sofy skrev 2010-10-04 09:45:10 följande:
Haha jaa, jäkla unge! Men de e väl dags o vänja sig i tid bara ;) Va uppe 3 ggr inatt o kissade också, eller ja mellan 02-06.. Inge trött alls, näänä! :/
Tyvärr lika bra att du vänjer dig. När kissandet väl tar en paus nattetid så börjar andra problem istället. Man kan inte ligga som man vill ex på mage. Man måste snurra från ena sidan till den andra då kan man inte gena magvägen då heller. Sen lägger sig bebisen på höger sida när man ligger på den sidan sen när man då ska runt på vänster gör det lite ont eftersom det drar så mycket i livmodern eller nåt ligament så man får pausa i mitten för att bebisen och magen ska hinna följa med.
Sen när man blir ännu längre gången så kan det bli svårt att sova på rygg för då trycker bebis och livmoder på bukaortan som gör att man kan bli väldigt illamående.
Sen måste jag just nu ligga överdrivet mycket mer än vad jag skulle vilja på vänster sida för mina smärtor skull. :/
Men jag vänjer mig vid att sova dåligt på natten då är jag ordentligt förberedd när bebis kommer :)