Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2010-10-06 09:32:49 följande:
    Tack! Jag struntar i att testa mer. Inväntar VUL om två veckor istället. Då lär jag ju få veta hur det ligger till. Alla mina tre test (både digitalt och CB plus) har visat resultat snabbt och tydligt så jag får väl nöja mig där.
    Absolut det tycker jag att du ska :) Du är gravid! Inget snack om saken :D

Min vilding la precis in ett sån där jättesprk eller box, hela jag rykte till. Det var likadant igår kväll. Hon spárkar ju till och från hela tiden men inte tidigare med den kraften! Nu har hon lyckats få in två rejäla så man krummar ihop som en ostbåge av dem. Det är nog bara att vänja sig vid det ;P *proffsboxaren min*
  • rontgensyrran
    Lallan skrev 2010-10-06 09:50:16 följande:

Har varit hos bm idag och allt såg bra ut. Vecka 29+1 idag

Sf-mått: 32cm
    järn: 123
    Blodtryck: 85/137
    Hjärtljud tvilling 1: 142 tvilling 2: 154
    Vikt: +17kg sedan inskrivningen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Panncakes: Mina test blev svagare i  v 7 eller om det var 8 men än sålänge är jag fortfarande gravid så det är nog helt rätt att man inte ska lägga för stor vikt vid hur starkt plusset är. Det är ju fortfarande plus

Låter bra, lite aningens på väg mot högt blodtryck. Gränsen går väl vid 140/90, antar att du inte vilade innan de mätte blodtrycket. Hur var det nu...visste du vad det blev för kön på bebisarna?? 17 kilo måste väl anses som rätt normalt vid tvillinggraviditet väl? Och när du dessutom var så nätt innan så måste de väl räkna med att man går upp mer eller hur?
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-10-06 10:44:24 följande:
    Jag undviker det mesta med järn i...typ leverpastej, för mycket rött kött, persilja...blodpudding. Ja sådant Och om jag äter det så dricker jag solhavre (eller för andra då mjölk) som innehåller mycket kalcium för då hämmar man ju kroppens upptag av järnet i maten.

Hur mår du annars nu?

*kramisar*
    hahahaaa..och jag försöker äta massa spenat och sånt. Har slarvat med mina tabletter den sista tiden öfr min mages skull. Tog en tablett i går och igår kom magknipen tillbaka. Min mage klarar verkligen inte av järntabletter. När jag var hos bm tog hon hb kapillärt och då var det 120. 3 dagar senare på sjukhuset tog de venöst och då var det 109. Jag gerinte mycket för de kapillära proverna. Nån som vet om blutsaft är bra??? Har hört mycket om det och funderar på att gå och köpa det.
  • rontgensyrran

Åh vilken fin bild Pinklove!!! Tack vare Kajsalisa ligger den i trådstart som en länk, så det är bara att fylla i :)

• rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-10-06 11:07:48 följande:
    Nä, det är du inte. Om man är normal som dem flesta och får ett lägre hb under graviditeten (och har normala värden som utgång) så ska man fylla på med extra järn. alledeles rätt.

Men om man är som Sofy och mig, som har på tok för höga järnvärden...då får man göra motsatsen Ett hb kring 146 och uppåt i graviditet är nämligen inte bra. Jag är överlycklig att mitt hb är på "bara" 130 nu, det tycker jag är alldeles lagom.

***kram***
    *lunchdags*
    Jag tycker allt att du får dela med dig ODD. Jag kan behöva lite :)
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-10-06 12:36:10 följande:
    Funderar på om jag skulle ta  och göra en sån där gipsavgjutning av magen någongång längre fram. Eller kanske inte...vad ska man göra av den liksom. Går ju inte att hänga på väggen...Nä jag hoppar nog det vid närmare fetertanke. Om någon gör det i tråden kan ni väl hojta till och berätta hur det blev.

Riktiga gravidkort är ett måste å andra sidan. Är sanslöst dyrt men det kan det vara värt. Om någon ta sånna kan ni väl också hojta till.
    Hittade denna sidan. Tänkte jag skulle låna svärmors finkamera och be nån kompis hjälpa mig nän gång i slutet. Men man fick mycket inspiration på denna länken iaf :)

http://www2.vtbgruppen.se/webbilder/gravid/
  • rontgensyrran
    sofy skrev 2010-10-06 12:53:12 följande:
    Oj jag har glömt hälften jag skulle svara på..

Men Pancakes du fick ju bra svar av Odd ;) Jag hade 154 på första besöket o sen 146, vet inte va ja har nu men knappast lägre iallafall.

Röntgen; Haha du får komma uppåt i landet så kan vi åka skidor ;) Vart i skåne bor du?

Pinklove; Grattis till lyckat RUL! :)

Odd; Jag mår.. ok! Ont o ryggen o växtvärk. Hungrig konstant, trött. Gravid? ;) Haha! Inget illamående än dock, *peppar peppar....* hur mår duu?

Nu ska ja klä på mig o åka till sjukan, återbesök + provtagning!
    Malmö, så det är dessutom i södra skåne :P
  • rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-10-06 19:29:06 följande:
    Coolt Cat, våra värden är nästan exakt lika. När jag var hos bm för 1 1/2 vecka sen (26 fulla veckor) var mitt sf-mått 25, upp 6 kg och 144 i hjärtljud...
    Mitt sf mått var 23 i v 25+0. Låg precis under kurvan. Men blev glad över det då hon berättade var det innebar. Hade inte fattat det ännu. Den skarpakurvan 3500 g bebis. den undre kurvan 3000 g och den övre 4000 g. Jag blev glad och sa då lutar det åt 3300 g, alldeles lagom till mig sa jag med stor smile. Min barnmorska satte ner mig jorden direkt, det kan ändras snabbt  ;P
  • rontgensyrran
    färnik skrev 2010-10-06 19:21:43 följande:
    Veterinärbesök fungerar som igångsättning ska du se! =) Ev av mina närmaste vänner hade tid för sin hund, och naturligtvis startade förlossningen så de lämnade av hunden hos veterinären på väg till sjukhuset, och så fick ngn annan hämta henne då de hade fullt upp med att föda barn. =)
    På tal om igångsättning....idag på gravidvattenjympan så berättade ledaren lite hur vi kan göra vid olika övningar beroende på hur långt gågna vi är + hur mycket problem man har. Då sa hon fast det gäller inte dig till en tjej. Du jobbar bara med armar. För denna tjejen är i utdrivningsfasen! Efter typ halva passet gick hon. Sen efter passet berättade min bästa kompis som stod längre bort än mig att hon sett nåt blodslem i poolen som flöt runt som hon försökte undvika. Kanske lyckades hon??? Men fyyyy faaan så äckligt! Hade jag sett det så hade jag fått typ panik. USCH! Ursäkta svordomen, men uhhhhhhh.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma