Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-02-23 18:29:50 följande:
    Haha tror vi røkte en hel pak på en jävla kväll

Näh man ska nog sluta när man är gravid jag lyckade haha
    Ja jag tror det också vännen.

Ja jag kömpar varje dag med röksuget men jag ska sluta helt ,em när oron tar överhanden så är jag puckd och dum och tar några bloss, men det är slut med det nu, känns så fel.

Har du börjat igen nu då?
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    Odetta skrev 2011-02-23 20:53:40 följande:

NU har jag sett trailern och tjejjer, jag finns inte med på denna. haha...så såvida dem inte har gjort fler så får ni vara tålmodiga att se mig tills det blir rätt avsnitt

*kram*

Ja jag såg också trailern kl 20.34 och jag såg dig inte Odd Får hålla oss till tåls då.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-23 20:54:01 följande:
    Eeeh.. ja vet inte, ja sitter här o kände hur varmt de blev mellan benen.. de kan väl inte va vattnig flytning? Gick o kissa ut nån droppe o la in papper o de rinner nu också?
    Jag trodde mitt vatten gick och åkte in med med värkar det var bara en otrolig extrem flytning jag kan inte fatta hur en kan rinna längs med benen men det var det. Blev stoppad med Bricanyl och efter x antal timmar på förlossningen så fick jag åka hem ganska snopen.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    Safireee skrev 2011-02-23 21:31:21 följande:
    Åh, nu börjar jag nästan gråta! Hjärta Tack för alla gratulationer och kul att så många kommer ihåg mig! Har verkligen gjort en resa det senaste 1,5 åren genom mycket avundsjuka, bitterhet, längtan och desperation. Jag tror jag landade för cirka 2-3 månader sedan och nu är jag alltså gravid igen efter två tidiga missfall i vecka 4+5 och 5+4 i aug-sept. På fredag går jag över tiden för mitt "senaste" missfall (5+4) och då tror jag att jag kan andas ut lite. Glad

Håller verkligen tummarna stenhårt för att allt går vägen! Jag hoppas och tror att oktober är min månad (båda mina barn). 

Sen måste jag bara säga: men gud vad spännande Sofy!  
    Jag känner igen mig så i det du skriver, jag har ju kämpat på egen hand att få barn i 19 månader och känne rigenom alla dom känslor du nämner.

Jag blev gravid i april 2010 men hann knappt förstå förrän jag fick MA i maj 2010 i v.7+1, jag kände det iofs på mig att nåt var fel, det kändes bara så. Bara några dagar efter jag testat positivt så avtar symtomen.

Nu efter ytterligare 9 långa månader är jag äntligen gravid igen och först den 7 mars har jag gått över datumet då mitt MA skedde då är jag i v.7+1. Vi är beräknade på samma dag men enligt tempsidan så är jag beräknad den 24 oktober och det stämmer bättre än FL uträkning som säger BF 22 oktober.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    telgebo skrev 2011-02-23 21:45:54 följande:
    Nu tarilern
    Såg ni trailern på TV 4 nyss? Skrev så fort jag kunde men den hann väl ta slut innan inlägget hamnade här.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo

Sofy: Ring och prata med förlossningen. Du får garanterat komma in på en kontroll.

När jag trodde att mitt vatten gått (de rann längs med båda benen tom min ex såg det) såså gjordes en vag undersökning och det var inatckta fosterhinnor så det var bara extrema rinniga flytningar och jag frågade om man verkligen kan så mycket tunna vattninga flytningar som rinner längs med benen som kan misstas som vattenavgång och tydligen kan man det. Jag hade ju vvärkar som registresrades på CTG och både personal och jag var inställd apå att föda bebis men jag hade bara pinvärkar dvs ont utan att öppna mig något så jag fick Bricanyl och sedan efter nån timme fick jag åka hem.

Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    Odetta skrev 2011-02-23 22:01:48 följande:
    japp, men jag var fortfarande inte med
    ha ha nej inte med men många var ju nyfikna på trailern och har ju sittit och sökt på nätet efter den och jag tror inte man ska söka där utan sitta farmför TV 4 på lvällarna runt 20-21 så kommer man får se den om man är nyfiken.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-23 22:04:34 följande:
    NU har jag ringt, hah! Tji fick ni ;) Jag sa att de rann till som sjutton för en timme sen o va varmt, sen dess lite småsipprande inte mycke alls nu.. hon sa "Nu kommer du in o packar me dig lite saker så ses vi snart" HALLÅ! Jag ska inte föda barn ikväll, va äre folk inte förstår? Jaja, ja åker in.. men jag är tillbaka här senare o säger att jag är hemma igen ;)
    Lycka till sofy och hoppas dom kan stoppa upp det för det är lite för tidigt för bebis nu.

Du kanske blir som jag inlagd på antenatal med strikt sängläge, lagom kul men vad gör man inte.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-23 22:21:50 följande:
    Nej värkar är såna när man inte kan andas, de gör ont o man skriker! ;) Mensvärk är när man bara vill krypa upp i soffan ;) HAH!
    Jag har skrivit flera gånger till dig men vet inte om du sett det.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma