-
Jag har bett administratören att godkänna dig, eftersom det är en hemlig grupp måste man känna någon för att kunna komma in. Så du borde märka när du blivit godkänd för då dyker en grupp upp i din lista.LisaVäntar skrev 2012-07-17 15:04:56 följande:Dag och natt: har inte hittat någon sån grupp på fb, var letar jag och hur gör man?
-
Förstår precis vad ni menar med könet. Jag är glad att detta är en pojke för det har minimerat känslan av att det är "samma" barn man väntar igen. Sen vill jag gärna ha en av varje någon gång i framtiden också men jag tror att det är bra att det inte blev en till flicka nu.
Ny vecka idag, 32+0! Det firas med montering av väggskåp till mina föräldrars nya kök.
Känner att jag inte riktigt har hängt med här, är du gravid?! Grattis!3 barns mamma84 skrev 2012-07-17 20:15:43 följande:Vi kommer att inte titta efter könet haft jag e grymt nyfiken hahaha men vi har redan allt men vi har inte så mkt tjej kläder men det får vi ljusa färger och lite rött
-
3 barns: Hoppas det blir ett plus snart då.
Lisa: Ja det är helt sjukt, hur kunde jag komma så här långt?! Jag känner mig pirrig inför att föda, känns som om jag inte riktigt har tagit in det kanske för jag borde kanske vara supernervös men känner mig lugn och förväntansfull! Läser lite böcker om förlossningen och så och känner att jag tar det lite som det kommer. Vill inte ha någon speciell smärtlindring utan får känna efter vad som känns bra och dåligt, klarar jag inte smärtan så kan man ju försöka med något men annars ska jag försöka klara mig med att bara hålla mig lugn och andas! Jag tror inte lustgas är något för mig för jag vill ha kontroll och spyr ju lätt, men man kan ju alltid prova.
Nu kom du med i båda grupperna förresten!
Odd: Lycka till!!
Mimmi: Du kommer bli sån fin mamma en dag! Barnen kommer vara så lyckligt lottade som har er!
Går du fortfarande på ultratidig yoga eller var det en engångsföreteelse?
-
Saftis: Grattis till flickan men oh vad jobbigt för er under omständigheterna! Megakram till dig, hoppas du mår ok!
Grattis till plus maartina!
Bjornis, har du också plussat?! Vore ju härligt att se följa någon från FF igen
KMW, jag har kontorsjobb men jag har tagit semester och föräldraledigt nu fram till förlossningen! Jag vill vila upp mig inför vad som komma skall!
Mimmi: Åh mys lite för mig också där i Grekland!
LisaVäntar: Grattis till milstolpen!! Det är så skönt att passera sina "dagar" man har i bakhuvudet. Hoppas du mår ok! Själv har jag också bytesdag idag och är nu i v 33+0! Träffade min kusin som är BM igår och hon bekräftade för mig att det ÄR inte alls lång tid kvar nu.
Hade vi väntat en flicka nu så har Vera alltid legat i topp för oss som namn - lite tråkigt bara att vårt datorprogram på jobbet heter Vera haha. Men nu när vi väntar en pojke så har vi verkligen fastnat för Isak som finns som släktnamn på min sambos sida, så jag är 99 % säker på att det blir det, sen måste vi komma på något mellannamn också. Där har vi inte kommit på något alls.
-
Lisa: Nä långtifrån, vi har barnvagn, jag har sytt ett babynest och köpt en del kläder men det saknas en hel del saker fortfarande. Har hämtat ut babyboxar lite varstans och då har vi fått ihop lite nappar och oljor så det är inget jag köpt själv. Vi har inte ens fixat säng ännu.
Köksrenoveringen har tagit så himla mycket tid i både tanke och kraft och vi måste bli klara till nästa vecka, så när vi blir klara med den ska vi koncentrera oss på att förbereda för mini! 
-
Men gud drama igen i tråden, och det av en person som inte ens försöker bli gravid! Det är så fel att förstöra i den här tråden med saker som inte alls hör hit, man blir ju alldeles matt. Hur svårt ska det vara att förstå?
Nåväl, nu håller jag alla tummar jag har för KMW och Lisa imorgon! Klart det kommer gå bra för er.
I morgon går jag in i v 36! Tar blodtrycket varje dag hos BM nu eftersom det har gått upp ganska mycket, 130/100 idag och typ samma igår. Går det upp mer kommer jag få börja gå till spec.mvc men idag tyckte de att vi fortfarande kunde avvakta. Kommer förmodligen bli sjukskriven retroaktivt i nästa vecka. Jag är ju ledig nu men blir väldigt begränsad av att behöva åka till BM varje dag.
Hur går det för alla nyfödda i tråden med livet?
-
Jag besparar mig att kommentera mig ytterligare över dig. Har roligare saker för mig!telgebo skrev 2012-08-07 20:40:33 följande:Suck varför då ens kommentera? Så JÄDRA ondigt.
-
KMW, oj Cat var det ju!
Ni har så korta nick båda två 
-
Ja jag hoppas också det, fast med en månad kvar och med blodtrycksproblem i släkten så känns det som om risken är stor att det ökar. Läkaren hade skrivit i min journal att jag skulle sluta med trombyl i v 32 (det kom inte jag ihåg så jag slutade med det i förra veckan när BM sa det) och efter det har ju blodtrycket gått upp ytterligare. Nu tyckte läkaren att jag skulle fortsätta med trombyl till två veckor innan förlossningen. Vet inte om det påverkar blodtrycket dock!SmåBustroll skrev 2012-08-07 20:42:20 följande:36 veckor!! Grattis. Tiden går så fort. Trist med blodtrycket dock. Hoppas det håller sig på mattan och inte går upp mer. -
Lisa, ja jag drog med mannen på stan idag för att köpa ytterligare bebiskläder i stl 50/56! Nu känns det som att vi klarar oss allra första tiden iaf.
Vi har kvar att köpa små frottéhanddukar, täcke/kudde, spjälsäng ska jag hämta hos en kompis, blöjhink, små strumpor, bärsjal, hängmobil, lite nappar, babysitter, nån större filt och några mindre.
Ni som har småbarn sen tidigare, sovpåse, är det något som ni använt er av? Är det bra att ha?