Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Mabaja, tycker synd om dig som har det jobbigt nu! Vi kommer nog alla hamna där sen (fast förhoppningsvis utan man med brutet ben). Ja, ta hjälp av din syster och var inte för stolt och känn inte att du måste vara supermamman som fixar allt själv. Ta hjälp av andra och ta en paus. Det tjänar ni alla på! Kram!

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-12-21 08:39:03 följande:

Vi kommer nog köpa en bil imorgon, XC70, ngn som har den? :) Blev alldeles kär i den i går och den är ju så säker som bil också!! Blir kul, men mycket pengar tycker jag.

Ser sååå fram emot bebis och kan knappt bärga mig, allt börjar kännas så verkligt fast ändå konstigt att det bor ngn i min mage... det är svårt att ta in
    Kul med ny bil! Känns som en bra investering när man ska köra omkring på en liten. Vad är det för märke?

Ja, nu är det snart bara fyra månader kvar för dig. Tiden rusar iväg.

EGO: Jag kände lite sprattel i magen i natt för första gången tror jag. Kändes inte som gaser eller kurrande mage. Hade svårt att somna om sen, låg och kände efter liksom :)
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-12-21 10:17:53 följande:
    pc- Va kul! Då är det min tur att oroa mig har ju inte märkt något sen sprattlet förra veckan...
     Nej, gör inte det! Mitt kan mycket väl ha varit gaser eller nåt annat, haha. Tycker magen bubblar och beter sig konstigt hela tiden så det är så svårt att veta. Dessutom låg jag och sov så jag kanske har drömt alltihopa. Det verkar ju variera allt från vecka 15 till vecka 20 det där med hur man känner bebisen. 

Man är aldrig nöjd. Häromdagen var jag deppig för att jag är tjock och idag får jag på mig mina vanliga jeans igen, om än lite tajt,  och genast  blir man nojig över att magen är för liten. Nu får vi lugna oss, Mallanis :)
  • Pancakes
    Happiness skrev 2010-12-21 11:53:00 följande:
    Hade med mig julgodis till hela avd. Tyckter barnmorskorna behöver något till kaffet . De blev inte missnöjda.
    Oj, vad gulligt av dig! Förstår att de blev glada. Skönt att besöket gick bra. Hoppas det inte är nåt knas med urinen.
  • Pancakes

God morgon och god fortsättning alla fina tjejer! Hoppas ni mår bra! Jag har inte varit inne på ett tag, har haft fullt upp med att fira jul till höger och vänster. Har inte hunnit läsa ikapp än men ska göra det under dagen.

RUL är avklarat för mig del och jag svävar på moln. Kan man äntligen få njuta lite nu? Jag har varit orolig hela julen pga ont i magen så jag var jättenervös. Har väldigt mycket växtvärk i kombination med lite förstoppning och knasiga tarmar efter all julmat så jag har varit orolig och ringt och tjatat på vårdguiden, stackarna. Men den lille mår bra och allt är som det ska och blev framflyttad nästan en vecka :) Så söt den är och vad tydligt man ser allt. Tog inte reda på kön dock och vågar inte lägga ut bild med rädsla för att ni andra ska se vad det är...

Hur är det, har det kommit några nya bebisar? Ska läsa ikapp lite!

Kram!

• Pancakes
    mallanis skrev 2010-12-28 11:55:22 följande:
    whooo hooo Va gött!!! Ja du NU är det dags att njuta och sluta nojja =) (har vi sagt det förut? ;) )
    Hehe, det har vi kanske gjort... Jag var ganska lugn förra veckan men så på julafton fick jag som värsta mensvärken som inte ville gå över och sen dagen efter gjorde det ont i buken och sen dagen efter det högre upp på magen. Fy, vad jag nojade mig! Men nu på RUL visade den sig ju nästan vara en vecka större än beräknat så antagligen har den väl växt så det knakat.

Åh, du har nåt att se fram emot! RUL var jättekul och mycket roligare och mindre stressat och nervöst än det tidigare ultraljuden.

Hur mår du annars?
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-12-28 13:31:50 följande:
    Ja snälla Pancakes, lägg upp en bild. Jag kan inte se vad det är, lovar!Min bebis i magen buffrar och säger "LÄGG UPP EN BILD"

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-12-28 13:31:50 följande:
    Ja snälla Pancakes, lägg upp en bild. Jag kan inte se vad det är, lovar!
    Min bebis i magen buffrar och säger "LÄGG UPP EN BILD"
    Ok, han/hon får som han vill. Nu har jag lagt upp bild i galleriet :)
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2010-12-28 13:56:57 följande:
    Pancakes: GRATTIS till lyckat rul!!! Så himla roligt! Vad blev det nya datumet?
    Ja, det känns underbart nu :) Nytt datum 26/5.
  • Pancakes

Åh, Röntgensyrran!!!!!! Grattis! Nu har jag läst ikapp lite... Fantastiskt roligt!
    Och det verkar som Björnis är på väg nu också.. spännande.

Trist att du har en jobbig dag, Odd. Stor kram till dig. Jobbigt med trilskandes ex-man Rynkar på näsan

Miraclee, har inte riktigt hängt med men du verkar fått många kloka råd här! Förstår att du får ångest för jobbet, jag är också en sån som lätt får det och man vill så gärna göra bra ifrån sig mm. Men bebis går före!! Sköt om dig!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma