Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Plus igen efter mf/ma

SmåBustroll: Aha hade jag vetat det hade jag aldrig slutat! Jag har ju normalt ett högre tryck, som brukar ligga på runt 140/80 så det är inte så konstigt att det går upp nu. Iaf skönt att de har koll, även fast spec har ännu mer koll och det vore skönt att komma dit. 

Har förresten köpt webkurs för profylax nu, men har svårt att få sambon att slita sig från OS för att profylaxandas med mig??  

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 34+ BF 11 sept
  • Dag och natt
    KMW skrev 2012-08-07 21:14:15 följande:
    Vi har använt sovpåse, om du menar en grobag, men inte förrän sonen var 1 och då var det lite sent att vänja honom vid det.
    Jag tänker nog köra sovpåse från början med nästa. Smidigt att slippa täcke/filt och dessutom skönt att veta att bebisen inte kan hamna med huvudet under täcket.
    Dessutom slipper man övergången från varm famn till kall säng.
    Finns till bra pris på Ikea har jag sett...
    Låter jättebra ju, förstod det också som att det är lättare med sovpåse på natten när man behöver byta blöja? Jag har inte sett några sovpåsar så jag vet inte hur de ser ut men ska kolla upp det. 
  • Dag och natt
    KMW skrev 2012-08-07 21:17:39 följande:
    Hoho... Hittade precis jättefina grobags på brittiska amazon.com. Ta en titt!
    Men gud så söta!! Men ligger bebisen naken med blöja i påsen då, eller ska man ha pyjamas på också? Då förstår jag inte varför det skulle vara lättare att  byta på den på natten om den ändå måste ha pyjamas på. 
  • Dag och natt

Vad bra expertråd! Det här ska jag titta vidare på och se vad vi kan hitta på. Köpte en pyjamas idag med dragkedja, med barbapappa på. Så sött!

• Dag och natt

Åh grattis Cat och Lisa!! Ser också fram emot bilder! Solig

Mitt blodtryck hade gått ned idag, 120/90, i liggande 110/70! Undrar om det berodde på trombylen. Nu slipper jag komma in imorgon, men ska in på fredag igen. 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 35+ BF 11 sept
  • Dag och natt

Hmm det var nåt fel på familjeliv häromkvällen när jag satt och skrev så mitt inlägg kom aldrig upp! Fick kopiera det i väntan på att jag skulle sätta mig här igen!

Cat, åh vad härligt att du kommit så långt redan, jag tycker det känns som om det har gått fort! Går alltid fortare för alla andra. Ät på du, det går över sen. Här får det inte plats så himla mycket längre, grabben tar upp så stor plats och jag börjar undra när han ska sjunka ner?! 

Har varit och tagit blodtrycket idag, 120/90, och imorgon ska vi till läkaren och förmodligen (hoppas) blir jag sjukskriven då! Men kunde INTE somna när jag gick och lade mig kvart över nio ikväll så nu har jag varit uppe nån timme och försökt bli tröttare. Hade gärna somnat lite tidigare eftersom klockan ringer vid halv sju... 

Ja det är inte lång tid kvar nu! Har börjat öva på profylaxandning här hemma nu. Nån som använt sig av dyktekniken förresten? 

Då kan jag uppdatera! Var till läkaren och då var bt 130/95, men idag hos BM var det 125/90, så det ligger där och pendlar. Ska tillbaka på fredag och mäta igen. Har iaf blivit sjukskriven nu fram till förlossningen!  Och BM sa idag att hon är ganska säker på att pojken är fixerad nu, åtminstone ruckbar. Känns skönt! V 36+0 idag så nu är det förhoppningsvis inte många veckor kvar...  

Och vad skönt att du äntligen fått komma hem Lisa, ja du får verkligen ta det lugnt nu så hon stannar inne mycket längre till!  
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 36+ BF 11 sept
  • Dag och natt

Ja här var det lugnt  

Igår köpte vi spjälsäng! Det börjar ju närma sig så det var väl på tiden! Annars har det inte hänt så mycket. Har såna härliga ilningar och hugg i livmodertappen emellanåt när pojken kommer åt en massa nerver. Det kommer så plötsligt också så man hinner inte hejda sig innan man hojtat AJ högt inne på nån butik....  

• Dag och natt

Lisa, haha ja bättre sent än aldrig! Anledningen till det var för att en kompis till mig skulle sälja sin spjälsäng och vi har inte haft tid att träffas på hela sommaren förrän i fredags! Men så visade det sig att den sängen var i björk och vi vill helst ha den i vitt. Vi ska ju ändå ha den i några år framöver så det blev inte att vi köpte den av henne utan åkte ut till IKEA igår och köpte en i vitt. Nu håller jag på att sätta ihop den, men måste sätta mig ned och vila efter varje skruv! Mannen är inte hemma och skulle han få syn på att jag håller på att sätta ihop den själv kommer han undra vad sjutton jag håller på med - jag får BARA vila! Skrattande Men är man envis så är man... Det går inte att få bort bara så där.

Men annars har vi ingenting annat kvar, mer än sovpåse då kanske! Har iaf täcke/filt ifall han kommer redan nu. Babyskyddet ska vi få av ett par kompisar så vi har den inte i händerna ännu men vi får den senast när vi åker hem från BB

Hur är det med dig då Lisa? Har du klarat dig ifrån blödningar nu? Du får verkligen bara ta det lugnt nu! 

Acure: Jag kände så tidigt, v 11-12 där nånstans, så det tycker jag inte låter konstigt på nåt sätt alls!  

• Dag och natt

Cat: Inte bara låna, vi FÅR babyskyddet! De är klara med sin barnaverkstad nu och vill ge oss allt de har får jag en känsla av... haha Men det är perfekt, har fått en påse med kläder som jag ska gå igenom och se vad vi vill behålla. Förstår att du är trött nu! Blutsaft låter inte som nån höjdare, jag är glad att jag alltid har haft bra hb- och järnvärden. 

Idag räknas jag som FULLGÅNGEN!! TJOHOO!! Äntligen! Kan knappt förstå att den dagen är här. Nu håller vi bara tummarna för att han vill komma ut snart också, helst innan bf och inget över.
    Har varit och tagit blodtryck idag igen, 135/90 och en helvild unge i magen så jag fick stanna kvar ytterligare en stund så BM skulle kunna mäta hans hjärtljud när han var lugn igen. Nu ska vi iväg på TUL om en halvtimme, förhoppningsvis det sista. Kram på er! 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 37+ BF 11 sept
  • Dag och natt

Acure: Har tyvärr ingen erfarenhet alls av järntillskott på nåt sätt, har alltid haft exemplariskt hb- och järnvärden... Men kanske nån annan vet? 

SmåBustroll: Håller tummarna imorgon!!

Jag var till BM i fredags och då var bt 135/95. Hon sa att eftersom pojken nu är fullgången så kommer jag kanske bli igångsatt om undertrycket går upp till 100 och däromkring, för det saknas anledning att låta mig gå med högt blodtryck och riskera havandeskapsförgiftning. Ska till läkare på tisdag och nu har jag börjat fundera på det här med hinnsvepning - då borde man ju kunna göra en sån nu innan blodtrycket ev går upp mer, för jag blir ju helst inte igångsatt men en hinnsvepning känns ju bra och som en hjälp på traven kanske om det funkar. Tänkte ta upp det med läkaren iaf och höra vad hon säger. Han får gärna komma nu!!  

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 37+ BF 11 sept
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma