Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

mallanis skrev 2010-12-20 12:34:08 följande:

Pc- RUL 3 jan så du är en vecka före! Ja boken....den skulle vara "inspirerande för sex" och att man ska tycka om sin gravida kropp....ja hoppas att den blir bättre...just nu blev jag bara deppig för allt skit man kan åka på....
    I min "skit"stad så hittar jag inga mammakläder!! Inte ens på H&M! men har köpt 2 par mammabyxor men på överdelen då? känner mig inget fin...fast lite nya snösmycken skulle nog hjälpa ;) jo jag får nog glömma snygga bh´s för jag vill inte lägga ut massa pengar på BH´´s som jag inte kommer kunna använda sedan men jag som alltid gillat snygga underkläder kommer tyna bort i bomuls bh.....

äch jag vet att jag är fåning....det är inte viktigt egentligen... bara självförtroendet som fått sig en smäll...

Åh, jag förstår hur du känner dig! Hormonerna gör ju sitt till för känsligheten också! Men jag garanterar att du är finare än du tror och att allt sitter i hjärnan.

Jag handlade svarta stuprörsjeans från Mamalicious på Vero Moda (finns att handla på nätet också) som blir rätt snygga instoppade i högklackade stövlar och en tunika från MQ med band under bysten som man knyter i ryggen + matchande armband och halsband från Snö + ett nytt läppglans och det gjorde verkligen susen för mitt självförtroende bara det lilla. Känner mig riktigt fin faktiskt för första gången på länge. Jag är en sån som alltid har tajta kläder och det där med tunikor har jag alltid tyckt varit "gravidkläder" som får en att se tjock ut. Men nu passar dig alldeles perfekt! Man får byta stil lite under graviditeten och gå ifrån sånt som man vanligen trivs i så känns det lite roligt till och med tror jag!
  • Pancakes

Färnevik, bra att du behöll tiden. Skadar väl aldrig att kolla. Hoppas allt går bra nu!

Kul att ni bestämt namn! Tilde är fint!

• Pancakes

Fina namnförslag ni kommer med allihop! Jag tycker det är jättesvårt med namn, framför allt killnamn. Isak, Elias och William är alla fina. Tack för tipsen! Muffe, jag tror det är lika vanligt om inte vanligare att Isak stavas med c nu för tiden. Alla dessa namn är ju med på topp-tio väl? Det kan inte hjälpas att det är vanliga namn, är de fina så är det. Då slipper de bli mobbade i skolan också.

Muffe, ni vet inte heller kön va? Jag har ju RUL nästa vecka och tänkte inte ta reda på det. Men är inte risken rätt stor att man ser ändå? Har för mig att du misstänkte vad det var?

• Pancakes
    Mamma till W skrev 2010-12-20 14:21:28 följande:
    hahaha, jag såg då inget kön på Wilda på alla våra ul! :) Så har du inte ett tränat öga så ser du nog inte. :)
    Vad bra! Jag har inte ett tränat öga utan ser knappt vad som är fram och bak på ultraljuden jag gjort :)
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-12-20 15:42:15 följande:
    Skönt att veta att man blir HET v 27 ;) åta ut den lät som trevligt inte har du så bråttom igentligen att få ut killen? Vore väll kul att få fira julafton någon annanstans än på bb?

pc- Skit ligger ISAK också på tio i topp listan.....? Jag hette tidigare Isaksson i efternamn så det hade varit lite kul att få en Isak ....
    Det kanske det inte gör. har inte kollat på ett tag. Men på barnkalas jag varit på har det ofta varit flera Isac, William och Oscar. Verkar vara vanliga namn och oftast stavas de med c.
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-12-20 16:02:10 följande:
    hmmmf...å så tror man att man hittat ett "särkilt" namn ;) jaja
    Sorry, inte meningen att förstöra planerna! Flört Strunt samma, ett fint namn är ett fint namn. Man måste inte vara så udda jämnt heller. Barnet blir nog bara gladare om man ger det ett namn som inte sticker ut allt för mycket som man kan mobbas för. Så tyckte jag i alla fall i skoltiden. Hade inget emot att ha ett jättevanligt namn som två andra i tjejer i klassen hade, det var bara skönt.
    Muffe80 skrev 2010-12-20 15:11:47 följande:
    Pancakes, redan v 17 för dig alltså, vad tiden går fort!!
    Vi vet inte kön och såg ingenting på RUL, vilket kan betyda tjej? Haha, har ingen aning. På första UL:et som var KUB så tyckte jag mig se ngt som stack ut men det är nog för tidigt att se, kan nog varit navelsträngen eller ngt helt annat haha! Jag tror nte mitt öga kan se det i v 12 och vi bad särskilt om att inte få veta så det vore grymt taskigt av henne att skicka med oss bilder hem på en tydlig snopp!

