Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Plus igen efter mf/ma

Åh ja man blir så glad KMW! Har gått med ett leende hela dan och kan inte tänka på annat. Känns som att man vågar tro på att det kanske går vägen, dock med ett minus. Läkaren sa att blodflödet från mig till moderkakan var lite motståndskraftigt, och detta brukar leda till högt blodtryck senare. Är givetvis rädd att detta ska påverka tillväxten. Vill inte oroa mig så jag ska försöka att inte tänka på det för mycket, för som det är nu så har jag normalt blodtryck - senast 120/75. 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 22+
  • Dag och natt

Hoppas att det går bra Odetta!! Håller alla tummarna och hoppas att det ska sluta lika bra som det gjorde för Lisa!
    _ _ _

Glömde förresten berätta igår att sambon fick känna de första sparkarna utanpå magen i går.  Det känns kul att han kan vara mer delaktig nu! V 23+0 i dag.

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 23+
  • Dag och natt
    Vad skönt Odd!!! Grattis till fortsatt graviditet  

Lisa: Vi får extra ul eftersom Wilma var extremt tillväxthämmad, så vi är ju rädda att det ska hända igen. De rekommenderade därför att vi skulle göra ett extra i v 24 för då är det en bra tidpunkt att mäta igen efter RUL. Nu blev vi ju framflyttade lite vid RUL så det blev lite tidigare än beräknat. Typiskt nog så känner jag inte nu att jag kan vara helt lugn med tanke på vad läkaren sa om blodflödet och sånt kan ju påverka tillväxten. Man undrar ju automatiskt om det var nåt sånt som också ledde till Wilmas öde. 
  • Dag och natt

Åh grattis Pandoras box!! Du får berätta allt sen vad som hände. Kram!!

• Dag och natt

Vi frågade om könet senast och läkaren trodde att det var pojke. Sen frågade vi visserligen inte hur säker han var på det men jag tror att han är så duktig på det där att det ska mycket till för att han ska ha sett fel.

Välkommen Småbustroll! Känner inte till dig sen innan men roligt med fler i tråden.

Odetta: Det är säkert ingen fara! Hoppas du inte oroar dig för mycket över det även fast jag vet att det är svårt. Har en kollega som har ätit ostar man inte ska äta, ätit opastöriserad glass i Italien och parmaskinka som exempel... hittills verkar allt gå bra iaf.

• Dag och natt

Hej på er! Har inte varit inne så mycket senaste tiden!
    Hoppas ni mår ok med era olika krämpor ändå, några mer än de andra. Flört 

Plutten, nu är det verkligen inte länge kvar tills det är dags! Du verkar ju inte behöva vänta särskilt länge iaf.
    Själv har jag 103 dagar kvar till bf... Kan tiden gå lite fortare tack!

Fan, jag har ont i huvudet. Blir verkligen störd på det. Min BM ringde dessutom idag och sa att läkaren nu hade tittat i min journal från senaste tillväxt-ul där de sa att mitt blodflöde till moderkakan var trögt, så nu tyckte läkaren att jag skulle skrivas in på spec-mvc och att jag redan i morgon bitti ska få göra ytterligare ett tillväxt-ul. Känns bra att de ska hålla kontinuerliga kontroller på mig nu även fast jag blir orolig över att något ska gå fel (igen). Om huvudvärken inte blir bättre får jag åka dit på måndag och mäta blodtrycket sa hon nu när hon ringde upp mig igen.

Vad laddad jag känner mig för pilates ikväll... Sista gången också så jag vill ju inte missa det.  

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 25+
  • Dag och natt

TUL gick bra idag, pojken växer som han ska Hjärta

• Dag och natt

Odd: Vad kul med vildingen!
    Och grattis även till pixerpie!! Vad roligt att ni får så fina ul!

Javisst - jippie!! Nu är det äntligen dags, hoppas att det var sista besöket hos BM! Har du skrivit vräkningsbrevet?

I morse sparkade vår lilla pojk rejäla sparkar så hela magen gungade till haha! Efter det kunde jag inte somna om. Sakta men säkert har jag de senaste veckorna börjat kunna känna hans kropp också som spänner ut sig och man kan se på vilken sida han ligger för där buktar magen verkligen utåt. Känns så bra att han börjar bli så stor och stark!

• Dag och natt
    plutten02 skrev 2012-06-07 08:11:32 följande:
    KÄRA VÄNNER!!! Vecka 38 är HÄR, så nu kan bebis verkligen komma när som. Men en vecka till hoppas jag den stannar. Har lite mensvärk de dagarna som jag ansträngt mig mycket, men inget mer.
    Härligt!! Tänk att bebisen snart är här!! Det är ju fantastiskt hur nära du är nu.  

Hur går det för Javisst? 

Grattis till lyckat ul Småbustroll! 

Själv har jag varit på första föräldrautbildningen. Vi var massor med par eftersom de kommer att ha sommaruppehåll framöver och pratade om förväntningar, tankar, relationer och sånt. Förlossningsprat blir nästa gång. Det roliga var att hon sa att de flesta på gruppen var kring v 31-32 men att några kunde vara kortare gångna pga sommaruppehållet. Jag såg ju ut att ha större mage än de flesta där kan jag säga. Cool
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 26+
  • Dag och natt

Usch vilken trist inställning hon har Odd! Hoppas att hon kan ta till sig ditt mail och bara vara glad för er skull!

Javisst, hihi vad sött, hon kommer nog snart ska du se! När du minst anar det! Skrattande 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 26+
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma