Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2011-02-24 16:23:16 följande:
    Här river vi av alla inlägg från idag TOTAL SPAMMING:

KRAMAR TILL DE SOM ÄR OROLIGA FÖR MF.... Ni ska stanna kvar här och det med basta....{#emotions_dlg.djavulsk}
    Tack ja det hoppas jag på, nu när jag äntligen plussat vill jag inte börja om från scratch igen.
    Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo
    Safireee skrev 2011-02-24 16:48:41 följande:
    Inga tvivel om att jag har många och kraftiga symptom iaf. Mår illa nu och BEHÖVER läkerol. Min man kommer snart hem med det. Sen har jag flera sug, annorlunda humör, kissar JÄMT, ligamentsmärtor och allt möjligt. Har dessutom varit förkyld i 1,5 veckor och har haft huvudvärk flera dagar. Urk! Vet inte vad som är värst just nu. Men men, man har ju tid att sova när man är hemma sjuk. :) (och allt är ju övergående iaf) :)
    Härligt med mycket symtom. Huvudvärk har jag haft i 3 dagar nu och det kan tydligen bero på järnbrist så jag ska nog ta och kolla upp mitt hB, vet om att det var lågt långt innan jag blev gravid.
    Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo
    Happiness skrev 2011-02-24 17:03:21 följande:
    Haha nä det gör absolut inget. jag håller fullständigt med dig. Rikigt socker både smakar godare och (tror jag) är nyttigare än typ artificiellt. Jag menar...finns det någon vettig långtidsstudie på Aspartam (Canderel) tex? Vem har missat rykten om cancer tex. ?

Barnen dricker ju FUN LIGHT ibland och min magkänsla säger mig att det inte alls är bra. Så nu har vi sagt att de får "riktig" saft istället...någongång ibland.
    Fun light är inte bra speciellt inte när man är gravid har jag också hört pga aspartamet.
    Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-24 17:25:44 följande:
    HERREGUD vad ni skriver (!) Nu har jag läst igenom allt efter att ha halvsovit mest hela dagen, i SÄNGEN! ;)

Öööh.. ska försöka svara på allt men har glömt typ mer än hälften, men vill börja med att säga TACK alla fina tjejer för pepp/stöd! Nämner inga namn, utan ta åt er allihop för annars glömmer jag väl någon. Hjärta 

Telgebo; Min temp har varierat hela min grav har jag sett, var ju inneboende på sjukan en del i början pga illamående och den låg olika varje gång, 36,9, 37,3, 36,6 osv.. diffade väldigt mycket på samma tider på dygnet. No worries! Kom även ihåg att du tidigare dagar också tyckt att symptom minskat men så står du där dagen efter med dom igen, så ingen anledning att hetsa upp sig! Håll ut till VUL! Och tack för input om hur du hade det i din grav, läsvärt!

Cat & Kajsalisa; Tack för era ord! Ni e så söta! :) Vad jag förstått nu (återigen, rätta mig om jag har fel..) så är förvärkar den här "mensvärken" man har? Eller "ska" man ha massa SD också?

Havsklippan; Åh jag läste ditt inlägg igår vännen när du gästspelade här! Vad skönt ändå att ni fått "bekräftelse" på att NI tog rätt beslut, även om det är det värsta som kan drabba en. Men som alla andra sagt, ni verkar oerhört starka tillsammans och jag längtar också tills du är tillbaka här! Tråkigt att du var sjuk runt ÄL, men då håller vi tummarna för nästa istället! Sen har jag självklart glömt bort vad du skrev till mig.. jag återkommer, ska läsa igen ;)

Safiree; VÄLKOMMEN HIT! Jag hade 3 MF på rad innan detta lilla busfrö flyttade in, nu går det vägen! Så är det bara! Håller alla tummar härifrån!

Pancakes; Jadu, bra fråga de här alltså.. igår rann de ju liksom till en hel del, och de blev varmt mellan benen. Mina vattniga flytningar som jag också har känns inte alls så, de är väl skillnaden.. dom är mest bara där.. men igår när vattnet rann så va de som sagt varmt, det jag reagerade på. Tror inte de är ngn fara alls! :)

Sugar; HÄRLIGT med läkarbesöket imorn! Tror alldeles säkert dom gör VUL då för att kolla hur det ser ut innan dom ev skriver ut Innohep till dig! :) Hoppas för din skull! ;) Och du kommer fixa det galant!

Har jag fått med allt nu? Ska läsa igenom än en gång för att se om jag missat ngt!
    Skönt att höra att tempen kan skilja SÅ mycket, det hade jag ingen som helst aning om. Jag vet bara att det var under 37 grader bara några dagar efter mitt plus i aprl förra året och det var ju tecken på att det var kört och då tänker man ju likadant att under 37 är oro oro oro, men än har jag inte hamnat där och ska inte heller förrän bebis är född någon gång i oktober, bara 8 månader kvar till BF idag
    Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo

Grattis Kajsa lisa på födelsedagen

Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo

Tycker ni jag ska köpa 2 pack clearblue imorgon? Har ju fått plus den 12 feb på ett CB och så ett gravid 3+ på ett CB digital förra fredagen. Är det då motiverat att köpa fler test och testa med? Beslutsångest. Jag menar att test visar ju gravid även om det är ett MA ju så jag blir ju inte klokare på det egntligen och kommer ju bli helt knäpp och knappast lugnare om nu testet, hemska tanke, skulle vara svagare, men samtidigt kanske lugnare av att se ett fett strakt plus på CB med ett starkr blått lodrätt streck som verkligen luser överdrivet gravid så vettet går i min skalle att jag faktuiskt är gravid och inte har ett MA att vänta som jag är så sjukt orolig för.

Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-02-24 19:13:47 följande:
    vad vill du att testen ska säga dig? du kan ju inte få fler nr etersom 3+ är högsta´?
    Jag tänkte köpa CB analoga, dom vanliga alltså och vill se att det blir starkare än senast.
    Marlyn skrev 2011-02-24 19:47:46 följande:
    Din låt va också bra =)

Testet här under tog jag för 5 dagar sen (i lördags den 19 kl 11.00)

Idag den 24 kl 19.30 tog jag detta testet:

Teststrecket är ju så starkt att man knappt ser kontrollstrecket
    Det lodräta strecket i plusset är ju starkare nu än i lördags helt klart.
    Marlyn skrev 2011-02-24 19:57:02 följande:

Jag vet att det är bra med starkare streck och att det betyder att hcg är högre.... men är det egentligen till någon hjälp? Om bebis inte finns längre, kan testet ändå visa starkare.

Nu har jag höjt mina förväntningar igen... kanske inte så smart att ta testet om det nu skulle gå dåligt.

Väntar fortfarande på kommentarer ang. SMURFAR!!!

Jag undrar detsamma om HCG kan ökas fast graviditeten avstannat.

Jag vet bara att mitt CB var inte så tydligt plus den 25 april och sedan jättestarkt plus den 3 maj. Den 12 maj så tog jag test på mvc och då var teststrecket svagare än kontrollstrecket och jag sa det till bm som hävdade bestämt att det inte har nån betydelse trots att jag vet att det har en jädra betydelse och jag hade ju rätt eftersom graviditeten redan avstannat då sedan flera dagar tillbaks.
    Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-24 21:19:44 följande:
    Dagens BM-besök gick bra. Hjärtljud 144, viktuppgång 5kg, sf-mått 33. Huvudet nära nog fixerat, men inte riiiktigt, så det blev till att skriva ruckbart. Flört

I övrigt har jag virkat idag. Gisses vilken tid det tog, märks att det var länge sedan sist. Dojjsen blev dock väldigt små, tror inte de passar nyfödd? Eller hur stora fötter brukar bebisar ha egentligen? De här var lite för små till dotterns stora docka (som drar 56-62 i kläder, skulle gissningsvis väga iaf 5,5kg om hon var en riktig bebis...) Men hennes fötter är helt klart bredare och tjockare än en riktigs, men jag tror de är ganska korta...

Kanske inte så jättevackra, men så här blev de iaf. Dottern är nöjd, hon har länge bett om tofflor till dockan.

söta skor på dockan. Vet inte alls hur stora fötter en nyfödd har, beror på storleken på bebisen också lär jag tro. Vet bara att min dotter hade storlek 19 i skor när hon var 1 år.
    Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo

Tror jag ä rpå väg att bli sjuk. Har ont i höger öra, i halsen/munnen och kroppen och fryser som fasen. Sov dåligt inatt och så hektisk dag på det så nu ska jag sova och hoppas känna mig piggare imorgon.

Natti natti på er.

Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo

Jag måste ju vara schizo eller nåt

Jag drömde om Langos Nåt jag inte ätit på ett halvy decineium minst sagt och knappats ägnat en endast tanke åt på minst lika länge och hur i hela friden namn kan jag då börja drömma om det helt plötsligt!!??

I`m impreesed hur knäppa drömmar man kan få alltså och drömma om saker som Langos, ha ha

Givetvis så vaknade jag och kom fan inte på vd det hette, var helt övbertygad om att det började på G men kom fan inte på det så jag var ju bara tvungen att gå upp och söka runt på nätet

Gravid v.5+5 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma