Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Plus igen efter mf/ma

Åh grattis SmåBustroll!! Fantastiskt! Nu är det bara resten kvar

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 37+ BF 11 sept
  • Dag och natt

Ingen pojk än inte Nu är vi iaf inne i rätt månad!!! Men jag är så trött! Fick iaf en färdknäpp i morse som jag hoppas ska göra susen Flört Idag får vi några vänner på besök så nu håller sambon på att städa. Jättebra faktiskt, för jag vill inte hålla på och säga till honom om att han ska göra saker som jag själv går och stör mig på att det ligger framme... Nu blir det automatiskt så att han måste ta itu med det. Bjuda hem vänner is the shit! Skrattande

Har du känt bebisen något ännu Cat? Det kommer gå bra på tisdags, är det fvp ni ska göra då? Stor kram! 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 38+ BF 11 sept
  • Dag och natt

Håller också tummarna stenhårt för dig imorgon Cat!! Styrkekramar! Det kommer gå jättebra ska du se. {#emotions_dlg.flower}

Lisa, usch vad jobbigt du har det! Hoppas att glidlakanet kan hjälpa dig. Det är ju hemskt att behöva ha det så där. Stor kram.  

Själv har jag varit in på förlossningen idag, eftersom jag hade 120/100 i bt imorse (sittande) på mvc, och både protein och socker i urinen. Så de ville att vi skulle komma in och där tog de ctg - jättebra var det. Hade förhöjd urinsyra men levervärdena var bra, och jag har inga andra symtom på hf, så än så länge är det inte hf men på gränsen enligt läkaren. Bt var där 150/100 i liggande (på mvc 120/80). Ska tillbaka på onsdag! Får se om de snart tycker att det är bäst att sätta igång mig, vore ganska skönt faktiskt för min del också istället för att gå och oroa mig över att det ska bli värre. 

• Dag och natt

Vad skönt Cat att det såg bra ut!! Så underbart, vad glad jag blir för er skull!!  

Jag har varit på BB Sthlm idag för kontroll, fortfarande ingen hf, vissa prover var till o med bättre idag än i förrgår medan andra hade försämrats lite. Hon gjorde iaf den första gynkontrollen för att se hur allt stod till där inne och voila! Öppen 2-3 cm och tappen helt utplånad! Hon slog vad om att vi skulle komma in ikväll eller imorgon och ha bebis inom två dygn. Vi får väl se, sd har blivit kraftigare och jag känner att de gör liiite ondare än tidigare och måste andas igenom vissa men det är knappt.... Så vi får väl se om hon får rätt eller inte, men en bebis till helgen vore ju trevligt.

• Dag och natt

Ja helt sjukt, trodde aldrig att vi skulle komma hit! Inatt drömde jag att jag hade amningsproblem med en "bebis" som var över en meter lång och med vuxet ansikte... kom ingen mjölk och "bebisen" fick inte rätt tag om bröstet och tittade surt på mig... hahaha. 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 39+ BF 11 sept
  • Dag och natt

Jaaa Nä är det nåt som känns overkligt så är det detta. Ska vi få ta med oss en bebis hem, verkligen, vår egen? Nä jag har nog inte fattat det ännu.

• Dag och natt

Ja det händer inte så mycket här, men jag har ganska kraftiga sammandragningar emellanåt som är ganska sköna att djupandas genom. Läkaren kanske får rätt ändå med att det sätter igång ikväll eller inatt.... Hoppas hoppas!! 

• Dag och natt

Ja här är det ingen bebis ännu! Slemproppen började gå igår iaf! Trodde man kunde lita på läkare men de gissar ju lika dåligt som jag. Har varit på kontroll idag med, och fick en hinnsvepning iaf! Det var så väldigt moget och mjukt där inne så nu håller vi tummarna för en bebis till helgen.  

• Dag och natt

Hej på er alla fina! Och TACK för alla grattis! Han är här nu, som vi har längtat! Vår älskling Isak Hjärta
    Föddes 03.56 i måndags, en dag innan BF så det var en punktlig kille! 53 cm lång och 3895 gram Solig 
    Vi fick komma hem idag och nu känner jag att jag är ganska trött faktiskt. Min syster och familj var här ikväll och ville hälsa på underverket (och vi ville visa honom så klart!) så man blir ju trött av det också. 
    Förlossningen gick snabbt - började med vattenavgång vid 18-tiden på söndan, åkte till förlossningsmottagningen som konstaterade att han nu var rörlig och över bäckeningången, så jag blev inlagd direkt och skulle vara sängliggandes tills han var fixerad. Värkarna kom igång nästan direkt när vi kom in till sjukhuset och det kändes som att det gick fort. Vid 23 var jag öppen 4 cm och vid 01 var jag helt öppen och krystvärkar började komma. Fick dock inte börja krysta för han hade inte kommit så långt ned i bäckenet ännu så jag fick flämta som en varm hund (men kunde inte stå emot att småkrysta ibland ändå), men vid halv tretiden gav BM mig klartecken till att börja krysta. Hon kunde dock redan konstatera att efter det snabba värkskedet i början hade gjort att min livmoder inte orkade med vid krystvärkarna riktigt. Pojkens puls hade gått upp och jag var givetvis trött efter en timmes aktivt krystande, så ca tio i fyra satte läkaren in sugkoppen för att få ut honom den allra sista biten (det behövdes inte mycket alls) och några minuter senare kom han äntligen till världen med ett härligt skrik och massor av fostervatten som landade härligt på personalens fötter! Solig
    Fick bäckenbottenbedövning när de satte in sugkoppen, men annars använde jag mig av lustgas, akupunktur och bad som smärtlindring. Är jättenöjd med allt! Fick lite små bristningar och fyra stygn. Läkaren sa att nästa gång kommer att gå geschwindt så vi får vara beredda på en snabb förlossning. Just nu klarar jag mig utan en ytterligare förlossning.. lite öm där bak Cool

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Isak 120910
  • Dag och natt

Jippie!!! Så härligt att höra mimmi, jag fortsätter hålla tummarna! 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Lillebror Isak 120910 ♥♥♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma