Plus igen efter mf/ma
Hatar järntabletter. :(
Hatar järntabletter. :(
LisaVäntar: Inte alls! Jag känner precis likadant...
Heja Cat! Håller tummarna här också!!
Underbart Cat!!!! Stort grattis! Ser fram emot bild! :)
KMW: nu är vi hemma! Kom hem igår kväll! Vi har haft det fantastiskt bra. :) Men jag mår verkligen sämst nu. Idag har varit särskitl illa. Har sovit en lång tupplur när Matilda sov middag och ändå satt jag och sov i soffan ikväll. Har mått så illa hela dagen, gissar att en del av tröttheten beror på att det tar på krafterna att gå och spänna sig för att försöka hejda illamåendet hela dagarna. Vill bara att detta ska gå över och magen ska komma. Känner mig så fet och plufsig nu. Och jag avskyr att brösten blivit större. Haha! Klagar klagar klagar!! men ja, första månaderna är det väl Ingen som gillar? ;) vecka 9 + 4 idag.
Hur mår du själv?? Nervös inför jobbet? Tror det kommer bli jättebra! Och din man får känna på ordentligt hur tufft det är att vara hemma! ;) Samtidigt får man också en förståelse för hur jobbigt det är att jobba och komma hem. Det är verkligen kluvna roller! :) stor lycka till dig imorgon!! :)
SmåBustroll: tack för att du tycker synd om mig! Haha känns bättre när de finns de som förstår hur hemskt det där illamåendet kan vara. Oavsett om det innefattar kräkningar eller inte. :) Jag försöker ställa in mig på att må illa ett par veckor till, dumt nog minns jag inte hur länge jag mådde illa med Matilda.
Vilken vecka är du i nu? :)
Härligt att komma hem till ett städat hus KMW! Det händer ju Inge alltför ofta! :)
Tråkigt att det blev struligt med din tjänst. Berätta om du vill. Här eller i andra tråden.
Det gick förvånansvärt bra på bröllopet. Fik ju lite rosa i trosan på förmiddagen hos frissan och i samma ögonblick slutade illamåendet så då trodde jag att det var kört. Skönt ändå att få må bra rent fysiskt på bröllopsdagen även om det kanske också berodde på att jag inte hade tid att tänka på annat just den dagen.
Ingen av mina vänner reagerade på att jag inte drack eftersom jag sällan dricker i vanliga fall ändå. Jag är hellre den som kör bil och mår bra dagen efter ;)
Men det snackades lite bland makens vänner (som bor i annan stad) har jag fått höra efteråt eftersom de inte vet hur jag brukar föra mig vid festligheter i vanliga fall. :)
Blev Ted glad att se dig när du kom hem idag? :)
Småbustroll: härligt med vecka 17, längtar dit jag med!! Bästa tiden när sparkarna börjar och man fortfarande känner sig någorlunda flexibel. :)
Cat: trist att du kräkts, gör du det fortfarande? Det som hjälper mig för stunden är att äta lakrits eller dricka O'boy eller äta isglass, bara massa nyttigt med andra ord. Jag som inte ville gå upp så mycket i vikt som jag gjorde sist men med illamåendet som styr så blir det till att äta det som går att få i sig. Kämpigast är det när jag jobbar och förskolan serverar vidrig mat och jag verkligen måste äta för att inte må ännu sämre. Också svårt att småäta på jobbet eftersom barnen gärna vill ha något då också. Men nu har jag semester och förhoppningsvis hinner lite av illamåendet försvinna innan det är dags att jobba igen.
Vad äter du för att hålla illamåendet i schack? :)
Skönt att de har koll på dig Lisa! Hoppas att bebis vill stanna kvar många veckor till och att du inte blir galen av att vara sängliggande. En dag i taget!