färnik skrev 2011-02-25 13:22:40 följande:
Det här var också ett converse-mönster, internet verkar vimla av sådana! =)
Jag ska nog prov-virka de från tidningen, men sedan har jag en plan på hur jag skulle vilja att de såg ut, så jag kanske lyckas knåpa ihop ett eget mönster. Alla tofflor jag virkat tidigare har varit egna mönster...
Jag har för mig att dom i Föräldrar&Barn tidningen hade bomullssnören som man knöt med eller har jag helt fel.
Jag är väldigt nyfiken på hur dom blir, men stressa inte ihjäl dig nu med att virka dom utan ta det när du länner för det.
Fy vad jag fryser, detta är ju jobbigt ju för man spänner ju kroppen så och det tär ju på energin att spänna sig så hela tiden.
Jag har aldrig använt BOOB tröjor, tycker dom är så dyra men snygga. Jag köpte en amningströja på H&M, snygg som gravid och satt skitbra men efter graviditet så satt ju den hel fel på mig,skärningen satt mitt på brösten istället för under och åkte upp hela tiden trots att man drog och drog den neråt hela tiden, blev helt tokig till slut så jag har kört med vanligt linne utan avelband och så har bara haft en vanlig tröja över och så dragit ner linnet över bröstet och upp med tröjan över och så har jag ammat, använde amningsbehå under linnet med kupa som man öppnade med hake.
Längtan efter liten skrev 2011-02-25 13:41:24 följande:
nej det är inte speciellt kallt här. vi har faktiskt rumt 0 gradigt...så man ska inte klaga...
men det blåser lite vilket gör så att det känns kallare än vad det är..
Och imorgon ska det tydligen blåsa ännu mer här i stockholm iaf. Vi har -2 grader här, stooor skillnad mot dom tidigare dagarna då det har varit svinkallt som tex -25 grader i går morse.
sugarrush skrev 2011-02-25 13:45:46 följande:
Jaaaaa! Fick ett VUL utan att ens behöva fråga! Vår bebis var perfekt och stämde exakt på dagen i storlek!
2,8 crown to rump, alltså 1 cm längre än förra veckan! Fick ett kort också!
Verkar vara en grymt behandlingsprogram, fick just veta att jag automatiskt kommer få TUL i vecka 24,28,32 och 36!
Nu ska jag hämta sprutor.
Puss på er!
Åhh vad skönt med lyckat VUL
Och skönt med att inbokade TUL också
Vilken vecka är du i nu?