Alla jag vet som ska ha barn i maj ska få killar, är maj en killmånad?
    Ja, tiden går jättefort nu. Ligger exakt en månad efter dig så du måste vara 21-22 nånting då? Jag längtar förbi vecka 18 och RUL. Tvivlen finns fortfarande kvar lite. Trodde man skulle släppa det efter UL i vecka 13, men gjorde inte det helt faktiskt. Sen att jag har så extremt lite symtom och inte känner nåt bubbel eller sprattel gör mig inte säkrare direkt.

Jag tror också det är svårt att se själv. Ska bli spännande att se vad vi får sen!
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-12-20 16:13:00 följande:
    Jag är i v 21, 22 på lördag Efter KUB slappnade jag av rätt mycket men ännu mer efter RUL och nu när jag känner sparkar varje dag känner jag mig såå lugn!
    Åh, vad skönt! Den där oron är fruktansvärt jobbigt. Jag slår bort tankarna så fort de kommer och försöker tänka på annat. Det blir för mycket liksom. Först och främst undrar man om den lever alls. Sen om den gör det, tänk om det är alldeles för liten och de försöker inbilla en att man inte har koll på senaste mensen vilket man verkligen har. Och i tredje hand så ska man oroa sig för att alla organ finns och skallben mm. Känns som ett mirakel att allt detta ska klaffa på nåt sätt.
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-12-20 16:19:01 följande:
    Mmm mycket är det som ska klaffa men det gör det ju oftast :) Jag är rädd att den ska ha hjärnskada eller liknande som itne syns på UL, men det vet man ju inte...
    Rädd är jag visserligen också eftersom jag tycker jag borde äta mer fisk, grönt osv... men en bebis blir väl inte missbildad för det, tror jag.
    Nej då, det är mycket man borde men inte gör. Man får äta det som går ner helt enkelt och vara tacksam för det. Man har nog med nojor och ångest så oroa dig inte för maten också. Fisk och grönsaker har varit den jag varit minst sugen på hela graviditeten också. Men det börjar vända liiite nu i alla fall.

Stackars stackars Havsklippan, kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas! Ska inte sitta här och noja mig över sånt som inte ens har hänt när de finns de som redan fått sina "domar".
  • Pancakes
    Odetta skrev 2010-12-20 16:54:41 följande:
    Haha..vet ni vad vi  har gjort hela dagen idag???

....Haft besök av Tv4

Det var jätte trevligt och spännande och ja, nästa gång vi ses blir på förlossningen Och på tal om förlossningen så fick jag idag min tid bekräftad, den 26/1 klockan 10:30 ska vi träffa läkare för igångsättningenbedömning och då blir vi förhoppningsvis nerskickade till förlossningen och igångsatta

Tjoohooo!
    Coolt! Ska du vara med i nån dokumentär eller nåt? Ska de filma på förlossningen? Jösses, vad modig du är i såna fall. Jag har till och med totalförbjudit min man att ha med kamera, haha.
  • Pancakes
    Odetta skrev 2010-12-20 17:06:31 följande:
    Japp, vi ska vara med på en dokumentär som kommer att visas i Tv4 I samma stil som det brittiska "one born every minute"

Så idag var de hemma hos oss i 4 timmar (skulle ta 2-3) och interviewade och filmade och allt. Det var jätte kul! Och vad mycket grejjer det ligger bakom när det filmas! Stora lampor och strålkastare och så fick mannen och jag ha varsin sådan där liten dosa med mick  Och ja, som sagt, nästa gång vi ses blir på förlossningen...hihihi!
    Vad roligt! Det vill jag se när det kommer på tv :)
    Som sagt, sjukt imponerad av att du vågar. Är det inte läskigt att ha massa främlingar där i ett sånt utsatt läge?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma