• acure

Plus igen efter mf/ma

Ni som inte väntar ert första barn hur tidigt har ni känt fosterrörelser?
    Jag är i vecka 11+0 idag och tycker att jag under några dagar har känt något som inte alls känns som tarmarna och som påminner om det jag kände med Matilda i vecka 14-15. Det känns liksom som en tung liten luftbubbla som sveper åt ett håll och sen bara Poff känns det som att den slår i någonstans. Det känns väldigt långt ner precis vid blygdbenet ungefär. Jättesvårt att förklara men känns inte alls som gaser. Kanske är det önsketänkande men visst vore det härligt om det var bebisen...

Någon som känt något så tidigt?

• acure

Tack för era svar! :) då kanske jag inte är helt ute och cyklar ändå?! :)

• acure

Det här med järntabletter då...

Var och tog prov i tisdags och järnvärdet låg på 100 (mer än jag trodde) och depåerna var nästan tomma. Blev ordinerad järntabletter på en gång och nu när jag tagit dem i tre dagar så är magen upp och ner. Idag har jag suttit på toaletten hela dagen med jämna mellanrum. Hatar det här.

Någon som har någon erfarenhet av att få järninjektioner istället för tabletter? Tänkte jag skulle föreslå det vid mitt nästa bm-besök.

• acure

Evve: tack för ditt svar! Hur många injektioner behövde du ta under graviditeten? Kände du några andra biverkningar än trötthet? Verkar ju onekligen skönt att slippa sitta på toa hela tiden... Nu provar jag att ta tabletter var tredje dag istället för varannan för att se om det gör någon skillnad. Tog en ikväll så får vi se hur magen är imorgon. Bävar...

• acure

KMW: ja mittenfogen är ingen hit att ha ont i. Börjar känna av mina bakre på sidorna här och det oroar mig. Kände inte av dem förrän strax efter RUL förra gången.
    Håller tummarna att det inte förvärras för dig. Inte lätt att ha en liten hemma och ont samtidigt.

• acure

Cat: härlig att allt gick bra. Håller tummarna för fina provsvar och att du snart börjar känna lite sparkar och kullerbyttor därinne.

• acure
    Cat79 skrev 2012-09-06 19:57:08 följande:
    Äntligen börjar jag känna bebis lite smått Skrattande. Hoppas nu att proverna är bra.
    åååå härligt!!!!Skrattande
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma