Plus igen efter mf/ma
Å vilka härliga nyheter Cat!!! :)
Å vilka härliga nyheter Cat!!! :)
Förstår dig precis KMW! Och man får gnälla (jag gör det hela tiden), det är inte lätt att vara gravid. Särskilt inte med nummer två.
Kommer du orka jobba heltid länge till tror du? Kanske behöver du gå ner i tid för att orka?
Många kramar! Inte långt kvar nu!!
Här är det också sparkar och det är så härligt att äntligen vara säker på att det är bebisen jag känner. Igår kände mannen också en lätt kick! Så skönt att få tecken på att den lever och jag blir påmind om hur härligt det var förra gången, även om jag egentligen helst skulle slippa vara gravid och få barn på posten istället. Men som ni andra skriver - sparkarna som kommer mot slutet är ju mindre roliga, så jag får väl passa på att njuta nu... :)
KMW: vad tapper du är som arbetar heltid! Jag är så imponerad. Kanske för att min egen arbetsmoral är ganska låg nu...
Jag mår skit rentutsagt och bara går och tänker på hur länge jag ska orka jobba eller om jag behöver sjukskriva mig 50% redan nu för att orka både mentalt och fysiskt. Får resonera med min läkare snart...
Tråkigt med din väns kub-resultat. Hoppas de övriga testerna ger bättre besked.
Småbustroll: jag suktar efter Donkeyn jag med men vette sjutton om vi kommer ha råd med det. Har tittar på Mountain Buggy duet också då den är lika bred som en singelvagn men plats för två barn. Sitsarna är smala men Matilda är smal så det skulle nog fungera för oss. Nackdelen är väl att sittdelarna inte är vändbara men när nummer två väl ska börja sitta kanske Matilda är stor nog att åka ståbräda så då kan man ju komplettera med en billigare singelvagn också. Jag vet inte alls. Jag vill ha en Donkey i budgetvariant! :)
Cat: vi är också nyfikna på kön, och nu har de ju tagit bort förbudet mot att meddela kön på RUL här i Västerås så visst lockar det att ställa frågan när vi ska dit i oktober...
Jag tänker att det kan vara bra rent praktiskt nu med nummer två då man inte har samma tid till förberedelser osv. Lättare att sortera ut vad vi ska spara av Matildas kläder och inte osv. Sen är det ju kul att få stilla sin nyfikenhet lite också... :)
Ja fy vad svårt det är med namn. Pojknamn blir jag inte klok på och flicknamn finns det så många så jag skulle behöva ha tio döttrar. Just nu ligger Tora, Astrid och Alice (här med!) i topp men jag har inte pratat så mycket med mannen om det hela. På pojksidan är det faktiskt bara Bo/Bosse som känns ok. Men sen ska det ju passa på den som eventuellt kommer ut också, så några alternativ hade inte varit dumt. :)
Det är nackdelen med att arbeta i förskola, namn man tidigare tyckte var fina får helt plötsligt en annan betydelse när det finns barn på jobbet som heter si eller så.
Lycka till Mimmi! Håller alla tummar och tår!!
KMW: härligt att höra hjärtljuden! Tyckte bm att sf-måttet var för litet eller för stort? Sd låg det på vid sista mätningen?
En fråga: hur länge har ni ätit folsyratabletter under era graviditeten? Med Matilda åt jag nästan hela graviditeten men läste nu att man egentligen inte behöver äta längre än till vecka 12. Hur har ni andra gjort?
Lisaväntar: precis samma här. I kombination med järntabletter så blir inte magen den bästa. Jag har en karta kvar nu i min folsyra-ask. Tänkte mest om det var värt att köpa en ny laddning eller om det går bra att sluta därefter (vecka 17+1 idag). :) ska ringa bm imorgon i ett annat ärende så då kanske jag kan fråga henne för säkerhets skull också. :)
Tack för era svar!