Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Bev: Hur går det händer det något?Hjärta *väntar spänt* Sammandragningar?
  • Happiness
    Ego: Har varit hos sjukgymnast idag...Haha denna graviditet upptar hela ens vardag. En det ena än det andra

Var väl inte så mycket matnyttigt...men lite. Knipövningar skulle man tydligen börja med ganska långt innan förlossningen. För då är det lättare att hitta dem efter. Allt är ju bedövat så det kan nog vara svårt.

Har ett Babybelt hemma som hon tyckte jag skulle börja använda nu för att avlasta symfus-fogen framtill. Sen ska man inte simma eller nja ta bentag. Bröstsim förbjudet! Trampa vatten eller ryggsim.
    Sen rek. hon ett bälte som man drar stenhårt runt rumpan det håller ihop hela bäckenet.

ODD: Har det testat det bältet? Kändes som en befrielse att få på, men man ser ju ut som en mupp

Först ett babybelt och sen det andra ovanpå. Haha!

Pratade med henne om jag hade ischias men då fick jag saken förklarad för mig. Det är inte ischias..elller snarare det är falsk ischias. Med det menas med att ischias nerven går igenom bäckenet ungefär där fogen lossnar. Det som gör ont när man går är då att rumpmuskeln spänner sig självklart och försöker hålla ihop bäckenet. Muskeln klämmer då på ischias nerven. Vid äkta så är det diskarna som trycker och så är det inte vid graviditet. Så nu vet jag det.

Sen var det det gamla vanliga. Gå med pytte steg. Kudde mellan bena. Iallalägen håll ihop knäna. Inte sitta för länge. Inte vila på ena benet. ja det känns väldigt självklart . Hon höll på med akupunktur men jag tackade nej till det. Tycker inte att det funkar på mig. Så blir detta inte värre så räcker det med denna gången

På fredag är det spec. MVC och gravdiabetes snack som gäller. Kommer vägra att sticka mig i fingret 6-8 gånger om dagen. Aldrig! Sen svammlade min BM om GI. Ja det blir kul detta...NOT! Jag menar GI är ju en bantningsmetod och jag kommer vägra banta med Sofia i magen. Ska lyssna på vad spec. BM har och säga och fundera på det.....

*KRAMAR TILL ER*
  • Happiness
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-12 19:06:39 följande:
    Shit gumman ska du ta livet av mig jag skrattar så jag pissar på mig haha då hjälpte inte mitt knipövning hahahaha !!!

Ja hur fan skulle det se ut e slapp mutta hahaha
    Hahahahha! Både du och jag är i form idag hör jag. Vet du vad???? . Jag skrattade så jag pissade på mig massor igår. HAha!

Har ni svensk TV där du bor? Antar det...Då såg du kanske idol? Såg du någon gång hur hon Linnea dansade. jag tryckte det såg så roligt ut...igår kväll uppträdde min man i köket som Linnea. Det var så fruktansvärt likt Kände att det var svårt att hålla tätt

">

cirka 1 min och 15 sek in i videon. Spana i stilen....så höll min man på, samtidigt som han sjöng. Att jag inte avled
  • Happiness
    needtobreathe skrev 2011-01-12 18:30:59 följande:
    Happi..

GI är inte BARA för att banta.. men de vetu nog? ;) De är ju så bra för personer med diabetes för alla långsamma koldhydrater, de håller sockret på en jämnare nivå..

Kram iallafall! {#emotions_dlg.flower}
    Yes I know darling...Är diet och bantningsexpert (självutnämnd ). Men jag är extrem och det var väl så jag tänkte att om de kommer dragandes med uteslutande av kolhydrater i alla dess former. Ja då blir jag en jobbig patient (som vanligt).  .

Kram till dig också iallafall. Haha! {#emotions_dlg.flower} 
    Allt väl annars? Inga SD idag?
  • Happiness
    färnik skrev 2011-01-12 18:41:59 följande:
    GI är inte en bantningsmetod, utan går ut på att äta på ett sätt som balanserar blodsockret, så man slipper berg och dalbana på blodsockret genom att väla rätt mat och framförallt rätt kombinationer av mat! Inte alls fel, och äta efter GI fungerar för alla, inklusiva gravida och barn. Att undvika toppar och dalar på blodsockret är bra för alla, och har god inverkan på måendet i övrigt, humör, trötthet mm.

Att äta enligt GI är inte bantning. (men man kan banta framgångsrikt med GI också, då äter man dock lite mindre mängder, utan att för den sakens skull svälta! Och de flesta som börjar med GI-tänket är ute efter att banta eller behålla vikten. men det är väl också den över lag vanligaste orsaken till att förändra sin kost överhuvudtaget!)
    Precis vad jag menade att om de drar GI till absurdum. ja då landar vi ju i en bantningskur. Men lite vanligt sådär är helt ok. Att köra långsamma kolhydrater men att de ändå finns där.

Jag ska ju alltid vara extrem så när jag kör så utesluter jag nästan allt vad kolhydrater heter. Äter bara proteiner och grönsaker...och med lite fett. Men som sagt jag ska försöka hålla mig lugn och sansad och jag tror inte det kommer bli  extremt.

Hur mår du annars? Har du fått styr på det hela?

*kram*
  • Happiness
    needtobreathe skrev 2011-01-12 20:05:05 följande:
    Hahaha, dåså! ;) Då ska jag va tyst! ;D

Jo, de är bra! Och jodå, SD förföljer mig vart jag än går. (Åker..) Haha. Men men, de e tydligen bara gilla läget. Läkarbesök igen på tis, så får vi se va som sägs då..

Men.. jag vilar faktiskt, för de mesta. De värsta jag gör isåfall är väl att slänga in tvätt, disk.. typ! Inge dammsuga eller så dock! :)

Jag har däremot väldigt roligt åt allt kolostrum som rinner från tuttarna! Så de gör mina dagar för tillfället, lättroad vettu ;)
    Nä men oj har det redan börjat på dig? Ja det är ju verkligen ett tecken på att det bor någon därinne . Gött att du inte hoppar runt,shoppar och löptränar nu . INGA sammandragningar vill vi ha. Inga foglossningar vill vi ha.

Nä om jag fattat sjukgymnasten rätt så ska man ta det fruktansvärt lugnt när man är gravid. Det var nästan så hon tittade tveksamt på mig när det gällde promenader. Ja OK sa men då får du lov att gå med myrsteg . Nä så frågan är om inte sängläge och lite hushållsarbete som du säger är det skonsammaste. Även om det är dööötråkigt att inte få träna.

Ska bli kul att se hur dietisten eller vad det är för figur jag träffar ska få ihop detta med träning och foglossning/falsk ischias .

bra att du tar hand om dig nu Soffan. Goa nyheter!
  • Happiness
    needtobreathe skrev 2011-01-12 20:19:52 följande:
    Hahah jaaa! Hysteriskt roligt har min kille åt de också ;)

Nämen, ere så? Hah! Ja du ser.. vila.. hemmafruar ska man va! ;D De är ju ganska mysigt iofs (iallafall för tillfället, som gravid. annars är jag överallt o ingenstans o aldrig en lugn stund..) tänkte börja möblera om nån dag, o rensa klädkammaren! Uh. Fullt me grejer där! Men de måste göras, vi måste ha plats, o mindre prylar!

Hahaha, men.. hm.. jadu.. nä ja kommer inte på något! :D Du får helt enkelt göra ingenting tills hon kikar ut! Låter de bra? :D

Och de kommer gå så bra så me din grav diabetes! Inge kul såklart men du klarar de också, snaaaaaart målgång!

Kraaaam!
    Har du hittat något döskalle tyg? Eller rent av färdiga grejer....Ska du köra gardiner spjälskydd,lakan ja typ inreda rummet med döskallar?

Kan ju bli rikigt häftigt. Några stora wallies med döskallar eller bara en kanske. Måla spjälsängen svart. Någon fräck svart matta. Vilken cool utmaning Har du några ideér? Kram
  • Happiness

Detta är en gigant-wallie ca 1 meter. Lite inredningsinspiration .Här är några bilder från sonens rum med Spiderman tema. Han hade det när han var mellan 3,5-6 år.

• Happiness
    Sofy: Vad häftigt det kommer bli . Låter skitsnyggt! Kan du inte ta en bild sen när det är fixat?
  • Happiness
    Sofy: När sonen var bebis hade jag Humphrey- tema! Det är den där lilla blåa elefanten du vet? Jag gillar honom . Ska se om det finns någon bild på han. Elefanten är det inte många som känner till. Inte särskilt exponerad (typ som Nalle Puh

var helt galen i honom. Importerade hit och dit för han fanns inte att få tag på i Sverige. Snubben kommer från Australien, har jag bestämt för mig Men jag köpte både från Australien och England. Haha! Vilka galenskaper. Sofia får hålla tillgodo med Hello Kitty...
    www.humphreys-corner.com/home.html
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma