Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

PåvägMotSyskon skrev 2010-10-04 12:42:53 följande:
    idag är det dags för ultraljud igen, koll av moderkakan och ett tillväxt på det.. Som man längtat.. tyvärr kan inte sambon då han jobbar

Kl 14 är det dags.
    Är det redan dags för ditt TUL? Skulle inte du ha nån gång i närheten av mitt datum den 7 januari?
  • rontgensyrran
    2 barns mamma84 skrev 2010-10-04 13:04:31 följande

Tänk att man kan använda magen som bord ibland Hahahaha just nu dricker jag och bara njuterav att snart ta mig ut för att jobbamed trådgården

Min mage används än så länge mest av katten som sov-dyna :)
    PåvägMotSyskon skrev 2010-10-04 12:53:38 följande:
    Mitt bf blev flyttad på ul till Nyårsafton.. (vi sexa ju 13.e o 14.e april, men enligt ff va äl typ 15.e?) du kan se min chart.
    Men hon på spec mvc sa att oavsett om man vet exakt dagen för äl, så kan bf variera me 1veckas mellanrum.. beroende på när ägget/spermie smälter samman o när de fäster går de superfort =) Så enligt mig kunde mitt bf inte va tidigare än 4.e januari, men de blev ju flyttad till 31.a =)

tul blir de för ja ska kolla moderkakan egentligen, men vi gör tul samtidigt så slipper man komma dit igen nån vecka senare
    Jaha då fattar jag. För här nere ska vi inte gå på TUL förrens v 32 helst senare än så.  Vad är det de vill kolla upp med din moderkaka då? Underbart att se sin bebis igen :)
  • rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-10-04 18:58:28 följande:
    Tack tjejer. Var inte riktigt säker på vilka preparat som anses säkra vid graviditet, men Losec och Novaluzid är alltså ok?!
    Även Rennie som jag äter funkar bra :) Sen tar jag vid enstaka tillfällen omeprazol (som är billigare alt till losec mups) men det är snarare när jag har känningar av magkatarr.

Grattis till den första bebisen i tråden. Tänk att snart har vi alla en efter en bebisar på g. Nu är hjulet satt i spinn så nu kommer vi hädan efter att få säga grattis till varandra med jämna mellanrum! Underbart!
  • rontgensyrran

I början av mina gravidieter åt jag inte speciellt allsidigt alls. Den enda jag varierade var pålägget på smörgåsarna. I bland var det enbart yougurt. Var dock inte orolig en sekund för bebisen. Jag gick ju trots allt upp i vikt och fick behålla allt utom en endaste gång. Då man ska vara orolig är när man inte får behålla nånting alls som sofy och färnevik har haft det. Men det är ju därför de fått läggas in med dropp och sånt och deras bebisar mår ju trots allt bra :) Så sluta nojja nu Muffe, allt är i sin ordning! :D

• rontgensyrran
    amina22 skrev 2010-10-05 08:58:12 följande:
    hej Jag vhanger pa har med har foroskt bli gravid sen maj och blev gravid juli missfall agusti Bim 8 oktober fick den i gar och kom bara lite ljus rod blod kanske mens men den ar tidig och det bruakr den inte vara, hoppas pa en bebis snart blev sa ledsen nar jag fick missfalletGråter
    Hej och välkommen hit. Om jag förstår dig rätt är du inte gravid just nu? I denna tråden är det enbart gravida som håller till, men du är såklart välkommen ändå men du kanske har mer nytta av våran systertråd "längtan till plus efter mf/ma". Där är alla andra i din situation och försöker tillsammans kämpa för att bli med barn. Alla vi från denna tråden har varit med i din andra från början.

Jag länkar den här under till dig om du är intresserad. Hoppas du snart har en efterlängtad liten bebis i din mage.

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html
  • rontgensyrran

Jag säger som Mabaja fota er nu redan. Det är så kul att jämföra och känna hur slank man var egentligen då man tyckte att man såg så pluffsig ut :) På tal om det måste jag ta mig i kragen själv och fota mig idag. Men måste först slänga ihop en potatisgratäng som måste in ugnen innan mannen kommer hem från jobb.

Var med min tjejkompis idag på ett nytt cellprov, det hade visat förändringar på det första som hon tog i v 8 idag var hon v 12+4 så söt liten bebis som låg och viftade hejvillt med armarna. Tänk att de är så välskapta redan så små :) Nästa vecka är det KUB för henne, då kommer hon se mer ordentligt än VUL som hon fick nu :) Jag blir så glad för hennes skull. Hon fick ju också MA inte långt efter mig. Så nu är vi återigen gravida tillsammans. Det skiljer dock 15 veckor på oss. Men det är som vi ville, göra detta tillsammans :D

• rontgensyrran

Mabaja du får lägga till mig med :) Även jag har bilder "osynliga" på min mage. Jag kan lägga till nån om någon är intresserad.

Muffe: jag började nog redan v 6  i förra graviditeten och även om det är lite förknippat med mitt MA och så. Så känns det ändå kul att ha dem för jag gick ju upp typ 5 kilo mellan graviditeterna. Så då får man typ se hur man såg ut innan allt började. I denna graviditetn började jag nog v 7 eller nåt tror jag. Bilderna i mitt bildgalleri är de första. Jag som kände mig stpr och plufsig redan från början anser mig själv nu när jag kollar på bilderna rätt så smal. :) Bilderna från mitt MA har jag dock inte lagt ut.

• rontgensyrran
    Längtan efter liten skrev 2010-10-05 16:01:03 följande:
    röntgen och mabaja.. jag vill också läggas till :D
    Då är du tillagd :)
  • rontgensyrran
    Längtan efter liten skrev 2010-10-05 16:24:29 följande:
    sicka fina magar ni båda har :D längtar så enormt till den stora riktiga hårda magen :D
    Tack så mycket :) Den har växt betydligt sen sista bilden. Min navel börjar jämna ut sig. Ser inte så smickrande ut med gamla piercingen :/

Mabaja: Du fick en sån där rund och fin mage tidigt. Min är mer ut i navelhöjd. Det är först nu det börjat jämna ut sig och runda till sig lite. Men samtidigt har jag ju mina 180 cm att breda ut magen på ;P
  • rontgensyrran
    Längtan efter liten skrev 2010-10-05 16:29:57 följande:
    jag vet vad du menar med naveln. jag hade också piercing och min mavel är INTE vacker idag... stort ärr runt hela.. men men...
    Jag är nog en av dem som kommer att få plopp navel. Känns som det just nu. Så min navel lär nog aldrig mer bli sig lik. Men men...bara den går in igen när bebisen tittat ut så är jag nöjd.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma