• acure

Plus igen efter mf/ma

Underbart Mimmi! :)

• acure

Usch vaknade imorse, gick upp och kissade och såg blod på pappret. :( är så sjukt orolig nu. Har ringt runt till alla möjliga ställen men alla vill att jag ska avvakta och se om blödningen stannar av eller tilltar. Jag vill ju bara komma upp och kolla. Har känt bebisen på morgonen men blir ju ändå orolig att något är på väg att hända och så hinner man inte stoppa det för att ingen vill ta emot mig. :( blev ordinerad att stanna hemma och vila. Stackars mina kollegor, jag är ju aldrig där. :( någon mer som haft blödning runt vecka 17-18?

Så hemskt orolig nu. Har sammandragningar också men så länge de inte gör ont eller är regelbundna så anses det normalt. Vilken mardröm jag hamnade i helt plötsligt. :(

• acure

Lisa: ja du har så rätt, blir sjukt stressad av att inte veta. Vägrar gå och jobba förrän jag vet hur det ligger till.

Börjar jag blöda mer så ringer jag upp igen. Vet bara inte vart jag ska åka. Vanliga akuten känns ju som fel ställe och förlossningen är ju bara efter vecka 23. Gynakuten måste man väl ha tid bokad till för att få komma?

• acure

Tack för allt stöd hörni!

Lisaväntar: inga fler blödningar tack och lov. Däremot en hel del sammandragningar som varit väldigt obehagliga. Men jag har känt sparkar av och till hela dagen så jag får vila i det och ta en dag i taget. Men jag törs inte jobba imorgon. Väntar och ser hur helgen artar sig. Tack för att du frågar. :)

• acure

Här har jag börjat blöda inatt igen och mer som en mens. Inte sovit en blund. :( åker upp till kvinnokliniken så fort jag lämnat Matilda på förskolan. :(
    Orkar inte riktigt med det här känner jag. Tack för att ni finns!

• acure

Tack disturbed!

Har precis pratat med kvinnokliniken och fick en tid vid 11. Helt otroligt vad man kan få olika bemötanden när man ringer. Igår fick jag blankt nej till att komma upp men idag var det en sån gullig kvinna som sa: "Självklart ska du få komma upp så får doktorn kolla vad det kan bero på."

• acure

Tack LisaVäntar! Skönt att höra att fler har blödigt och att det gått bra ändå. Då finns det hopp!

Har ni blivit sjukskrivna för era blödningar? Jag är så grymt orolig för att gå och jobba så länge det här pågår. Jobbar ju i förskola med många lyft, stress och ansträngande arbetsställningar. Nu törs jag knappt lyfta min dotter för det känns som hela livmodern ska åka ur mig. :/

• acure

Tack hörni! Vilken lång förmiddag det här blev. Vill bara åka upp nu på en gång!

• acure

Vad fina ni är!

Det blev lite väntan innan vi fick komma in. Men allt såg jättebra ut, ingen påverkan på tappen, bebis mådde bra och moderkakan satt i bakvägg så det var inte den som spökade. Hon kunde inte se vart blödningen kom ifrån utan sa bara att det ibland uppstår blödningar utan att man vet varför.
    Hon passade dock på att ta ett cellprov, varför vet jag inte men det kanske finns någon länk mellan cellförändringar och blödningar som hon ville kolla upp.

Känns så skönt att få se att allt var ok och skönt också att få uppföljning på tisdag när vi ska på RUL.

Sammandragningarna kunde hon inte säga mycket om mer än att det är vanligt för omföderskor. Tycker dock det är sjukt obehagligt och ska ta upp det med min läkare nästa vecka om det är något jag kan bli sjukskriven för (åtminstone deltid) i kombination med min foglossning och blödningarna.

Tack för allt ert stöd kära vänner. Så skönt att ni finns här när sånt här händer. Nu hoppas vi att det inte kommer några fler blödningar, sån onödig oro som kroppen ställer till med!

Kramar till er❤❤❤

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma