel på fostret. Men man vet inte. Ge inte upp, sök hjälp privat om de är MF nu!

Massa kramar!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma