Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2010-10-06 21:12:30 följande:
    Haha... Jag har legat under kurvan precis fram till nu. Sista två gångerna har jag legat precis över kurvan. haha.
    Men det är väl för att du gått över eller???
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-10-06 21:19:03 följande:
    Men URK! Nä....att hon vågade bada i pool....det är ju knappt man vill simma om man har mens trots största tampongen liksom....och att vara igång med förlossningen? Nä....blä...
    Kanske var slemproppen som gick eller nåt. Efter det får man väl inte bada för infektionsrisken väl? Fattar inte det heller såååå snuskigt, man måste ju ändå räkna med att nåt kan hända liksom speciellt eftersom de säger typ utdrivningsfas, en sak om man badar hemma, men i en pool med andra.:/ Jag är glad att jag inte såg det iaf!
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-10-06 21:19:07 följande:
    kurvan fortsätter ju även om man gått över tiden! :) men handlar om typ mindre än en halv cm till att ligga på kurvan, så är precis över standard. Roligaste kommentaren är "din bebis följer kurvan fint".. Fint tänkte jag med stort frågetecken, under-på-under-över-under... Typ så har det legat.. haha. Den följer sin berg och dalbane-kurva! :) Men två sista gångerna (i 38+5 och 40+4) har jag legat lika mycket över...
    Vi får väl se vikten när den behagar att komma ut :)
  • rontgensyrran

MABAJAS BEBIS GISSNING:Baby

Rontgensyrran:
      Lite taskigt av mig men jag tror den lördagen den 9 oktober klockan 16.12. 50 cm lång och väger 3950 g. Och könet.....hmmmmm...pojke?!
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-10-06 21:41:25 följande:
    ÅH, JAG vet!!!!

Vi borde alla gissa på när Mabaja-bebisen kommer ut. Typ vilken dag, hur lång och vad plutten väger. Får vi det Mabaja??? Lite kul i väntan kanske
    Jag gjorde en lista där allt är samlat. Jag gissade Datum, tidpunkt, längd, vikt och kön :) Om alla ni andra fyller i med erat namn och gissning så får vi se :)
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-10-06 21:44:01 följande:
    haha, klart ni får! :)

Hade ni frågat mig för en vecka sen hade jag svarat 7-8 oktober.. Nu känns det som att övertid kan vara inom räckhåll! Men jag kör vidare på mitt 7-8 oktober! :)
    Åhhh så taskiga jag och Odd är. Hade vi vart snälla så hade vi gissat att den skulle komma i natt ;P
  • rontgensyrran

Rontgensyrran:  Lite taskigt av mig men jag tror den lördagen den 9 oktober klockan 16.12. 50 cm lång och väger 3950 g. Och könet.....hmmmmm...pojke?!

Odd: Mabaja-bebisen kommer på LÖRDAG den 9/10, väger 3850 gram och är 52cm lång

Du måste ju gissa kön odd juh!
  • rontgensyrran
    rontgensyrran skrev 2010-10-06 21:53:18 följande:

Rontgensyrran:  Lite taskigt av mig men jag tror den lördagen den 9 oktober klockan 16.12. 50 cm lång och väger 3950 g. Och könet.....hmmmmm...pojke?!

Odd: Mabaja-bebisen kommer på LÖRDAG den 9/10, väger 3850 gram och är 52cm lång

Du måste ju gissa kön odd juh!
    Åhhh tid också...så får vi se vem som är närmst eftersom vi gissar på samma dag :)
  • rontgensyrran

Odd...vi skrev samtidigt hhahaaaa....detta blir spännande. Vi får se hur länge vi kommer kunna hålla på med denna leken....

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma