Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2010-10-04 09:33:53 följande:
    Apropå dildon sambon köpte en till mig en ''kanin''men den skitet gick sönder hahahahahaha dåliga dildo får skylla på den för jag var ju snäll
    Nu får sambon köpa en NY till mig *fniss*
    Behöver väl inte åka så långt för att handla väl? Finns det inte butiker där du bor? Sen finns ju internet också.
  • rontgensyrran
    sofy skrev 2010-10-04 09:41:49 följande:
    Haha gött de ;) Ja orkar inte lika mycke just nu, noll energi igen.. Blä!! :P
    De´t är helt klart förståligt!!! Du får ju inte i dig nån ny energi heller juh, utan förlorar bara energi.Din bebis är en liten energitjuv :)
  • rontgensyrran
    sofy skrev 2010-10-04 09:45:10 följande:
    Haha jaa, jäkla unge! Men de e väl dags o vänja sig i tid bara ;) Va uppe 3 ggr inatt o kissade också, eller ja mellan 02-06.. Inge trött alls, näänä! :/
    Tyvärr lika bra att du vänjer dig. När kissandet väl tar en paus nattetid så börjar andra problem istället. Man kan inte ligga som man vill ex på mage. Man måste snurra från ena sidan till den andra då kan man inte gena magvägen då heller. Sen lägger sig bebisen på höger sida när man ligger på den sidan sen när man då ska runt på vänster gör det lite ont eftersom det drar så mycket i livmodern eller nåt ligament så man får pausa i mitten för att bebisen och magen ska hinna följa med.

Sen när man blir ännu längre gången så kan det bli svårt att sova på rygg för då trycker bebis och livmoder på bukaortan som gör att man kan bli väldigt illamående.

Sen måste jag just nu ligga överdrivet mycket mer än vad jag skulle vilja på vänster sida för mina smärtor skull. :/

Men jag vänjer mig vid att sova dåligt på natten då är jag ordentligt förberedd när bebis kommer :)
  • rontgensyrran
    sofy skrev 2010-10-04 09:55:05 följande:
    Hahahahaha, jävla gullunge du va idag då!! ;) Jag hade ju hoppats på liite pepp här! ;D Jag sover ALLTID i framstupa sidoläge, förstår inte hur ja ska kunna sova på ngt annat sätt sen.. Kan verkligen inte somna helt på mage, på rygg, på sidan eller så.. Utan MÅSTE va just den ställningen.. Gah! :p

Men jaa de e ju inte mer än rätt egentligen o gå upp o kissa o allt vare är, sen när bebis är på plats kan man ju inte direkt sova sig igenom de ändå, så de e la bra o vänja sig som du säger ;)
    Det gör jag med i mitt försök att ligga på mage så ligger jag med ena benet raklång lutar mig mot mage och det andra benet upp. Men min bebis blir lite sur i denna ställningen och blir väl aningens klämd. För den börjar sparka som bara den på den sidan av magen som jag ligger på. Kanske otäckt med väggarna som faller in där man bor??? ahahahahahaaa
  • rontgensyrran
    sofy skrev 2010-10-04 10:09:15 följande:
    Hahahahahahahaha!! Skulle inte du vilja att dina väggar vek sig o tryckte sig ner över dig på natten? Mysigt ;)

Stackars bebis.. trångt därinne ju! ;D
    Och trängre lär det bli! Lika bra att den också vänjer sig av att det är trångt och inte surar så där mitt i natten. Jag har en riktigt vild bestämd tjej där inne tror jag :)
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-10-04 10:34:02 följande:
    Sofy: Välkommen hem igen! hoppas att du snart mår något bättre även om HG är jobbigt...

MCT79: Jag försöker blåsa gravidbaciller till Bro så du får ännu starkare plus! Nu ska det gå bra! :)

Satan vilken aktivitet det var i tråden då! Hinner ju knappt med...

Nu ska jag snart till bm. 40+4 idag!
    Åhhh hoppas hon säger att nu händer det snart! Min mamma var hos sin bm med min bror. Då såg hon att vattnet skulle gå när som helst! Hon var sprickfärdig så att säga och vet inte om det var samma dag eller dagen efter så kom min bror.

Japp mycket aktivitet lär det bli. Måste ju få utlopp för min social sida nånstans ;P Så stackars ni blir lidande ;P
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-04 11:15:12 följande:
    oj oj oj vad ni skriver tjejer! finns inte en chans att kommentera allt men några finns med!

Sofy: hoppas att det blir bättre för dig och åk in igen om du inte klarar av att vara hemma! tänk på mini sofy!

röntgen: låter inget vidare med dig! tur ändå att de vet vad det är så att det inte är blindtarmen eller något ännu värre, men låter sjukt jobbigt ändå! du får ligga ner mest hela tiden nu då;)

Mabaja: nu hoppas jag verkligen att din lilla (kanske håller på att bli stora? ) vill titta ut!

happiness: hoppas du får hjälp och att de hittar vart du får dina utslag från! inte roligt att få massa olika krämpor som gör att man inte kan njuta fullt ut av graviditeten!

KRAM till er alla och till alla som behöver en kram just nu!
    Hej vännen! Hur är det med dig?
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-04 11:28:49 följande:
    jodå här är det bara bra, lite slut efter en helgs arbete men jag har ikväll kvar så ännu får jag inte vila!

Min huvudvärk börjar ge med sig och det är inte varje dag längre och inte alls lika intensiv så det var säkert hormoner eller något.. Illamåendet börjar nog bli lite bättre oxå så nu har jag fått behälla frukosten i flera mornar
    Magen börjar oxå växa sig större och jag NJUTER! känner bebisen flera gånger om dagen, dock inte utanpå ännu men det kommer nog det oxå! Älskar att vara gravid
    Härligt. Passa på att njut ordentligt :) Efter ikväll får du vila lite igen. Skönt att huvudvärken börjat ge med sig.

Lallan, skönt med sjukskrivning hela vägen fram till förlossning. Har de börjat snacka nåt med dig om förlossning och så ännu. Finns det möjlighet för dig att få snitt om du skulle vilja?
  • rontgensyrran
    Muffe80 skrev 2010-10-04 12:09:45 följande:
    en fråga till: om ca 2-3 veckor ska vi ha lönesamtal/medarbetarsamtal....
    Det är lika bra att berätta innan det eller hur? Sitta där och säga att man vill ha högre lön osv och sen berätta två veckor senare att man ska gå på mammaledighet känns sådär, det är ett litet företag.
    Har du lönesamtal då? Då hade defintivt jag väntat. De får ju inte enligt lag ge dig mindre. Men jag tror att jag fick mindre lön än vad som det var tänkt för att jag blev gravid första gången, höll på med en utbildning i genomlysning. Var nästan färdig med den, och jag anser att jag borde fått lite mer betalt pga den. Men eftersom jag blev gravid så kunde jag ju inte fullfölja den och då fick jag inget för det. Jag borde avvaktat nån vecka och hoppats att jag fått mer.
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-10-04 12:19:51 följande:
    Förstår att detta måste göra skitont. Har faktiskt inte hört talas om detta innan, men tack för all info.

På torsdag ska jag träffa läkaren som ansvarar för mammorma inskrivna på MVC där jag bor. Jag tror detta är bara vanliga nässelutslag som man kan häva med Betapred....hon är bara för feg för att skriva ut det. Vill gärna ha det, men det kommer bli svårt. Någon Hepatos tror jag inte på då jag inte känner något som helst under varken fötter eller i händer. Om hon inte hittar någon Hepatos är jag rädd för att jag går därifrån tomhänt. Tavegyl kunde hon tydligen skriva ut...Suck det hjälper ju inte. Jaja det blir bra.
    Det är det säkert! Är ju mycket hormoner i omlopp så det är inte konstigt att kroppen reagerar på ett eller annat sätt. Hoppas de vågar sig på betapred om det nu är det som hjälper. Jag håller tummarna för att du snart blir bättre.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma