Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Safireee skrev 2011-02-23 22:23:36 följande:
    Vad kul att vi är på samma dag! (22 okt enligt FL, 23 okt enligt många andra sidor, jag hade ÄL 30 januari)! Usch, inget kul när man måste vänta så länge. Jag väntade 10 månader mellan 1a och 2a missfallet och började väl tro att jag var infertil... Obestämd

Men nu så!
    Känns det annorlunda den här gången då? Jag känner mig annorlunda. Är inte sådär "superduperlycklig och att jag måste njuta varje sekund eftersom det kan vara den sista", utan mer normal som jag var vid första graviditeten. Men sen blir jag nojig då och då ändå. Men försöker tänka positivt. Är lite rädd för att skriva här dock. Vill inte "jinxa" det. Hmm.. vad töntig man är. Skäms 
    Jag hade ÄL enligt tempsidan Fertility Friend den 31 januari och senaste mens första dag den 16 januari.

Jag kände mig superledsen och deppig förra gången jag var gravid då jag fick MA kände på mig att det skulle gå gel och mycket riktigt. Jag hade noll symtom då och tempen dippade och var på normal nivå. Sedan tig det från mak till februari innan jag blev gravid, trodde också att jag inte kunde få barn helt plötsligt.

Nu känner jag mig rätt så normal i hummöret men visst har jag dagar och stunder då jag undrar varför jag inte känne mer symtom och säker på att det gått åt helvete igen och åsån känsl ahr jag just nu. Kommer deppa ihop totalt flör nu har man ju verkligen ställt in sig på att få bebis i oktober och tänk om det MAsker komma till oktober mörkt och nere och så ingen bebis och skitdeppig och en långa märk höst och vinter framför sig pch så få börja om igen. Jag är ju själv dessutom så jag måste börja med inseminationer igen då.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo

Nu ska jag nog snart försöka sova snart, ska träna imorgon. känner mig orolig i kroppen känner mig noll gravid tror att det kommer gå åt helvete denna gång också, känns inte bra så får se hur det går att sova inatt. Kan det inte bara bli den 9 mars så jag får veta om bebisen lever.

Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo

Kikar in och ingen uppdatering från Sofy så nu är man ju hemskt nyfiken hur det har gått från Sofy inatt och om det blivit någon bebis.

Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo

Nää nu går jag och försöker sova igen, är hemskt svårt att sova, drömmer så rörigt och vaknar titt som tätt.

Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-02-24 06:46:29 följande:
    Herregud vad här händer grejor!

Sofy: Lycka till!!!!

Telgebo: Mitt Ma kände jag också på mig hela tiden att det inte skulle gå vägen. Blev knappt förvånad. Trodde inte man kunde känna sånt på sig!

Nu ska jag om 45 min på glukosbelastning och sedan ska jag på sko och bokrea Jag ser verkligen framemot en sockerdrink.......
    Jag känner mig döorolig tempen sjunker och jag tycker symtomen minskar, fryser inte längre, sover dåligt, är inte speciellt trött, knappt ömma bröst längre, inga direka graviflytningar inte så mycket kissnödig längre.  Har däremot haft ont i huvudet nu för tredje dagen i rad och jag känner inte alls för att träna och ska åka för att göra det vid 9.30 och sedan möte vid 12. Är hemma igen runt 14 och sedan besök vid 15-17.

jag kände på mig förra gången att det skulle gå fel vilket det gjorde och denna gång känner jag något liknande, vill inte, vill inte, vill inte. Det får inte hända.
    Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo

Prommis: Önskar dig lycka till med glukosbelastningen. Inget vidare med att dricka det där, vet det smakar inget vidare varken med eller utan citron i.

Hoppas du hittar nåt  fint på skorean och en massa bra böcker.

Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-24 07:05:43 följande:
    Hemma igen! PUH! UTAN BEBIS! Blev ett jäkla ståhej först, vatten konstaterades på trosskyddet, "åk hem och invänta värkar.." för att nästa sekund säga "Du kommer få tid för igångsättning om 3 dagar" Nej nej neeeej! April ska jag ha barn! Sen kom läkaren in o sa "Ja de va ju lite vatten har vi sett men det är ingen fara om det inte kommer ännu mer nu, så åk hem du" Hahaha! Hundra bud! Ska på TUL igen på tisdag dock för att kolla mängden om inget händer innan dess, hoppas inte!

Nu ska jag ta igen x antal timmars sömn.. tillbaka runt lunch! Skriver mer då, nu går ögonen i kors!

Ni är underbara tjejer! Hjärta
    Phu förstår att du blir förvirrad med så många olika fram och tillbaka hela tiden. Har upplevt det också, det var neo och allt möjligt från v.30 fram tills mitt barn föddes 2 veckor före BF.

Skönt ändå att bebis är kvar därinne, lite väl tidigt att få ut bebis nu.
    Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo
    Safireee skrev 2011-02-24 08:01:56 följande:
    Måste bara berätta om mitt nya dille på juice! Har ingen hemma, men har varit sugen i flera dagar nu. Igår såg jag hur de hällde upp röd Brämhults på TV och jag blev sååå sugen. I natt drömde jag att jag var och handlade juice. Köpte sånt koncentrat med apelsinjuice så att det skulle räcka länge. Var lite besviken när jag vaknade... 
    C-vitaminbrist någon? (jag tar multivitamin)

Sen drömde jag att våra vänner fick ett tredje barn som de gav till oss. Sen fick vi vår baby och hade plötsligt tre barn! Wow! Var jätteglada. Ville ordna med adoptionen men var lite rädd för att de skulle ändra sig... Drömmer 

Skumma graviddrömmar!!  
    Ha ha, skrattar igenkännande. Drömmer också sjukt knäppa drömmar. Jag har drömt om att jag ammat bebis det var natten till igår, om blod MA och MF och massa hemskt, om gamla ex, bebisar och gud vet allt.

Kan inte fatta hur man kan börja drömma så mycket pang boom bara för ett plus på ett test.
    Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-24 09:10:16 följande:
    Neeeeeeeeeeej fan men du blöder inte va ??
    Nej inget blod bara detta att jag inte känner så mycket graviditetssymtom och så sjunker tempen och detta gör mig så orolig för det var samma sak när jag fick MA i maj förra året.
    Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-24 09:23:42 följande:
    Vet du varför den gått ner ?
    Varför går tempen ner om man är gravid ?
    När jag nestade mig som gravid var den 37,6 igen feber

När mitt ma kom försvan alla symtom puff så var dom borta och jag fick hugg (knivhugg) i magen så kraftiga kraftiga att jag inte kunde ligga eller sitta och satt mig upp och höl i magen och andades allt jag kunde höl i 2 nätter och sen på kvällen nästa dag kom lite blod och sen på morgon var det som vattenfall fyfan vill inte få minnerna tillbaks
    Jag har haft över 37 sedan plusset, hade 37,3 söndag, måbndag ocj tisdag. tempen ska ju vara hög för att progesteronhalten stiger ju vid graviditet och det är ett värmereglerande hormon och jag vet att tempen kan diffa vid graviditet, men vid mitt ma så sjönk tempen till det jag brukar ha vid dpo days past ovulation och det var flera som påpekade det först när mitt ma var ett faktum.

Det är säkert ingen som reagerar på att tempen sjunker från tre dagar med 37,3 i temp till 37,1 som hag haft 2 dagar i rad nu.

Nu måste jag åka, ska träna, sen lunch och sen möta, handla och så hem och så besök.

Har ingen lust att träna alls blää.
    Gravid v.5+4 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma