Plus igen efter mf/ma
ÄNTLIGEN HEMMA! Åkte in igår igen på akuten för mina smärtor inte velat gå över. De la in mig med dropp i väntan på att operera in en jj-kateter. Eftersom urologen hade fullt fick jag ligga på prenatal.De är verkligen underbart trevliga där inne :) Kom in på akuten kl 09.20. Klockan 18.00 på kvällen hade fortfarande inte urolog kommit till mig på avdelningen. Jag fastade med dropp fortfarande. Var ju döhungrig och ville veta om op blev av eller ej så jag kunde äta. Då kom beskedet att ingen skulle göras under fredagen på mig så jag fick äntligen äta. Tryckte i mig 2 portioner mat och tvingade mannen att handla en stor påse godis. Efter klockan 24.00 var det dags att fasta igen. Idag kom sedan urologläkaren till mig klockan 13.00 och vi diskuterade operationen och vi bestämde gemensamt att vi ska avvakta med operationen då min mina prover var bra och njuren inte var så påverkad. Så jag ska fortsätta att ta min medicin vid behov och sedan ta nya prover samt nytt ultraljud på njurarna för att se att de inte är mer påverkade än sist. Är min njure illapåverkad då så genomför vi operationen då. Är det oförändrat läge så gör vi en ny bedömning. Är det bra så återgår jag till jobb efter en månads sjukskrivning som jag fick nu.
Känns bra faktiskt. Och jag fick ligga under ctg både idag och igår. Så bebisen mår prima. Vilket är det enda viktiga :)
Sofy! Stanna inne. Inte för din skull utan för din bebis skull såklart! Tänk att den tar stryk i längden av att du mår som du gör. Bra med diagnos. Antar att du är sjukskriven gravidieten ut?